Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
25 Juliol de 2008, 00:13:21
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Calma després de la tempesta (PPCC)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Algoritme icones de previsió
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Algoritme icones de previsió  (Llegit 2004 vegades)
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2837

Els reis de juliol...

Algoritme icones de previsió
« en: 17 Febrer de 2006, 13:29:29 »

Algú de vosaltres, sap quin algoritme fan servir les estacions automàtiques, (tipus la nostra) per mostrar la previsió amb les icones. Ja se que juguen fonamentalment amb la pressió i les variacions fluixes o fortes que pugui fer, però exactament algun ho sap?

Per cert, algú sap si es poden aconseguir aquestes dades però amb format numèric en alguna web?. Un exemple, el programet del GFS que tenim tots, li marques una coordenada i et dona els símbols per el dia que li demanis. A mi m’interessaria la font de les dades…

Avui estic preguntón
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1106

Re: Algoritme icones de previsió
« Resposta #1 en: 17 Febrer de 2007, 00:51:27 »

N'hi han diversos, i pel que he vist ningú ho explica exactament (suposo que per no alimentar massa fàcilment la competència).

Hi han diversos sistemes:

- canvis de pressió

- canvis de pressió més valor absolut de la pressió a nivell del mar

- temperatura i humitat, extrapolant el tipus de núvols a esperar en funció de l'alçada del punt de rosada per descompressió adiabàtica

- canvis de pressió + valor absolut + vent (depenent de l'hemisferi)

- totes les combinacions que vulguis de les possibilitats anomenades

Ja es veu que si es vol es pot arribar a graus de complexitat considerable, arribant a percentatges d'encert pel damunt del 90%

Per si et pot ser d'utilitat, tinc una implementació de l'algorisme de Zambretti (canvis de pressió, valor absolut i vent), que funciona bastant bé i és, amb algunes variacions, el que fa la previsió automàtica en el meu web. Aquí en tens l'enllaç per a provar-lo i també el codi font:

http://www.casacota.cat/teranyina?num=1171570159
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2321

« Resposta #2 en: 19 Febrer de 2007, 09:21:17 »

Per si et pot ser d'utilitat, tinc una implementació de l'algorisme de Zambretti (canvis de pressió, valor absolut i vent), que funciona bastant bé i és, amb algunes variacions, el que fa la previsió automàtica en el meu web. Aquí en tens l'enllaç per a provar-lo i també el codi font:

http://www.casacota.cat/teranyina?num=1171570159

... i si aquest concepte s'extengués, aplicant-li les dades de N estacions de l'entorn, amb una certa ponderació en funció de la distància 
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #3 en: 20 Febrer de 2007, 14:37:39 »

És un dels projectes que tinc, aprofitant que hi han meteoclimatics... però de moment estic encara provant i complicant l'algorisme, amb punts de rosada i gradient adiabàtic de temperatures. No es veu a la web, ho faig per mi, però espero algun dia poder ensenyar uns resultats que, si no s'espatllen, estan resultant força espectaculars. Veurem què passa a la primavera, estiu i tardor, atès que ara no tenim cap situació excepcional d'olla mediterrània.
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2321

« Resposta #4 en: 20 Febrer de 2007, 17:38:16 »

És un dels projectes que tinc.........

Molt interessant. Serà molt instructiu veure en quines condicions encerta i en quines falla i buscar-li la llògica. Ànims i endavant ! 
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

Previsió local i automàtica del temps
« Resposta #5 en: 22 Febrer de 2007, 12:03:04 »

Doncs després de moltes proves, correccions i simulacions (amb dades enregistrades de situacions passades - genial això de "recrear" tempestes!), he deixat anar aquesta parida:

http://previsio.casacota.cat/

(es veu també a la signatura)

TempsGranollers sembla que està treballant en una versió autònoma. La meva està molt integrada en el programari del servidor (Perl) i difícilment s'en podria fer un programet per a ús fora d'aquest contexte.

Només comentar que hi ha també una variable anomenada $pallars, que fa que si la previsió és per al Pallars Jussà automàticament li abaixa la probabilitat de precipitació per unes circumstàncies donades. No és gens científic, però sí que és real.
En línia

Juan Lacruz
Estrat
*

Missatges: 10

« Resposta #6 en: 22 Febrer de 2007, 20:15:55 »

Me parece muy interesante pero no encuentro el fuente.
En línia

-------------------------------
site : http://lacanada.es
Eppur si muove
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #7 en: 22 Febrer de 2007, 20:26:12 »

Tens raó, l'annexe havia desaparegut. L'he tornat a enganxar.

Tienes razón, el anexo (?) havia desaparecido. Lo he vuelto a subir.
En línia

Juan Lacruz
Estrat
*

Missatges: 10

« Resposta #8 en: 22 Febrer de 2007, 21:03:47 »

Gracias, ya lo tengo, quiero convertirlo a php para hacer la previsión automática en mi página web, con los datos que subo a una base de datos mysql. Me pregunto como calcular la tendencia del barómetro, podría tomar la última lectura y la, por ejemplo 6 horas antes y comparar la diferencia con un umbral de, por ejemplo, 2 hPa. ¿Que os parece?
En línia

site : http://lacanada.es
Eppur si muove
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #9 en: 22 Febrer de 2007, 21:34:52 »

Esto la estación lo suele dar ya de por sí. Quizás te de incluso la variación horaria, entonces puedes ir a datos más afinados como 0.3 hPa/h, o si no escribirle el programa tú mismo.

Por mi parte he comprobado que, en mi latitud y longitud, no funciona bien, da muchísima más precipitación que lo que acaba pasando - seguramente porque el algoritmo es inglés, por lo que cada cual tendrá que hacer sus cambios en el código, sea sumando una constante a $working, sea cambiando las matrices de los resultados.

En cualquier caso, un tema muy apasionante.
En línia

Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió