Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
2 Desembre de 2008, 12:00:49
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Sortida de fulles Aesculus
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Sortida de fulles Aesculus  (Llegit 509 vegades)
Phoenix
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)

Sortida de fulles Aesculus
« en: 19 Març de 2006, 14:24:06 »

Fa dies que em vai fixar sobre els Aesculus hippocastanum (castanyer del japó) que hi ha plantats al passeig front casa meva.
El que passa es que ja fa temps que tots vàren perdre les fulles i es troben "tots" totalment pelats exceptuant un de sol i està en un estat força avançat.
Aquí hus posso algunes fotos, de moment no he trobat cap explicació fisiològica del tot fiable, però a veure que penseu vosaltres.

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

Cerdanyola del Vallès - Serraparera
Phoenix
Cumulus Congestus
*

Re: Sortida de fulles Aesculus
« Resposta #1 en: 19 Març de 2006, 14:25:08 »

I aquí podeu observar l'¡estat força avançat...

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

Neucat
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 7625

La alegría, está de moda, en Radiolé 96.0 FM

« Resposta #2 en: 19 Març de 2006, 15:16:31 »

van plantar tots el arbres en la mateixa época?
et pasa cada any o es el primer
En línia

A 30m de altura y mirando hacía Collserola.
Viento predominante el Catabático por la mañana y la marinada por la tarde.
Si no fuera por el hombre, nuestros mares y nuestros bosques lucirían azul y verde.

http://www.telefonica.net/web2/meteosantboi/
Phoenix
Cumulus Congestus
*

« Resposta #3 en: 19 Març de 2006, 15:50:57 »

Home la veritat es que és la primera vegada que em fixo, aquests arbres portes molts anys plantats. Una possible explicació és que l'acabessin de plantar i estiguès abans en unes condicions climàtiques artificials o naturals diferents que les d'aquí, però com ja he dit, no ha sigut així.
Home, si aquest arbre te un problema hormonal tipus etilè ho tinc una mica difícil d'esbrinar, però clar, alguna cosa passa aquí.
La fisiologia dels vegetals molts cops es fa més complicada que la dels animals i hi ha molts factors que els influeixen. Hi ha algunes plantes com Fritillaria que arriben a tenir cadenes de DNA més de 20 vegades més llargues que les del Home. Això també pot implicar un nº de gens molt superior i per tant, molts factors que influeixen en la seva fenologia, molts d'ells encara desconeguts.
Avui en dia, es coneix força bé Arabidopsis Thaliana, però clar no totes les plantes són tan senzilles fisiològicament.
En línia

Phoenix
Cumulus Congestus
*

« Resposta #4 en: 19 Març de 2006, 16:00:20 »

Tu que opines "Llevantannini"Huh? Seria millor que vagi al senyor llibre Buchanan a buscar-ho o que???  Tongue
En línia

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19893

Un xic de Tramuntana

« Resposta #5 en: 19 Març de 2006, 16:31:33 »

se li ha anat la castanya ...deu tenir alguna hormona revolucionada .....

en una ciutat crec que la fisiologia dels arbres va a la seva bola ... a lo millor l'han regat mes o li han posat una estufa a sota  Lips Sealed
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Phoenix
Cumulus Congestus
*

« Resposta #6 en: 19 Març de 2006, 17:03:40 »

se li ha anat la castanya ...deu tenir alguna hormona revolucionada .....

en una ciutat crec que la fisiologia dels arbres va a la seva bola ... a lo millor l'han regat mes o li han posat una estufa a sota  Lips Sealed

Home... lo de la estufa te la seva llògica....

Grin
En línia

meteocollserola
Cumulus Mediocris

Missatges: 702

« Resposta #7 en: 19 Març de 2006, 21:10:05 »

Home la veritat es que és la primera vegada que em fixo, aquests arbres portes molts anys plantats. Una possible explicació és que l'acabessin de plantar i estiguès abans en unes condicions climàtiques artificials o naturals diferents que les d'aquí, però com ja he dit, no ha sigut així.
Home, si aquest arbre te un problema hormonal tipus etilè ho tinc una mica difícil d'esbrinar, però clar, alguna cosa passa aquí.
La fisiologia dels vegetals molts cops es fa més complicada que la dels animals i hi ha molts factors que els influeixen. Hi ha algunes plantes com Fritillaria que arriben a tenir cadenes de DNA més de 20 vegades més llargues que les del Home. Això també pot implicar un nº de gens molt superior i per tant, molts factors que influeixen en la seva fenologia, molts d'ells encara desconeguts.
Avui en dia, es coneix força bé Arabidopsis Thaliana, però clar no totes les plantes són tan senzilles fisiològicament.

LA  fisiologia vegetal tan complicada?....La fisologia femenina si que es complicada, pel que fa a hormones Evil Evil

En  el comportament vegetal es basa en el fotoperiode, en les integrals tèrmiques i en els altres factors agronomics. Si fos tan complicada, l'agricultura seria pràcticament imposible.

Per ejemple en un camp: ara floreix , ara no. Ara fructifico ara no... això no passa mai. Be si que passa… però es coneix les causes

Sobre el tema hormonal, l’etilè no crec que sigui. L’etilè és una hormona que sobre tot afecta a la senescència de les parts de la planta i a la maduració dels fruits, no a la brotació (si no recordo malament)

Si aquesta planta fa això deu ser per alguna cosa això esta clar. Si ho fa cada any deu ser potser una questió genetica (varietal)

Una cosa, segons la foto, aquest arbre jo el veig diferents a la resta de castanyers d'indies de l’alineació, més petit i diria que l'escorça te un altre to.
En línia

Barcelona- Torre Baró 133 msm
dominant la vall del Besòs
Phoenix
Cumulus Congestus
*

« Resposta #8 en: 20 Març de 2006, 22:15:52 »

LA  fisiologia vegetal tan complicada?....La fisologia femenina si que es complicada, pel que fa a hormones Evil Evil

En  el comportament vegetal es basa en el fotoperiode, en les integrals tèrmiques i en els altres factors agronomics. Si fos tan complicada, l'agricultura seria pràcticament imposible.

Per ejemple en un camp: ara floreix , ara no. Ara fructifico ara no... això no passa mai. Be si que passa… però es coneix les causes

Sobre el tema hormonal, l’etilè no crec que sigui. L’etilè és una hormona que sobre tot afecta a la senescència de les parts de la planta i a la maduració dels fruits, no a la brotació (si no recordo malament)

Si aquesta planta fa això deu ser per alguna cosa això esta clar. Si ho fa cada any deu ser potser una questió genetica (varietal)

Una cosa, segons la foto, aquest arbre jo el veig diferents a la resta de castanyers d'indies de l’alineació, més petit i diria que l'escorça te un altre to.

Hola, em refereixo a la complexitat de la planta com a coneixement sobre aquesta. Es coneix molt més la fisiologia humana i animal que no pas la de la planta, i la veritat es que aquestes realitzen rutes metabòliques que cap altre èsser seria capaç de fer-ho. És veritat que nosaltres tenim un sistema inmunitari molt complex, el sistema nerviòs (el més complex que existeix al mon animal), l'endocrí, muscular, circulatori... etc.. etc... però jo crec que si mirem com a conjunt la planta, o més ben dit, les diferents plantes... tenim una complexitat impresionant on la majoria de coses encara estan en investigació. Cal també esmentar, que les plantes tenen els plastidis, un orgànul essencial per a la vida de qualsevol èsser oxidatiu, que la complexitat molecular i funcional d'aquest orgànul encara no s'en coneix al 100% i fisiològicament estic parlant d'un dels processos més centrals de la biologia... la fotosíntesi.

Respecte l'arbre, no hi ha cap dupte és un Aesculus hipocastanum com tots els altres, potser més jove quan el vàren plantar, però estic parlant de fa de més de 10 anys que estan plantats. L'escorça també pot tenir un altre to degut a l'edat de l'arbre... però per la resta, tots els caràcters (fulles, flors, fruits etc...) coincideixen a la perfecció amb el de la mateixa espècie ja esmentada.
 Wink
En línia

meteocollserola
Cumulus Mediocris

Missatges: 702

« Resposta #9 en: 21 Març de 2006, 14:48:27 »

No m'has entes bé Wink: dic que aquest aesculus és diferent, o al menys ho sembla de la resta dels congèneres de la seva alineació, i aquesta pot ser la causa d'aquest comportament anomal, una varietat diferent o unes circunstancies edafològiques o fitosanitaries particulars per a aquest especimen.

be això es el que se m'acut Wink
En línia

Barcelona- Torre Baró 133 msm
dominant la vall del Besòs
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió