Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
11 Octubre de 2008, 19:35:51
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  La meteorologia es pot viure d´un milió de maneres diferents
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: La meteorologia es pot viure d´un milió de maneres diferents  (Llegit 93 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 6821

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

La meteorologia es pot viure d´un milió de maneres diferents
« en: 23 Març de 2006, 16:28:40 »

Avui, dia meteorològic mundial, vull fer una anàlisi objectiu i subjectiu de com viuen la meteorologia els meteolocos (nosaltres) i els que no són meteolocos.

Aquest cap de setmana farà sol i calor, arribarem a 27º de màxima a Girona el diumenge. Doncs, molta gent no meteoloca aprofitarà per anar a buscar espàrrecs, per anar a la platja a parar el sol semi nua, altres per fer excursions a la muntanya (tant nevada com sense neu). Tots estaran contents perquè fa sol.

En canvi els meteolocos estarem mirant la RAM el matí de diumenge, sortirem al carrer no pas per prendre el sol (alguns sí), sinó per sentir la primavera dins el nostre cos.

Hi ha els meteobojos que són amateurs, nosaltres, els que no ens guanyem la vida amb això, com a molt alguns premis miserables i prou.
Hi ha els meteobojos que són professionals, aquests tenen la sort de poder treballar en allò que els hi agrada. N´hi ha de 3 tipus, els meteoròlegs funcionaris, aquests són cocos (Nimbus, p.ex.), perquè per aprovar una oposició de l´INM necessites tenir un cervell increïble.  Els de les Teles, aquests no necessiten tanta intel.ligéncia, però tenen un do el de la comunicació, que jo em sembla que no tinc, per desgràcia, ja m´agradaria!!!! I finalment els climatòlegs, p.ex. en Javier Martin Vide que analitzen si el clima canvia o no.

Hi ha els professionals de la meteorologia que no són meteobojos, que són una colla d´enxufats que priven del plaer d´alguns amateurs de dedicar-se a la seva feina preferida (no miro a ningú, Antena 3...).

Els meteobojos que són amateurs poden viure la meteorologia d´un milió de maneres possibles, poden tenir la seva estació meteorologica o no tenir-la. La poden tenir automàtica o manual. En tot cas dediquen part del seu temps lliure a passar les dades i fer estadístiques amb l´objectiu de trobar conclusions sobre el seu clima.

Alguns fan fotos, altres no (jo en aquest cas com a molt 10 fotos a l´any). Els que fan les fotos són uns artistes perquè plasmen el plaer efímer de veure un núvol desenvolupar-se, una tempesta, un arc iris, una nevada ,etc.

Després hi han els meteobojos que són poetes com jo, que em passo la vida escrivint sobre meteorologia, sobre els meus sentiments i com afecten la meteorologia, i així va ser la meva conferència de la setmana passada al Meteocat, pur sentiment, si algú pensava trobar alguna cosa racional a la meva conferència, no crec que la trobés, per mi la meteorologia neix del meu cor, com que no trobo parella femenina dedico gran part del meu amor a la meteorologia.

Què en penseu? Estic poètic avui, el meu dia, el dia dels meteoròlegs afeccionats, també el vostre dia!!!!!!!
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 6821

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Re: La meteorologia es pot viure d´un milió de maneres diferents
« Resposta #1 en: 23 Març de 2006, 16:36:33 »

Jo avui per exemple faig un transecte tèrmic per Girona amb el meu amic Moisés. I vosaltres què feu?
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió