Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8742

|
lo más interesante es la Oregon te puede dar un +/- 10% de error o tolerancia en la medida del viento,y la Davis entre un 2 y un 5%....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8742

|
es decir que en el caso más desfavorable, la Davis p.e. +5% de error y la Oregon -10% de error....tienes una diferencia entre dos estaciones colocadas en el mismo lugar del 15% que creo que ya es importante....
a pesar d etodo esto no justifica el 1.6 del que hablamos....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoValència
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 151

|
Cops de vent de les meves estacions amb l'anemòmetre a la mateixa alçada i pal
Dia - Davis - Oregon 13 - 21 - 21 14 - 18 - 17 15 - 18 - 18 16 - 27 - 24 17 - 21 - 21 18 - 31 - 26 19 - 26 - 25 20 - 19 - 17 21 - 32 - 30 22 - 45 - 42 23 - 42 - 43
Jo pensava que la desviació en cop màxim de vent seria major, però sinzerament les diferències no són gaire destacables al meu cas.
Les dades d'aquest dies es poden extrapolar a la resta, és a dir, lleugerament per sobre els cops màxims de la Davis menys avui, però sense valors molt dispars.
Salutacions
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 16055

sempre observant el cel...
|
Jo segueixo pensant que fins a uns 45 km/h (aprox.), l'anemo rula la mar de be... 

[annex esborrat per l'administrador]
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3216

|
He seguit el tema amb interés i la meva teoria coincideix amb el tema merament físic:
Crec que tot es un tema de qüalitat dels materials. Una mínima fricció al anenómetre pot produir que a baixes revolucions el contador marqui bé i a altes revolucions marqui de menys.
Us ho dic per que jo he tingut a les meves mans dos anenómetres oregon, un amb un jòc inmens al eix i un altre més o menys equilibrat. Dubto - no he fet les proves - que els dos marquin el mateix una vegada montats. El meu amb molt joc de l'eix i rotor desequilibrat. A més et confirmo que si el rotor es munta cap amunt, arriba a fregar plàstic amb plàstic quan s'arriba a una certa inclinació lateral deguda al joc.
És més: les condicions d'enviament del fascicles, no crec pas que ajudessin a "equilibrar" gaire els aparells. Seria questió de fer proves com: engreixar l'eix en la part on toca amb el plàstic o desmontar-lo ( a veure qui es el guapo que ho fà.....  ) per poder determinar si és això o no el motiu del desajust. Ja ho vaig intentar i no soc prou guapo. Estava disposat a canviar eix, rodament o el que fes falta, però el muntatge té molta (massa) mala llet per remenar-lo.
Com a molt puc intentar d'equilibrar una mica el rotor. Algo si guanyarà.
El que no es normal es que provi l'anenómetre amb un compresor d'aire a tota llet i només marqui 80 km/h de max!!!!
Això volia jo provar i a l'hora intentar seguir les RPM amb un tacòmetre per veure com anava la relació bufera/RPM/indicació i veure que passava a altes RPM.
Quin tipus de fenòmen creus que has observat ? ... el rotor ja no puja de RPM ? ... el comptador (display) sembla que ja no compti més a partir d'unes RPM ?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Kiko's
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 408

Majorca's Paradise (39º 36' 4.2'' N - 3º 22' 56.21
|
Hola
Yo la máxima que he conseguido también ha sido de 80 km/h cuando claramente ese dia la racha debió ser superior a 120 km/h.
Saludos
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3414

|
Sin embargo hoy ha alcanzado una racha maxima de 46 km/h, y mirando en Meteoclimatic es la mediana de las demas estaciones..., otros dias estaba muy por debajo... (o es que a mas temperatura funciona mejor?, a que huelen las nubes?, los niños vienen de Paris?...)
|
|
|
|
|
En línia
|
Ferran des de Granollers El temps a la ciutat de Granollers | |
|
|
|
|