Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Per a que serveix un anemòmetre a 0,8 m i sense penell? (Llegit 341 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7321
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Avui he vist que han instal.lat un anemòmetre a Salt, a l´observatori de l´INM, al Museu de l´Aigua, però està a 0,8 m d´altura, i prop d´una paret. I a més no té un penell per dir la direcció del vent. Voleu dir que són seriosos aquests de l´INM, o és que es pensen que a Salt som una colla de frikis? Ja em direu perquè serveix una cosa que marcarà malament i a sobre no diu el vent d´on ve. Segons l´OMM un anemòmetre ha d´estar a 10 m del terra i lluny d´obstacles que provoquin turbulències, cosa que a Salt no es compleix ni de lluny.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3324

Pròxima estació: l'hivern
|
No será un anemo común quizás... Igual es de esos para un tanque evaporímetro... no?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7321
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Al costat hi ha un tanc evaporimétric, potser és per calcular la relació entre el vent i l´evaporació, jo a la conferència que vaig donar al Meteocat ja vaig dir que quan bufa tramuntana l´evaporació es dispara, es triplica o es quadriplica respecte qualsevol altre vent (excepte el ponent, és clar). Als mesos freds, és clar. A l´estiu del 2003 (12 a 14 d´agost) teníem 13 mm d´evaporació diària a Salt amb 41º de màxima i 25 % d´humitat mitjana.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|
|
|
|