Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 11:12:15
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Detector de tempestes
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Detector de tempestes  (Llegit 6819 vegades)
casacota
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 1345

Bingo!
« Resposta #110 en: 14 Juliol de 2006, 21:03:27 »

Al final ha estat el mòdem el qui ha fet de detector de llamps: amb una descàrrega s'ha perdut la cobertura del mòbil i s'ha penjat el mòdem. L'he hagut d'aturar i reiniciar unes quantes vegades fins que s'ha tornat a connectar. Aviat tornarà a aparèixer la web i l'estació a meteoclimatic...
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

Re: Detector de tempestes
« Resposta #111 en: 15 Juliol de 2006, 14:14:32 »

Ja una mica cansat del servei de correus, i sabent que avui encara no hi ha rastre del programa comprat fa prop d'un mes, el dóno per perdut fins que n'hi hagi notícies, bones o dolentes.

He fet doncs un sistema per a poder veure els llamps amb el Stormtracker, ficant captures de pantalla automàtiques dins un IFRAME - no massa ortodoxe, però què hi farem:

http://www.casacota.cat/forum?num=1152099579

també www.llamps.casacota.cat - va a parar al mateix lloc.

La pàgina es renova automàticament cada 5 minuts (i demano disculpes als enemics del "refresh").
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Masculí
Missatges: 2593

« Resposta #112 en: 18 Juliol de 2006, 10:55:00 »

Interessant. Ara, jo d'alemany, NPI. Si pots, val la pena seguir-ho.

Bé, doncs allí he trobat un enllaç molt interessant, que permet, si es té el google earth instal·lat, veure les dades de la xarxa alemanya, que també funcionen a casa nostra, en temps real sobre el google earth:

http://www.blitzortung.org/googleearth/www.Blitzortung.org.kmz

També dónen un java gratuït si algú el vol:

http://www.blitzortung.de/index.php?mode=6&map=0&lang=d

a disfrutar!

... i no seria possible penjar algunes de les estacions d'aquí a la xarxa aquesta ?

Potser tu que t'hi entens ho hauries d'investigar.
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #113 en: 19 Juliol de 2006, 01:40:16 »

M'ho miraré!!!

De moment encara estic investigant les possibilitats del NexStorm - justament avui m'he descarregat l'última versió.

Una de les coses que acabo de veure i incorporar, és la possibilitat de fer un informe (escrit) automàtic de les tempestes detectades - es poden veure tant en una pàgina dedicada com també a sota de les imatges del detector, automàticament (només cal fer córrer una mica la pantalla)

El detector és ara en dos formats diferents, perquè cadascú pugui triar el que més li agradi: l'un amb imatge estàtica i representació gràfica de les tempestes que es renova automàticament cada 5 minuts, i l'altre amb el clàssic applet de java amb dades actualitzades continuament, zoom i animació dels últims 60 minuts, però sense representació gràfica de les tempestes. Ambdós porten, a sota, l'informe de les tempestes detectades, que es pot renovar pitjant sobre la tecla F5
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #114 en: 19 Juliol de 2006, 01:41:34 »

... i no seria possible penjar algunes de les estacions d'aquí a la xarxa aquesta ?

Jo m'hi acabo de donar d'alta - esperem que no estiguin de vacances!
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #115 en: 19 Juliol de 2006, 13:13:48 »

Jo m'hi acabo de donar d'alta - esperem que no estiguin de vacances!

Enhorabona. Fas molta feina.

Haurem de seguir en detall com va tot això. Si aquesta xarxa funciona potser seria assumpte de mirar de convèncer a alguns dels que ja hi ha per aquí (kantauri, Baix Camp, ...). Si s'aconsegueix una certa precisió segur que s'anima més gent per ampliar i millorar zones.

Jo aquests dies no puc seguir-ho massa. Estic bastant saturat de feina i els dies de festa o vacances m'escapo i no tinc internet.

En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #116 en: 19 Juliol de 2006, 13:24:47 »

De moment sé que meteomalaga hi està connectat, i crec que la imatge de llamps que surt a meteoclimatic prové justament d'aquesta xarxa. El que passa és que les altres estacions estan una mica allunyades i la cobertura no és òptima. Vejam si amb alguns de més ho podem millorar.
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #117 en: 19 Juliol de 2006, 13:36:23 »

Ara he estat comparant una mica el casacota i el kantauri amb aquestes tempestes que hi ha per el Pirineu central i l'Ebre. Sembla que tot i ser pràcticament equidistants, el casacota afina més. Surten els nuclis bastant concentrats, com sembla que ha de ser. En el kantauri surten descarregues escampades fins el cap de Creus i el golf de Lleó.
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #118 en: 19 Juliol de 2006, 14:01:19 »

Crec que la base és el programari actualitzat, ja que porta moltes opcions noves. Sobretot poder ajustar per segments (angle i distància) la sensibilitat, així com el càlcul de l'augment de reflexió a la ionosfera durant les hores nocturnes fan una gran diferència (i costa molt per altra banda - el kantauri m'h servit molt per això, per a poder ubicar per triangulació la posició real de les tempestes). Val a dir que el programa és el cor del sistema, un detector sense el millor programa poca cosa valdria...
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #119 en: 19 Juliol de 2006, 15:00:19 »

Ja sóc a la xarxa europea:

http://www.blitzortung.de/index.php?mode=5&map=0&lang=d

i el mapa europeu:

http://www.blitzortung.de/index.php?mode=0&map=9&lang=e