Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Cisalladura ? (Llegit 216 vegades)
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3841

|
Molts cops en situacions de potencial inestabilitat i risc de tempestes, xàfecs, etc, es parla del concepte cisalladura (vents en superfície d'una direcció diferent de la que trobem en capes més altes de l'atmosfera)
El que no sé, i agrairia que algú me'n faci 5 cèntims, és quin efecte té això sobre la situació real que acabem tenint. És a dir, m'agradaria saber perquè davant una situació de tempestes l'efecte cisalla pot augmentar-ne la intensitat, extensió.. etc. Desconec com funciona el tema i perquè activa les tempestes.
Gràcies per avançat
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 30314

|
En poquetes paraules, una tempesta està composta de 2 corrents. L'updraft (corrent de pujada, càlid) i el downdraft (corrent de baixada, fred)
El updraft puja, condensa, forma el núvol. Després, es refreda, i baixa cap abaix. Si no hi ha cissalla, els 2 corrents tenen la mateixa direcció, és a dir, pujen i baixen pel mateix camí, i per tant, s'anul·len, i au, no hi ha tempesta.
Si hi ha cisalla, els 2 corrents es desacoplen, pujen i baixen per llocs diferents, fet que no anul·la el creixement.
Així, explicat mooolt per sobre.
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6821
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Aquesta teoria que has dit Sinner, suposo que és vàlida per una atmòsfera baroclínica, com la típica de les latituds mitjanes en la qual el vent varia de direcció segons l´altura, però també és certa en una atmòsfera barotròpica com la tropical, en la qual el vent no varia? Segons tinc entès en els huracans el vent no varia, no hi ha cissalladura, si n´hi hagués això restaria energia a l´huracà, estic en allò cert, Sinner?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6821
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
L´existència de cissalladura augmenta l´helicitat, que és una mesura del moviment d´ascens de l´aire, si la velocitat del vent és prou elevada pot haver-hi tempestes, això ho he llegit a cazatormentas.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 30314

|
Aquesta teoria que has dit Sinner, suposo que és vàlida per una atmòsfera baroclínica, com la típica de les latituds mitjanes en la qual el vent varia de direcció segons l´altura, però també és certa en una atmòsfera barotròpica com la tropical, en la qual el vent no varia? Segons tinc entès en els huracans el vent no varia, no hi ha cissalladura, si n´hi hagués això restaria energia a l´huracà, estic en allò cert, Sinner?
Sí, clar, però estem parlant de procesos termodinámics diferents. D'això entens molt més tu
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6917

Acaba la calor, ve la Tardor
|
Amb aquestes explicacions ja ho he entès millor !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|