Autor
|
Tema: fagedes (Llegit 1349 vegades)
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
 |
Re: fagedes
« Resposta #11 en: 6 Març de 2006, 13:34:42 » |
|
No se si algú s'ha donat compte de que les fagedes del Montseny, els seus arbres tenen les arrels molt superficials per així poder aprofitar l'aigua de les boires espesses que s'hi formen, sinò, no hi podrien subsistir amb la precipitació anual de la zona.Una altre cosa a comentar es que gairebé no hi ha vida arbustiva ni herbàcea sota els arbres, degut a la gran penombra que formen i també a la superfície que ocupen les arrels i les grans masses de matèria orgànica de les seves fulles a la tardor.  Creo que esto que dices no es del todo cierto... ya.... el Montseny i la Garrotxa tienen medias de 800 mm/año o mas ... mi experiencia, a punto de que me salteis a la yugular.... Sobre todo donde hay hayedos , el terreno cambia de un año para otro con espeluznante velocidad .... me explico .... donde un año subo con facilidad, al otro año me es imposible subir (hablo de trial) ... o al reves ....  y las raizes en muchos sitios es culpa de la propia erosión... creo ... pd: teorias no contrastadas La zona del hayedo de Santa Fé ha de tener más, pero es que además la aportación de la niebla no creo que sea relevante en esa zona, al menos si la comparamos con la precipitación...
Si no me equivoco, normalmente las plantas con raíces superficiales son las que encuentran humedad con suma facilidad y no necesitan profundizar demasiado, por contra las raíces profundas se suelen dar en plantas y zonas donde encontrar agua es todo un problema y hay que recurrir a zonas profundas.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
|
 |
« Resposta #12 en: 6 Març de 2006, 13:35:25 » |
|
Surfinillo... aunque borres lo que has escrito, te lo he pillao...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
meteocollserola
Cumulus Mediocris

Connectat
Gènere: 
Missatges: 681

|
 |
« Resposta #14 en: 6 Març de 2006, 15:49:40 » |
|
No se si algú s'ha donat compte de que les fagedes del Montseny, els seus arbres tenen les arrels molt superficials per així poder aprofitar l'aigua de les boires espesses que s'hi formen, sinò, no hi podrien subsistir amb la precipitació anual de la zona.Una altre cosa a comentar es que gairebé no hi ha vida arbustiva ni herbàcea sota els arbres, degut a la gran penombra que formen i també a la superfície que ocupen les arrels i les grans masses de matèria orgànica de les seves fulles a la tardor.  Creo que esto que dices no es del todo cierto... ya.... el Montseny i la Garrotxa tienen medias de 800 mm/año o mas ... mi experiencia, a punto de que me salteis a la yugular.... Sobre todo donde hay hayedos , el terreno cambia de un año para otro con espeluznante velocidad .... me explico .... donde un año subo con facilidad, al otro año me es imposible subir (hablo de trial) ... o al reves ....  y las raizes en muchos sitios es culpa de la propia erosión... creo ... pd: teorias no contrastadas La zona del hayedo de Santa Fé ha de tener más, pero es que además la aportación de la niebla no creo que sea relevante en esa zona, al menos si la comparamos con la precipitación... Si no me equivoco, normalmente las plantas con raíces superficiales son las que encuentran humedad con suma facilidad y no necesitan profundizar demasiado, por contra las raíces profundas se suelen dar en plantas y zonas donde encontrar agua es todo un problema y hay que recurrir a zonas profundas. Estic d'acord amb el que comentes
No us obllideu d'un aspecte. La precipitació és un factor fonamental, però també ho és l'ETP, que fa que la disponibilitat d'aigua per part de la planta sigui menor que la pluja real.
A Londres plou menys que a Girona, a part del factor estacionalitat, l'ETP de Londres és molt menor que la de Girona, i per tant s'hi pot fer vegetació amb requeriments hidrics elevats.
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona- Torre Baró 133 msm dominant la vall del Besòs
|
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
|
 |
« Resposta #16 en: 6 Març de 2006, 16:23:15 » |
|
No se si algú s'ha donat compte de que les fagedes del Montseny, els seus arbres tenen les arrels molt superficials per així poder aprofitar l'aigua de les boires espesses que s'hi formen, sinò, no hi podrien subsistir amb la precipitació anual de la zona.Una altre cosa a comentar es que gairebé no hi ha vida arbustiva ni herbàcea sota els arbres, degut a la gran penombra que formen i també a la superfície que ocupen les arrels i les grans masses de matèria orgànica de les seves fulles a la tardor.  Creo que esto que dices no es del todo cierto... ya.... el Montseny i la Garrotxa tienen medias de 800 mm/año o mas ... mi experiencia, a punto de que me salteis a la yugular.... Sobre todo donde hay hayedos , el terreno cambia de un año para otro con espeluznante velocidad .... me explico .... donde un año subo con facilidad, al otro año me es imposible subir (hablo de trial) ... o al reves ....  y las raizes en muchos sitios es culpa de la propia erosión... creo ... pd: teorias no contrastadas La zona del hayedo de Santa Fé ha de tener más, pero es que además la aportación de la niebla no creo que sea relevante en esa zona, al menos si la comparamos con la precipitación... Si no me equivoco, normalmente las plantas con raíces superficiales son las que encuentran humedad con suma facilidad y no necesitan profundizar demasiado, por contra las raíces profundas se suelen dar en plantas y zonas donde encontrar agua es todo un problema y hay que recurrir a zonas profundas. Estic d'acord amb el que comentes No us obllideu d'un aspecte. La precipitació és un factor fonamental, però també ho és l'ETP, que fa que la disponibilitat d'aigua per part de la planta sigui menor que la pluja real. A Londres plou menys que a Girona, a part del factor estacionalitat, l'ETP de Londres és molt menor que la de Girona, i per tant s'hi pot fer vegetació amb requeriments hidrics elevats. Sí, però que hi te a veure l'ETP amb tot això...?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador