Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
16 Octubre de 2008, 04:21:15
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Problemes amb l'anemometre
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Problemes amb l'anemometre  (Llegit 232 vegades)
TempusFugit
Cumulus Mediocris
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 506

Més nuclears? No gràcies

Problemes amb l'anemometre
« en: 22 Març de 2006, 12:53:28 »

Bon dia!
No ser si algu em podria ajudar

Tinc un problema amb l'anemometre:
Generalment funciona correctament, pero de vegades, em marca valors desorbitats de 140 - 150km/h. M'agradaria saber si algu tambe l'hi ha passat aixo o si ses pot arreglar d'alguna manera. Un detall important sobre aquest problema es que sempre que em passa aixo en aquell moment també plou

merci
En línia

Mata (Pla de l'estany) 135 msnm               

Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3310

Re: Problemes amb l'anemometre
« Resposta #1 en: 22 Març de 2006, 13:25:38 »

Si no m'equeivoque, serà degut a moltes interferències que reb l'estació...
En línia

Ontinyent, 330-390 msnm, La Vall d'Albaida. València. 16,1ºC i 560 mm
Observatori passeig de les Germanies - Observatori st. Josep

Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9992

« Resposta #2 en: 22 Març de 2006, 14:58:11 »

Segur que és una Davis cablejada...

Es problema de la diferència de potencial entre el lloc on està connectada la consola i el lloc on està connectat el PC. Amb un cable que uneixi les masses del PC i la consola o amb un terra comú n'hi ha prou.

O bé consulta a Darrera algun dispositiu tipus Link Isolator per la Vantage Pro.
En línia

Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3310

« Resposta #3 en: 22 Març de 2006, 20:08:30 »

Doncs em calle... jo pensava que era per interferències amb les Davis wireless...
En línia

Ontinyent, 330-390 msnm, La Vall d'Albaida. València. 16,1ºC i 560 mm
Observatori passeig de les Germanies - Observatori st. Josep

TempusFugit
Cumulus Mediocris

Missatges: 506

Més nuclears? No gràcies

« Resposta #4 en: 28 Març de 2006, 13:08:57 »

Segur que és una Davis cablejada...

Es problema de la diferència de potencial entre el lloc on està connectada la consola i el lloc on està connectat el PC. Amb un cable que uneixi les masses del PC i la consola o amb un terra comú n'hi ha prou.

O bé consulta a Darrera algun dispositiu tipus Link Isolator per la Vantage Pro.

Bones! fa dies que no em conectava i m'havia passat per alt aquest topic que vaig obrir!
Egarenc, tens raó, la meva estació es cablejada, pero no acabo d'entendre aixo que em dius de la diferencia de potencial entre la consola i l'ordinador. Si m'ho pots explicar d'una manera tècnica ja t'entandré, pro es que no veig la relacio que hi ha entre els diferents pontencials de la consola i l'ordinador.
En línia

Mata (Pla de l'estany) 135 msnm               

Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9992

« Resposta #5 en: 28 Març de 2006, 13:23:34 »

Aquest problema només passa quan tens la consola de l'estació connectada al PC. La consola està connectada a un endoll i el PC a un altre, però de línies elèctriques diferents. Si no tens una presa de terra comuna o, simplement, no hi ha presa de terra i hi ha pertorbacions elèctriques ambientals (electricitat estàtica prop de l'anemo), aquesta estàtica es transmet a la consola. Donat que el PC i la consola estan connectats a línies diferents i no hi ha un terra comú, la diferència de potencial que es crea s'ha d'equilibrar d'alguna manera. El reflex d'aquest equilibri de potencial es veu en la velocitat del vent que mostra la consola. No és res més que electricitat estàtica acumulada.

Segons diuen els de Darrera, la solució passa per crear una unió entre consola i PC, de forma que la diferència de potencial s'equilibri. Això es fa amb un cable que uneixi els xassís de la consola i el PC. O bé amb un dispositiu que crea una separació física entre la consola i el PC, intercalant un aparell en el cable del weatherlink que els uneix. Aquest dispositiu separa la connexió i la transmissió de dades es fa mitjançant un enllaç òptic. No sé com es diu el dispositiu per la Vantage Pro, però per la Monitor és el Link isolator. Pregunta a Darrera per algun dispositiu similar per la Vantage.
Si els expliques el problema l'entendran de seguida.
En línia

Meteosee
Dame un orujo...dame dos...dame tres.....
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3682

Rumio?doncs existeixo...si em deixa la crisis

« Resposta #6 en: 28 Març de 2006, 18:29:27 »

Aquest problema només passa quan tens la consola de l'estació connectada al PC. La consola està connectada a un endoll i el PC a un altre, però de línies elèctriques diferents. Si no tens una presa de terra comuna o, simplement, no hi ha presa de terra i hi ha pertorbacions elèctriques ambientals (electricitat estàtica prop de l'anemo), aquesta estàtica es transmet a la consola. Donat que el PC i la consola estan connectats a línies diferents i no hi ha un terra comú, la diferència de potencial que es crea s'ha d'equilibrar d'alguna manera. El reflex d'aquest equilibri de potencial es veu en la velocitat del vent que mostra la consola. No és res més que electricitat estàtica acumulada.

Segons diuen els de Darrera, la solució passa per crear una unió entre consola i PC, de forma que la diferència de potencial s'equilibri. Això es fa amb un cable que uneixi els xassís de la consola i el PC. O bé amb un dispositiu que crea una separació física entre la consola i el PC, intercalant un aparell en el cable del weatherlink que els uneix. Aquest dispositiu separa la connexió i la transmissió de dades es fa mitjançant un enllaç òptic. No sé com es diu el dispositiu per la Vantage Pro, però per la Monitor és el Link isolator. Pregunta a Darrera per algun dispositiu similar per la Vantage.
Si els expliques el problema l'entendran de seguida.

Que jo sàpigui per la vantage pro no hi ha res, però jo tenia aquest problema i des de que vaig conectar un cable del xasís del PC a la toma de terra de l'endoll se'm va acabar el problema. Prova-ho, no costa res.
En línia

www.meteosee.com

Reus                   Miami-Platja                   Segur de Calafell
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió