Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 11:15:09
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Detector de tempestes
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Detector de tempestes  (Llegit 6821 vegades)
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 10037

Re: Detector de tempestes
« Resposta #150 en: 25 Juliol de 2006, 10:21:00 »

A fi d'alliberar el servidor d'en Casacota, a Meteoclimatic hem incorporat el seu mapa de descàrregues (i el de Málaga)
http://www.meteoclimatic.com/index.php/pg.11.96.html

No em surt on dius, sinó a   http://www.meteoclimatic.com/index.php/pg.6.56.html

Perquè visites Meteoclimatic en la versió castellana
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2593

« Resposta #151 en: 25 Juliol de 2006, 10:26:25 »

A fi d'alliberar el servidor d'en Casacota, a Meteoclimatic hem incorporat el seu mapa de descàrregues (i el de Málaga)
http://www.meteoclimatic.com/index.php/pg.11.96.html

No em surt on dius, sinó a   http://www.meteoclimatic.com/index.php/pg.6.56.html

Perquè visites Meteoclimatic en la versió castellana

Gràcies
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1345

« Resposta #152 en: 25 Juliol de 2006, 11:32:56 »

Ara crec que el servidor va bastant més ample, ja que al treure-li el VWS (amb el heavyweather obligatori) i la webcam (per USB), no cal ni tan sols obrir sessió, funciona només amb el propi servidor i el detector com a servei.

El segon "pc" és un thinkpad de 1998, pentium 1 amb 64 mb de ram i funcionant a 75 MHz... tota una meravella. He hagut de baixar la freqüencia d'actualització del VWS a 15 minuts i la webcam a 5 minuts (abans 5 minuts i 1 minut respectivament) perquè sinó se li acumulava feina i es penjava, però ara funciona a la perfecció: gens de soroll, no s'escalfa i consumeix, pèrdues de l'alimentador incloses, uns 15 watts. I si es penja, simplement es reinicia sol sense que el servidor s'en vegi afectat, com passava fins ara.

Jo crec que el problema del detector de llamps era que al mateix PC hi havia una USB activa, però per a una webcam barateta (20 €), "és lo que hi ha".
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #153 en: 25 Juliol de 2006, 12:09:40 »

M'he instal.lat el Feedreader. Miraré d'anar-ho seguint.
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #154 en: 25 Juliol de 2006, 12:40:03 »

M'he instal.lat el Feedreader. Miraré d'anar-ho seguint.

Ja veuràs que és pràctic per a moltes coses, encara que la versió que tinc penjada no és la última (les posteriors han passat de codi obert a codi propietari).

El RSS del detector ara mostra la imatge actual així que es detecten tempestes, d'aquesta manera no cal ni obrir un navegador per a estar al cas. Si no hi han tempestes només diu això, sense imatge, i prou.
En línia

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3240

Vilafranca 2001

« Resposta #155 en: 25 Juliol de 2006, 13:15:39 »

Hola nois, que tal,

No tinc ni idea de com funciona el tema del RSS, ja fa dies que veig que en parleu, però... no estic al dia... algun tutorial?, i com ho heu incorporat a la web?, es nota que amb faig gran...   Shocked
En línia

Ferran des de Granollers
El temps a la ciutat de Granollers

boira
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #156 en: 25 Juliol de 2006, 13:52:08 »

Hola nois, que tal,

No tinc ni idea de com funciona el tema del RSS, ja fa dies que veig que en parleu, però... no estic al dia... algun tutorial?, i com ho heu incorporat a la web?, es nota que amb faig gran...   Shocked

Hola,

Jo també tinc "una edat" i això no ho havia fet servir mai. Avui m'he instal.lat el lector (Feedreader) i ja he rebut ara mateix el primer avís de can Casacota. Segurament ell et podrà explicar més coses si vols instal.lar alguna generació d'avisos des del teu servidor.
En línia
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3240

Vilafranca 2001

« Resposta #157 en: 25 Juliol de 2006, 14:11:20 »

Hola nois, que tal,

Hola,

Jo també tinc "una edat" i això no ho havia fet servir mai. Avui m'he instal.lat el lector (Feedreader) i ja he rebut ara mateix el primer avís de can Casacota. Segurament ell et podrà explicar més coses si vols instal.lar alguna generació d'avisos des del teu servidor.

Gràcies, a veure que diu en casacota, ell ho te des de el punt de vista del servidor, que es el tema que m’interessa a mi...
En línia

Ferran des de Granollers
El temps a la ciutat de Granollers

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #158 en: 25 Juliol de 2006, 14:43:42 »

Ja que parleu d'edats, no sé com ho portem, però em temo que podria ser el més vell del fòrum - segueixo els passos del meu avi, de la infància a la senilitat directament.

Del tema del RSS no en tinc massa idea, ho he fet de manera completament empírica, primer instal·lant un client (el feedreader aquest) i després obrint amb editors de texte els arxius XML per a els lectors i llegint el codi, es dedueix bastant bé com funciona d'aquesta manera.

A partir d'aquí, sotscriure's a uns quants serveis i anar mirant de cadascun què m'agrada i què no, i copiant el que em semblaven bones idees.

Per a VWS, vaig fer una plantilla que, convenientment personalitzada, qui vulgui pot utilitzar:

Codi:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/rss/1.0/modules/dc/">
<channel>
<title>meteo.casacota.cat</title>
<link>http://www.casacota.cat/meteo/</link>
<description>Dades de l'estació automàtica de Sant Martí de Canals - Pallars Jussà</description>
<language>ca-ca</language>
<copyright>www.casacota.cat</copyright>
<ttl>15</ttl>
<image>
<title>meteo.casacota.cat</title>
<url>http://www.casacota.cat/8-0/Smilies/casacota.GIF</url>
<description>Dades de l'estació automàtica de Sant Martí de Canals - Pallars Jussà</description>
</image>
<item>
<title>Sant Martí de Canals: Temp.^vxv007^&ordm;C HR ^vxv005^% Pluja avui^vxv121^mm Ratxa^vxv003^km/h del^vxv001^</title>
<dc:date>^vst142^T^vst143^GMT</dc:date>
<description>
<![CDATA[
Temp.^vxv007^&ordm;C<br />
m&agrave;x.^vhi007^&ordm;C a les^vht007^<br />
m&iacute;n.^vlo007^&ordm;C a les^vlt007^<br />
&nbsp;Hum.^vxv005^%<br />
m&agrave;x.^vhi005^% a les^vht005^<br />
m&iacute;n.^vlo005^% a les^vlt005^<br />
Bar.^vxv008^hPa<br />
Pluja avui^vxv121^mm<br />
Pluja a. mes^vxv129^mm<br />
Ratxa^vxv003^km/h del^vxv001^<br />
Dia&nbsp;^vst142^a les^vst143^UTC<br />
Previsi&oacute;:^vst138^<br />
]]>
</description>
</item>
</channel>
</rss>

Per al detector, vaig escriure un generador en perl fet a mida, més amunt n'hi ha el codi i malgrat que he canviat una pila de detalls posteriorment, el principi és el mateix, per tant segueix essent plenament vàlid.
El que no tinc gaire idea de com es farien aquestes coses en altres llenguatges, com php o visual basic. Perl és, malgrat que hi ha qui diu que està moribund en fase terminal, la millor eina de programació que conec, per antiquada que sigui (i de passada, estant relativament en desús, no és d'interès per als crackers a qui no interessen dinosaures com jo )
En línia

Ventisca
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3904

Vallirana (310 msnm)

« Resposta #159 en: 25 Juliol de 2006, 14:43:45 »

Jo m'ho he instal·lat i estec reben avisos.
En línia

Pàgines: 1 ... 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió