Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Octubre de 2008, 05:56:40
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Considereu fiables els valors que us dona la vostra estació meteorologica?
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Considereu fiables els valors que us dona la vostra estació meteorologica?  (Llegit 818 vegades)
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 14032

Re: Considereu fiables els valors que us dona la vostra estació meteorologica?
« Resposta #20 en: 20 Febrer de 2006, 16:04:31 »

Sobre això, a algú de vosaltres mai li ha donat una humitat del 100%? jo la màxima humitat amb el sensor exterior de la 928 és el 89% Això és normal? 

em penso que no Angry

el rang d'humitats d'aquesta estació, va del 2% al 98% d'HR.

Mai veuràs un 100% 
En línia

MeteoValència
Cumulus

Missatges: 150

« Resposta #21 en: 21 Febrer de 2006, 13:21:58 »

A banda de l'Oregón tinc una Davis, garita amb termòmetres i psicròmetres de qualitat i un Hellmann.

l'Oregón es queda una mica curta en quan a cops màxims de vent respecte a la Davis, i també amb l'humitat, en general entre un 6 i un 10% menys d'humitat respecte al psicròmetre Lambretch.
Són especialment cridaners els baixos nivels d'humitat al centre del día, quan normalment es produeix els valors mínims, amb ambient assolellat i sense precipitacions. Aquesta diferència amb el psicròmetre Lambretch es redueix amb ambient plujos i no arriba més enllà d'un 2-3%.

Mai m'han agradat els pluviòmetres de balancí. Després de fer-li l'invent de l'embut "made Timonet" encara podrien ser importants les diferències respecte al Hellmann al llarg de l'any i perdre una quantitat gens menyspreable de mm en un periode de 12 mesos.

Així doncs, les meves dades personals continuaran sent agafades dels termòmetres/psicròmetres Lambretch, pluviòmetre Hellmann i per a la qüestió de vent quasi me refie més dels valors aportats per la Davis.

Salutacions
En línia

Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3305

« Resposta #22 en: 21 Febrer de 2006, 13:37:05 »

A banda de l'Oregón tinc una Davis, garita amb termòmetres i psicròmetres de qualitat i un Hellmann.

l'Oregón es queda una mica curta en quan a cops màxims de vent respecte a la Davis, i també amb l'humitat, en general entre un 6 i un 10% menys d'humitat respecte al psicròmetre Lambretch.
Són especialment cridaners els baixos nivels d'humitat al centre del día, quan normalment es produeix els valors mínims, amb ambient assolellat i sense precipitacions. Aquesta diferència amb el psicròmetre Lambretch es redueix amb ambient plujos i no arriba més enllà d'un 2-3%.

Mai m'han agradat els pluviòmetres de balancí. Després de fer-li l'invent de l'embut "made Timonet" encara podrien ser importants les diferències respecte al Hellmann al llarg de l'any i perdre una quantitat gens menyspreable de mm en un periode de 12 mesos.

Així doncs, les meves dades personals continuaran sent agafades dels termòmetres/psicròmetres Lambretch, pluviòmetre Hellmann i per a la qüestió de vent quasi me refie més dels valors aportats per la Davis.

Salutacions

Nigú dubta d'ixos valors... Wink

Per cert, el tema del embut no es made in jo, sino que ja ho van dir per ahi fa temps... el que passa es que vaig crear el tópic per centrar totes les opinios i turorial... Wink
En línia

Ontinyent, 330-390 msnm, La Vall d'Albaida. València. 16,1ºC i 560 mm
Observatori passeig de les Germanies - Observatori st. Josep

meteocollserola
Cumulus Mediocris

Missatges: 681

« Resposta #23 en: 21 Febrer de 2006, 22:43:09 »

Sobre això, a algú de vosaltres mai li ha donat una humitat del 100%? jo la màxima humitat amb el sensor exterior de la 928 és el 89% Això és normal? 

em penso que no Angry

el rang d'humitats d'aquesta estació, va del 2% al 98% d'HR.

Mai veuràs un 100% 

Hola, gracies per respondre.  Wink El meu dubte es que en cap cas he passat del 89% i se de ben segur que la humitat ambiental ha estat a voltes a punt de saturació. Per tant torno a fer la questió però d'una altra manera: a algú més li passa que no li puja la humitat del 89% ? Huh Huh

Es que li he perdut credibilitat al psicròmetre Grin

En línia

Barcelona- Torre Baró 133 msm
dominant la vall del Besòs
Berecochee
Fractocumulus
**

Missatges: 73

« Resposta #24 en: 22 Febrer de 2006, 11:17:04 »

Yo tengo 2 estaciones "pareadas".
Una Davis Monitor II, y una Oregon WMR968, una al lado de la otra, tanto los pluvios como los termo-higros y los anemómetros (en un mástil a 5 m del suelo).
Los datos son muy parecidos.
En lluvia casi calcados (no tengo "tuneado" el de la Oregon), cambia en lluvias débiles por la mejor resolución de la Davis (0,25mm contra 1 mm).
En temperatura casi idénticos, la diferencia (tengo la Monitor en una garita Davis y la Oregon en una de platos) es de apenas 2-3 décimas (en máximas) en mínimas calcadas a la décima.
En humedad si hay diferencias, la Davis me suele marcar un 4-5% menos de humedad que la Oregon (no se cuál será la correcta).
En viento, cuando hay vientos débiles-moderados (hasta 30 km/h), los resultados son casi idénticos (a veces gana la Davis otras la Oregon). En vientos fuertes, sobre todo en ráfagas intermitentes la Davis suele marcar unos 10 km/h más que la Oregon.

Lo que no tiene precio es el "datalogger" de la Davis, te permite estar días sin descargar datos y tener el pc apagado, es una gozada  Grin.

Saludos
En línia
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6779

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #25 en: 22 Febrer de 2006, 18:57:21 »

Jo diria que de temperatura em marca bé, em marca una temperatura semblant a la de l´INM de Salt (més mínima ja que estic al centre i la de l´INM és a la perifèria N). De pluja en marca més a la meva estació que a l´INM (70 mm a l´any) . Potser hauré de comprar-me el mateix pluviòmetre de l´INM (200 cm2) jo tinc el de 80. Sabeu si un pluviòmetre Hellmann de 200 cm2 marca igual que un de 80 cm2 en la mateixa localització?
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Pàgines: 1 2 [3] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió