Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: La garita i el jardí (Llegit 429 vegades)
|
CalPirro
Fractocumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 92
|
Hola,
quasi tinc llesta una garita de fusta (basant-me en els dissenys que he vist per aquí). Pensava que havia trobat la ubicació ideal: 1,5 metres d'alçada, terra d'herba, sense obstacles pròxims, etc. és a dir, un lloc al jardí de davant de casa.
Ara que està tot a punt he pensat: El jardí el rego (sobretot a l'estiu) i això segur que m'afectarà a la humitat i la temperatura. Algú sap si afecta molt, si hi ha alguna manera de minimitzar-ho, etc. el que no puc fer és canviar la ubicació de la garita, no tinc més llocs on posar-la.
Gràcies
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6779
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Pots regar el jardí després de l´hora de la mínima (sortida de sol), i abans que es doni la màxima (migdia) ja que si regues abans de la sortida de sol faria baixar la mínima i si ho fas al migdia baixaria la màxima (les temperatures baixarien ja que es perdria l´aire perdria calor latent per evaporació9. També pots regar el jardí al capvespre, a la posta de sol, ja que no t´afectarà la mesura de la mínima ja que s´haurà assecat l´aigua durant la nit. En tot cas l´ideal és el que tens tu, la gàbia al jardí, amb gespa, perquè són les condicions "stàndard" de l´INM i OMM.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
CalPirro
Fractocumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 92
|
Gràcies, teniu idea de si afecta molt a la humitat mesurada, l'evaporació de la terra mullada dels voltants de la gàbia?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|