Autor
|
Tema: fagedes (Llegit 1495 vegades)
|
Phoenix
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)
|
 |
Re: fagedes
« Resposta #40 en: 7 Març de 2006, 22:56:26 » |
|
No se si algú s'ha donat compte de que les fagedes del Montseny, els seus arbres tenen les arrels molt superficials per així poder aprofitar l'aigua de les boires espesses que s'hi formen, sinò, no hi podrien subsistir amb la precipitació anual de la zona.Una altre cosa a comentar es que gairebé no hi ha vida arbustiva ni herbàcea sota els arbres, degut a la gran penombra que formen i també a la superfície que ocupen les arrels i les grans masses de matèria orgànica de les seves fulles a la tardor.  Creo que esto que dices no es del todo cierto... ya.... el Montseny i la Garrotxa tienen medias de 800 mm/año o mas ... mi experiencia, a punto de que me salteis a la yugular.... Sobre todo donde hay hayedos , el terreno cambia de un año para otro con espeluznante velocidad .... me explico .... donde un año subo con facilidad, al otro año me es imposible subir (hablo de trial) ... o al reves ....  y las raizes en muchos sitios es culpa de la propia erosión... creo ... pd: teorias no contrastadas La zona del hayedo de Santa Fé ha de tener más, pero es que además la aportación de la niebla no creo que sea relevante en esa zona, al menos si la comparamos con la precipitación... Si no me equivoco, normalmente las plantas con raíces superficiales son las que encuentran humedad con suma facilidad y no necesitan profundizar demasiado, por contra las raíces profundas se suelen dar en plantas y zonas donde encontrar agua es todo un problema y hay que recurrir a zonas profundas. Estic d'acord amb el que comentes No us obllideu d'un aspecte. La precipitació és un factor fonamental, però també ho és l'ETP, que fa que la disponibilitat d'aigua per part de la planta sigui menor que la pluja real. A Londres plou menys que a Girona, a part del factor estacionalitat, l'ETP de Londres és molt menor que la de Girona, i per tant s'hi pot fer vegetació amb requeriments hidrics elevats. Així m'agrada noi! a parlar amb "coneixement"! Trobo que hauria d'haer comentat això abans... però bueno, jo tampoc he fet cap tipus d'estudi per demostrar-ho... és el que tinc entès per el moment.
Al Llevantada vol ser Geobotànic i segur que us pot dir algunes coses de les fagedes... jo en canvi m'inclino més per l'ecologia i la fisiologia vegetal, nomès cal esperar una mica i segur que ell us explica alguna cosa de profit!
|
|
|
|
|
En línia
|
 Cerdanyola del Vallès - Serraparera
|
|
|
desferracavalls
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 113
|
 |
« Resposta #41 en: 7 Març de 2006, 23:18:34 » |
|
Les mes meridionals de la Peninsula, son les del Retaule i Millers,sud de Tarragona, Macis del Port La mes meridional d'Europa,esta a Sicilia, a l'Etna
humm interessant lo de l'Etna... Madrid és més meridional que Tarragona, no? Doncs alla hi ha faigs  abans havia posat aquest link http://www.revistaiberica.com/Rutas_y_destinos/mad/montejo.htmNo es per polimitzar,pero un dels dos boscos del Port,justament el que esta algo mes al nord.esta a 40º46'.I Montejo de la Sierra esta a un minuts mes al nord de 41º joliiin, això és filar prim  , només falta aportar les coordenades UTM  . En serio gràcies per la informació  En serio? vols les coordenades del Bosc de Millers?,les tinc,em moc molt per alli
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19927

Un xic de Tramuntana
|
 |
« Resposta #42 en: 7 Març de 2006, 23:33:18 » |
|
Demà parlo de les Fagedes Eurosiberianes i les Submediterrànies 
diferències a bastants nivells , demà us poso un petit text dels trets més importants ...
ara vaig a dormir
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
meteocollserola
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 702

|
 |
« Resposta #43 en: 7 Març de 2006, 23:37:06 » |
|
... aneu a una fageda centreuropea, amb exemplars de més d'un metre de diàmetre... és autènticament flipant.
Hi ha pocs faigs grans a Catalunya per l'explotació que se'n fa de la fusta, però a la Grevolosa, prop del coll de Bracons (zona que s'ha fet famosa per la construcció d'un túnel), n'hi ha uns exemplars ben macos. I a la muntanya del Port, entre les provincíes de Tarragona i Castelló, l'impressionant "faig pare" que es destaca a més per estar en una fageda molt al S. Personalment m'agraden les fagedes, especialment les que encara hi queda algun faig una mica vell en el que se li han deixat crèixer branques laterals. Aquest boscos nostres tant singulars els hem de protegir i defensar i tenen un encant especial, algun dia hauré d'anar als coneixer els Ports, de moment de Tarragona només he treballat les fagedes de Prades, molt interessants , i aquell apunt de la zona de Bracons, com per tenir-ho en compte. Ara be si voleu veure fagedes impresionants, arbres que es perden en el cel, arbres que semblen catedrals gotiques i amb soques descomunals us recomano algunes fagedes mes septentrionals, son acollonants, de veritat. Val la pena fer quilòmetres per anar-les a veure.
Les mes meridionals de la Peninsula, son les del Retaule i Millers,sud de Tarragona, Macis del Port La mes meridional d'Europa,esta a Sicilia, a l'Etna
humm interessant lo de l'Etna... Madrid és més meridional que Tarragona, no? Doncs alla hi ha faigs  abans havia posat aquest link http://www.revistaiberica.com/Rutas_y_destinos/mad/montejo.htmNo es per polimitzar,pero un dels dos boscos del Port,justament el que esta algo mes al nord.esta a 40º46'.I Montejo de la Sierra esta a un minuts mes al nord de 41º joliiin, això és filar prim  , només falta aportar les coordenades UTM  . En serio gràcies per la informació  En serio? vols les coordenades del Bosc de Millers?,les tinc,em moc molt per alli 
Nooo, que era broma , ara bé quan decideixi anar a fer un tomb per allà, ja et demanaré assessorament, si et sembla. I mira que en tinc ganes. L'unica vegada que hi he atansat és un cop que volia veure la panoràmica del delta des del mont Caro, però a penes vam passar més enllà d'aquella cabra d'atrezzo
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona- Torre Baró 133 msm dominant la vall del Besòs
|
|
|
altasegarra
Visitant
|
 |
« Resposta #44 en: 8 Març de 2006, 19:07:20 » |
|
Respecte a les fagedes, també és interessant comentar la distribució que tenen al vessant sud del Prepirineu i pirineu, essent esporàdiques a l'Alt Urgell, inexistents al Solsonès tret d'una taca a la Vall de Lord, esporàdiques al Pallars Jussà (en canvi si que n'hi ha al Sobirà i Alta Ribagorça, en enclavaments molt més humits), i en canvi ja és força abundant al nord del Berguedà, i no cal dir Ripollès- Garrotxa-Osona, sens dubte afavorides per la pluviometria estival important d'aquestes zones i la major humitat mediterrània és un molt bon indicador d'humitat, a part d'un arbre d'innegable bellesa, tant pel prt en si, com per la variabilitat cromàtica que presenta al llarg de l'any Per mi, un dels arbres més agraits de veure
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
passavets
Estrat

Desconnectat
Missatges: 43
|
 |
« Resposta #45 en: 8 Març de 2006, 19:46:08 » |
|
aki a catalunya ia fagedes mlt wapes.al zona del montseny(1 lloc pel k tinc especial debilitat),bergueda,ripolles...es 1 bosc mlt maku a totes les epoques de l'any(hivern dsp d'una nevada,primavera quan broten els arbles,estiu am la seva ombra i els seus picnics a la freska,tardor impressionant senzillamen)i ben apropet de ksa.cuidemles entre tots i continuemles disfutan.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|