Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Octubre de 2008, 13:43:42
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  fagedes
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 4 5 6 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: fagedes  (Llegit 1349 vegades)
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 6753

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Re: fagedes
« Resposta #10 en: 6 Març de 2006, 13:27:30 »

No se si algú s'ha donat compte de que les fagedes del Montseny, els seus arbres tenen les arrels molt superficials per així poder aprofitar l'aigua de les boires espesses que s'hi formen, sinò, no hi podrien subsistir amb la precipitació anual de la zona.
Una altre cosa a comentar es que gairebé no hi ha vida arbustiva ni herbàcea sota els arbres, degut a la gran penombra que formen i també a la superfície que ocupen les arrels i les grans masses de matèria orgànica de les seves fulles a la tardor.
 Wink

Creo que esto que dices no es del todo cierto...

ya.... el Montseny i la Garrotxa tienen medias de 800 mm/año o mas ...  Undecided Undecided Undecided

En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6820

« Resposta #11 en: 6 Març de 2006, 13:34:42 »

No se si algú s'ha donat compte de que les fagedes del Montseny, els seus arbres tenen les arrels molt superficials per així poder aprofitar l'aigua de les boires espesses que s'hi formen, sinò, no hi podrien subsistir amb la precipitació anual de la zona.
Una altre cosa a comentar es que gairebé no hi ha vida arbustiva ni herbàcea sota els arbres, degut a la gran penombra que formen i també a la superfície que ocupen les arrels i les grans masses de matèria orgànica de les seves fulles a la tardor.
 Wink

ya.... el Montseny i la Garrotxa tienen medias de 800 mm/año o mas ...  Undecided Undecided Undecided

mi experiencia, a punto de que me salteis a la yugular....  Grin Grin Grin

Sobre todo donde hay hayedos , el terreno cambia de un año para otro con espeluznante velocidad .... me explico ....

donde un año subo con facilidad, al otro año me es imposible subir (hablo de trial) ... o al reves ....  Cool

y las raizes en muchos sitios es culpa de la propia erosión... creo ...

pd: teorias no contrastadas  Grin Grin Grin

La zona del hayedo de Santa Fé ha de tener más, pero es que además la aportación de la niebla no creo que sea relevante en esa zona, al menos si la comparamos con la precipitación...

Si no me equivoco, normalmente las plantas con raíces superficiales son las que encuentran humedad con suma facilidad  y no necesitan profundizar demasiado, por contra las raíces profundas se suelen dar en plantas y zonas donde encontrar agua es todo un problema y hay que recurrir a zonas profundas.
En línia
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

« Resposta #12 en: 6 Març de 2006, 13:35:25 »

Surfinillo... aunque borres lo que has escrito, te lo he pillao... Grin Grin Grin Grin
En línia
meteocollserola
Cumulus Mediocris
Connectat Connectat

Missatges: 681

« Resposta #13 en: 6 Març de 2006, 15:38:09 »

Surfin, saps que un ( o el mes) fagedals mes Meridional d'Europa es troba a la zona de La Tinença de Benifassà, entre les Provincies de Castellò i Tarragona?

hola

em sembla que si no vaig errat, el més meridional d'europa es aquest:

http://www.revistaiberica.com/Rutas_y_destinos/mad/montejo.htm

no se si duraran gaires segles més, aquestes fagedes relictes Sad

Impressionant lloc....van fer un reportatge fa uns mesos, i no només és el més meridional, sino que també el més occidental

El més occidental?? noo, que hi han les fagedes galleges i portugueses, entre d'altres que també són impresionants Wink
En línia

Barcelona- Torre Baró 133 msm
dominant la vall del Besòs
meteocollserola
Cumulus Mediocris
Connectat Connectat

Missatges: 681

« Resposta #14 en: 6 Març de 2006, 15:49:40 »

Wink

Sobre todo donde hay hayedos , el terreno cambia de un año para otro con espeluznante velocidad .... me explico ....

donde un año subo con facilidad, al otro año me es imposible subir (hablo de trial) ... o al reves ....  Cool

La zona del hayedo de Santa Fé ha de tener más, pero es que además la aportación de la niebla no creo que sea relevante en esa zona, al menos si la comparamos con la precipitación...

Si no me equivoco, normalmente las plantas con raíces superficiales son las que encuentran humedad con suma facilidad  y no necesitan profundizar demasiado, por contra las raíces profundas se suelen dar en plantas y zonas donde encontrar agua es todo un problema y hay que recurrir a zonas profundas.

Estic d'acord amb el que comentes

No us obllideu d'un aspecte. La precipitació és un factor fonamental, però també ho és l'ETP, que fa que la disponibilitat d'aigua per part de la planta sigui menor que la pluja real.

A Londres plou menys que a Girona, a part del factor estacionalitat, l'ETP de Londres és molt menor que la de Girona, i per tant s'hi pot fer vegetació amb requeriments hidrics elevats.
En línia

Barcelona- Torre Baró 133 msm
dominant la vall del Besòs
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 30250

« Resposta #15 en: 6 Març de 2006, 16:18:21 »

Surfin, saps que un ( o el mes) fagedals mes Meridional d'Europa es troba a la zona de La Tinença de Benifassà, entre les Provincies de Castellò i Tarragona?

hola

em sembla que si no vaig errat, el més meridional d'europa es aquest:

http://www.revistaiberica.com/Rutas_y_destinos/mad/montejo.htm

no se si duraran gaires segles més, aquestes fagedes relictes Sad

Impressionant lloc....van fer un reportatge fa uns mesos, i no només és el més meridional, sino que també el més occidental

El més occidental?? noo, que hi han les fagedes galleges i portugueses, entre d'altres que també són impresionants Wink

Glups....llavors vaig errat
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

« Resposta #16 en: 6 Març de 2006, 16:23:15 »

Wink

Estic d'acord amb el que comentes

No us obllideu d'un aspecte. La precipitació és un factor fonamental, però també ho és l'ETP, que fa que la disponibilitat d'aigua per part de la planta sigui menor que la pluja real.

A Londres plou menys que a Girona, a part del factor estacionalitat, l'ETP de Londres és molt menor que la de Girona, i per tant s'hi pot fer vegetació amb requeriments hidrics elevats.

Sí, però que hi te a veure l'ETP amb tot això...?
En línia
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Missatges: 14038

« Resposta #17 en: 6 Març de 2006, 16:41:17 »

Què és l'ETP?

Gràcies Smiley
En línia

.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

« Resposta #18 en: 6 Març de 2006, 17:09:31 »

Què és l'ETP?

Gràcies Smiley

Evapotranspiración potencial...
En línia
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 30250

« Resposta #19 en: 6 Març de 2006, 17:11:10 »

Què és l'ETP?

Gràcies Smiley

Evapotranspiración potencial...

Y luego decís que yo hablo con palabrejas...la madre que os matriculó  Grin Grin Grin
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

Pàgines: 1 [2] 3 4 5 6 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió