Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
23 Novembre de 2008, 20:03:00
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  PROBLEMES AMB EL REGISTRE DE PLUJA DE LA DAVIS
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: PROBLEMES AMB EL REGISTRE DE PLUJA DE LA DAVIS  (Llegit 2623 vegades)
Meteomaestrat
Cumulus Humilis
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 270

Re: PROBLEMES AMB EL REGISTRE DE PLUJA DE LA DAVIS
« Resposta #40 en: 14 Novembre de 2005, 22:55:46 »

Yo tengo una Oregon con el pluvio "modificado" a 20 cm de diámetro, tenía instalado el colador pero observé que marcaba de menos sobre todo cuando no había mucha cantidad de agua. Creo que el colador retiene una cantidad de agua, que no va nunca a parar al pluvio, entonces si hay un precipitación no muy grande siempre marca un poco menos (supongo 1 ó 2 vueltas de balancín). Opté por quitárselo y desde entonces, comparado con otro pluvio manual, clava los datos. Ante siempre le fallaban cantidades "fijas", es decir 0,5 litros no un %.

Saludos

Y no has tenido problemas con pequeños objetos que puedan obturarte el agujero de entrada?

yo pispo, una vez se colo una aguja de pino y me bloqueó los balancines, menos mal del hellman  Undecided Undecided Undecided

pero es que antes de eso tenía puesto el cutre-filtrillo que trae la davis, desapareció un día de ventada, y lo encontré cuando se derritió la nieve del suelo............ a unos 10 metros de la casa  Undecided

el filtro de la davis no vale para nada  Undecided

lo de hacer el agujero más pequeño puede ser peligroso, probarlo antes, la tensión estática puede hacer un menisco y taponer la salida normal del agua  Roll Eyes Huh
Es posible  Undecided
En línia

Benicarló - Baix Maestrat - Castellón    
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 10029

« Resposta #41 en: 15 Novembre de 2005, 00:04:36 »

lo de hacer el agujero más pequeño puede ser peligroso, probarlo antes, la tensión estática puede hacer un menisco y taponer la salida normal del agua  Roll Eyes Huh

Exacto!
PS: no era "tensión superficial"? Huh
En línia

Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 30663

« Resposta #42 en: 15 Novembre de 2005, 00:06:18 »

Exacto!
PS: no era "tensión superficial"? Huh

Yo tambien lo habia escuchado así, quizás se puede decir de las 2 maneras  Cheesy
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3323

Pròxima estació: l'hivern

« Resposta #43 en: 15 Novembre de 2005, 00:49:35 »

Bueno, yo he de comentar varias cosas;

Tengo el pluvio de la Oregon SIN EL FILTRO ESE CUTRE por que se queda por lo menos 0,1 mm de lluvia en el colador ese que no llega a los balancines... Y hasta ahora me va bien... se me va un poco, como a la mayoría, pero por ejemplo, en las lluvias de estos días, el de plástico ha acumulado 50 mm y el oregon unos 53 mm..
3 Litros no son significantes.... y estas diferencias son más notables en periodos largos de lluvias, mientras que en precipitaciones de pocos litros, van bastante bien equilibrados...

De todos modos, me pienso pillar un hellman... no hay nadie como él... 

En línia

Ontinyent, 330-390 msnm, La Vall d'Albaida. València. 16,1ºC i 560 mm
Observatori passeig de les Germanies - Observatori st. Josep

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3207

« Resposta #44 en: 15 Novembre de 2005, 09:44:03 »

Parlant de la Davis i de Pluvios…, jo estic mesurant l’aigua caiguda amb un hellmann que ja te uns quants anys i que sempre m’ha donat molt bon resultat. A Granollers hi ha una estació Davis a 3 o 400 metres de casa que publica a Meteoclimatic les seves dades, i veig que en tots els episodis de pluja la Davis recull molta mes aigua que el meu Hellmann, jo diria que el pluvio de la Davis no deu estar del tot regulat…, ja se que no es poden comprar les dades a tanta distancia, però lo mes normal es que un dia agafi mes aigua un i un altre dia l’altre, però en aquest cas es que sempre esta per sobre el pluvio Davis i amb quantitats significatives. Ahir per exemple, jo 24.6 mm. i el Davis 33 mm. Creieu que es normal?, o es que aquest pluvios de per si donen mes precipitació?
En línia

Ferran des de Granollers
El temps a la ciutat de Granollers

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #45 en: 15 Novembre de 2005, 11:22:42 »

I parlant de pluvios...

El suport per el pluvio de la Davis, sabeu si es compatible per el pluvio de la Oregon?

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

Ferran des de Granollers

Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #46 en: 15 Novembre de 2005, 14:39:42 »

I parlant de pluvios...

El suport per el pluvio de la Davis, sabeu si es compatible per el pluvio de la Oregon?

Segur, simplement aguanta el seu pes no?

De totes maneres... mira com vaig aguantar el pluvio, lo vaig fer un soport amb una tableta de plastic dels xinos (d'ixes que serveixen per a tallar aliments a la cuina) i a esta tableta está atornillada una esquadra, que està també atornillada al màstil on tinc els altres sensors...

Wink

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #47 en: 15 Novembre de 2005, 15:12:23 »

I parlant de pluvios...

De totes maneres... mira com vaig aguantar el pluvio, lo vaig fer un soport amb una tableta de plastic dels xinos (d'ixes que serveixen per a tallar aliments a la cuina) i a esta tableta está atornillada una esquadra, que està també atornillada al màstil on tinc els altres sensors...

Wink

Bona idea la de la 'tableta' dels 'xinos'. Ho miraré. Baratet i funcional!. Merci!
En línia

Ferran des de Granollers

Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #48 en: 15 Novembre de 2005, 15:41:32 »

I parlant de pluvios...

Wink

Bona idea la de la 'tableta' dels 'xinos'. Ho miraré. Baratet i funcional!. Merci!

De res! Wink
En línia

g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 6506

Ibiza ciudad

« Resposta #49 en: 15 Novembre de 2005, 17:51:04 »

Yo a mi Davis le puse el colador que trae la Oregon, le viene que ni pintado, es mucho mejor que el pequeñito negro que trae de serie, ese con una ventada te aparece al otro lado de la calle como a Mandor, la cuestion es que le pongais algo para que no entren "intrusos no deseados"
En línia

Puerto de Sant Antoni               http://www.meteoibiza.com

Previsión local para Sant Antoni de Portmany: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

Previsión local para Ibiza ciudad: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió