Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Sortida de fulles Aesculus (Llegit 509 vegades)
|
|
|
|
|
|
|
Phoenix
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)
|
van plantar tots el arbres en la mateixa época? et pasa cada any o es el primer
Home la veritat es que és la primera vegada que em fixo, aquests arbres portes molts anys plantats. Una possible explicació és que l'acabessin de plantar i estiguès abans en unes condicions climàtiques artificials o naturals diferents que les d'aquí, però com ja he dit, no ha sigut així. Home, si aquest arbre te un problema hormonal tipus etilè ho tinc una mica difícil d'esbrinar, però clar, alguna cosa passa aquí. La fisiologia dels vegetals molts cops es fa més complicada que la dels animals i hi ha molts factors que els influeixen. Hi ha algunes plantes com Fritillaria que arriben a tenir cadenes de DNA més de 20 vegades més llargues que les del Home. Això també pot implicar un nº de gens molt superior i per tant, molts factors que influeixen en la seva fenologia, molts d'ells encara desconeguts. Avui en dia, es coneix força bé Arabidopsis Thaliana, però clar no totes les plantes són tan senzilles fisiològicament.
|
|
|
|
|
En línia
|
 Cerdanyola del Vallès - Serraparera
|
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19893

Un xic de Tramuntana
|
se li ha anat la castanya ...deu tenir alguna hormona revolucionada .....

en una ciutat crec que la fisiologia dels arbres va a la seva bola ... a lo millor l'han regat mes o li han posat una estufa a sota
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
meteocollserola
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 702

|
Home la veritat es que és la primera vegada que em fixo, aquests arbres portes molts anys plantats. Una possible explicació és que l'acabessin de plantar i estiguès abans en unes condicions climàtiques artificials o naturals diferents que les d'aquí, però com ja he dit, no ha sigut així. Home, si aquest arbre te un problema hormonal tipus etilè ho tinc una mica difícil d'esbrinar, però clar, alguna cosa passa aquí. La fisiologia dels vegetals molts cops es fa més complicada que la dels animals i hi ha molts factors que els influeixen. Hi ha algunes plantes com Fritillaria que arriben a tenir cadenes de DNA més de 20 vegades més llargues que les del Home. Això també pot implicar un nº de gens molt superior i per tant, molts factors que influeixen en la seva fenologia, molts d'ells encara desconeguts. Avui en dia, es coneix força bé Arabidopsis Thaliana, però clar no totes les plantes són tan senzilles fisiològicament. LA fisiologia vegetal tan complicada?....La fisologia femenina si que es complicada, pel que fa a hormones 
En el comportament vegetal es basa en el fotoperiode, en les integrals tèrmiques i en els altres factors agronomics. Si fos tan complicada, l'agricultura seria pràcticament imposible.
Per ejemple en un camp: ara floreix , ara no. Ara fructifico ara no... això no passa mai. Be si que passa… però es coneix les causes
Sobre el tema hormonal, l’etilè no crec que sigui. L’etilè és una hormona que sobre tot afecta a la senescència de les parts de la planta i a la maduració dels fruits, no a la brotació (si no recordo malament)
Si aquesta planta fa això deu ser per alguna cosa això esta clar. Si ho fa cada any deu ser potser una questió genetica (varietal)
Una cosa, segons la foto, aquest arbre jo el veig diferents a la resta de castanyers d'indies de l’alineació, més petit i diria que l'escorça te un altre to.
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona- Torre Baró 133 msm dominant la vall del Besòs
|
|
|
Phoenix
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)
|
Home la veritat es que és la primera vegada que em fixo, aquests arbres portes molts anys plantats. Una possible explicació és que l'acabessin de plantar i estiguès abans en unes condicions climàtiques artificials o naturals diferents que les d'aquí, però com ja he dit, no ha sigut així. Home, si aquest arbre te un problema hormonal tipus etilè ho tinc una mica difícil d'esbrinar, però clar, alguna cosa passa aquí. La fisiologia dels vegetals molts cops es fa més complicada que la dels animals i hi ha molts factors que els influeixen. Hi ha algunes plantes com Fritillaria que arriben a tenir cadenes de DNA més de 20 vegades més llargues que les del Home. Això també pot implicar un nº de gens molt superior i per tant, molts factors que influeixen en la seva fenologia, molts d'ells encara desconeguts. Avui en dia, es coneix força bé Arabidopsis Thaliana, però clar no totes les plantes són tan senzilles fisiològicament. LA fisiologia vegetal tan complicada?....La fisologia femenina si que es complicada, pel que fa a hormones  En el comportament vegetal es basa en el fotoperiode, en les integrals tèrmiques i en els altres factors agronomics. Si fos tan complicada, l'agricultura seria pràcticament imposible. Per ejemple en un camp: ara floreix , ara no. Ara fructifico ara no... això no passa mai. Be si que passa… però es coneix les causes Sobre el tema hormonal, l’etilè no crec que sigui. L’etilè és una hormona que sobre tot afecta a la senescència de les parts de la planta i a la maduració dels fruits, no a la brotació (si no recordo malament) Si aquesta planta fa això deu ser per alguna cosa això esta clar. Si ho fa cada any deu ser potser una questió genetica (varietal) Una cosa, segons la foto, aquest arbre jo el veig diferents a la resta de castanyers d'indies de l’alineació, més petit i diria que l'escorça te un altre to. Hola, em refereixo a la complexitat de la planta com a coneixement sobre aquesta. Es coneix molt més la fisiologia humana i animal que no pas la de la planta, i la veritat es que aquestes realitzen rutes metabòliques que cap altre èsser seria capaç de fer-ho. És veritat que nosaltres tenim un sistema inmunitari molt complex, el sistema nerviòs (el més complex que existeix al mon animal), l'endocrí, muscular, circulatori... etc.. etc... però jo crec que si mirem com a conjunt la planta, o més ben dit, les diferents plantes... tenim una complexitat impresionant on la majoria de coses encara estan en investigació. Cal també esmentar, que les plantes tenen els plastidis, un orgànul essencial per a la vida de qualsevol èsser oxidatiu, que la complexitat molecular i funcional d'aquest orgànul encara no s'en coneix al 100% i fisiològicament estic parlant d'un dels processos més centrals de la biologia... la fotosíntesi.
Respecte l'arbre, no hi ha cap dupte és un Aesculus hipocastanum com tots els altres, potser més jove quan el vàren plantar, però estic parlant de fa de més de 10 anys que estan plantats. L'escorça també pot tenir un altre to degut a l'edat de l'arbre... però per la resta, tots els caràcters (fulles, flors, fruits etc...) coincideixen a la perfecció amb el de la mateixa espècie ja esmentada.
|
|
|
|
|
En línia
|
 Cerdanyola del Vallès - Serraparera
|
|
|
|