Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Fabricació de Garita (Llegit 755 vegades)
|
|
|
|
|
JordiGPS
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 438

Lo millor
|
Jo no tinc la resposta que necessites, però parlant sobre ventiladors, jo voldria aprofitar i preguntar.
Tinc intenció de provar a connectar algun ventilador al sensor de la placa fotovoltaica del penell, perquè en tinc un de sobres, gracies al descontrol de sapiens.
He mirat de conectar un ventilador d´ordinador de 12 V i no es mou. La placa crec que dona 6V (això marca el tester), però pot alimentarse a 3 V amb les 2 piles d´1.5.
Algu creu que es viable buscar algun ventilador de 3V o 5V que pugui funcionar ?
Pot al placa donar suficient intensitat (ampers) per alimentar algun ventilador ?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gale
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9572
|
Te respondo, Albert Necesitas pillarte un transformador, o bien conseguir una placa solar capaz de alimentar el ventilador. Pero si es uno de pc, necesitarás transformador
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Phoenix
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)
|
M'he trobat un petit problema, el ventilador. Tinc un ventilador de CPU per un AMD que no l'utilitzo. On el conecto exactament?? i com o faig?? Quant duraria funcionant amb una pila de petaca?? Ho dic xq jo ho tinc una mica complicat per passar un cable de l'exterior a l'interior de casa.
Hola, no se si resoldré els teus dubtes però et diré el que sé: - A la foto veig que posa DC (corrent continu) Brushless. Això vol dir que pots fer-lo anar amb piles. - A la foto veig que posa 12 V. Vols dir que necessites 12 V de tensió per fer-lo moure. Una pila de petaca en dona 4,5. Per tant en necessites 2 per fer 9V o 3 per fer 13,5V (posades en sèrie). Et recomano 2. Segurament a partir de 7V o 8V ja girarà i com que no necessites super velocitat, no cal la tercera. - No sé quan poden durar les dos piles. No sé quina intensitat mA per hora pot donar aquesta pila de petaca. Si ho sabessim, tenint en compte que a la foto veig que el motor gasta 0,17A (170 mA) podriem calcular quantes hores duraria. - Per connectar el motor a la bateria has de posar el cable vermell al + i en negre al -. El blau sol ser un sensor perquè les plaques base dels ordinadors s'assabentin de si està girant o no. Ostia tiu!! Moltes merçès, quan pugui ho provaré amb akelles piles i a vore que duren!! Merçi!!
|
|
|
|
|
En línia
|
 Cerdanyola del Vallès - Serraparera
|
|
|
|
|
CalPirro
Fractocumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 92
|
Hola,
amb 2 piles de 3 V en fas 6 V. Molt just per fer girar el motor. Quan les piles es descarreguin una mica, al cap d'uns dies deixarà de girar. Et recomano més les 2 de petaca.
Respecte els panells solar...no son econòmics. Pots trobar-ne a qualsevol botiga d'electrònica. Per tindre una idea mira a http://elrafel.com al apartat "Energia Solar » Placas Solares". Penso que la 12V 150 mA podria ser suficient però no tinc experiencia en energia solar...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|