Autor
|
Tema: Topic de análisis de imágenes satelitales con algún rasgo especial. (Llegit 6553 vegades)
|
|
|
|
|
Gale
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9572
|
Hoy jugamos a encontrar todos los vórtices en la perturbación que hay al NW de la Península . Una baja aislada o cutt-off low...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4201

La meva ecografia, ja amb el mono!!
|
Interesante esta imagen. Esta plagada de zonas ciclónicas. Buena observación
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Risi
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2560

el piri a vista d'ocell
|
A ver si alguien puede explicar que son estas líneas que se observan..  a causa de los aviones? 
el primer de tot dir que no soc cap entès en la matèria, però em fa l’efecte que es degut per un motiu de condensació, jo també m’havia fet aquesta mateixa pregunta molts cops i aprofitant que tinc la sort de tenir el pilot amb mi molt sovint em valc dels seus coneixements d’aeronàutica per bombardejar-lo a preguntes el pobre, i la explicació que em va donar en el seu moment es la següent:
tant els helicòpters com la majoria d’aeronaus utilitzen com a combustible el querosé, un combustible que es comporta de conya a les baixes temperatures en que es troben aquests aparells a les altures que volen i sobre tot perquè es força mes econòmic que altres combustibles derivats del petroli, però com a desavantatge te de que no es massa net, un cop cremat en les turbines del motor, allibera uns gasos alguns d’ells en forma de vapor d’aigua, com que la temperatura que sol haver-hi en les alçades de vol, uns 10 mil metres, solen estar al voltant del -50ºC, això fa que aquests gasos calents de vapor d’aigua es condensin i es cristal•litzin ràpidament en forma de cristalls de gel que es l’estela que veiem des de terra i tot depent de les condicions d’humitat regnant aquesta pot ser mes pronunciada i duradora en el temps, d’aquí que hi ha persones que es basen en aquest fet per poder fer pronòstics de canvis en el temps ja que es un bon indicador de la presencia de mes o menys humitat en alçada, mes o menys seria alguna cosa així pel que tinc entès, encara que si algú te un altra explicació millor, serà ben vinguda
|
|
|
|
|
En línia
|
Serralada del Cadí des de La Seu  *Cuando los ángeles lloran, llovera..*
|
|
|
escamarlà ros
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 159

Que plogui ja !!
|
A ver si alguien puede explicar que son estas líneas que se observan..  a causa de los aviones?  Bona nit a tothom,
Primer de tot felicitar a l'autor del tòpic per obrir-lo. El segueixo diàriament per veure les vostres observacions Se n'apren molt.
Doncs, segons aquesta imatge, aquestes "traces" podrien ser lo que s'anomena efecte contrail,
Les esteles de condensació, contrails, que formen els avions tenen una influència significativa sobre el clima, segons els científics que van estudiar el cel dels Estats Units durant l'interrupció del tràfic aeri després dels atacs terroristes sobre les torres bassones,

Durant l'interrupció dels vols comercials a tres dies, quan les núvols articials coneguts com estelars de vapor o contrails van desaparèixer, le variacions entre màximes i mínimes (amplitud tèrmica) varen augmentar en aproximadamente 1,1ºC
"Pienso que hemos demostrado que las estelas de vapor son capaces de afectar las temperaturas," va dir David Travis, científic de la universitat de Wisconsin.
Les esteles de vapor es comporten de manera semblant als núvols cirrus i ajudarien a reduïr l'amplitud tèrmica amb el tràfic aeri creixent, la variació anual de temperatutes dia-nit menguarà i podria en un futur interrompre els ecosistemes regionals.
Algunes espècies arbàries, collites i insectes depenen de les variacions diàries de la temperatura per a la seva supervivència.

Les estele sde vapor tenen algunes diferències respecte als cirrus naturals. Els núvols cirrus deixen escapar menys calor, produïnt un aument net de le stemperatures de la terra. Amb els núvols d'estela de vapor, no sembla estar tant clar. Les esteles de vapor son més denses i bloquejen la llum del sol molt més que els cirrus i son molt més freqüents quan els sol està fora, tenint en compte aquests factores hi ha una possibilitat de que compensesin el calentament global.
Els científics estimen que les esteles de vapor tapen un 0,1% de la superficie total de la terra, amb concentracions regionals de fins a un 20%.

tot això llegint una mica i com a curiositat relacionada amb el clima i la meteorologia,
una forta abraçada 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 7897

M'agrada força la Tardor !!!
|
Molt bona explicació escamarlà caram com se n'aprèn en aquest tòpic !!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gale
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
|
Muy guapas aportaciones, sí senyor
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gale
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
|
Otra imagen del bichito que estoy siguiendo de cerca en pleno Atlántico Norte. En ella se aprecia mucho mejor lo pequeñito que es el vórtice, como la nubosidad rodea su centro de forma bastante simétrica, aunque la masa principal de convección se encuentra en su flanco NE. Es curioso que en este tipo de estructuras, la convección, en vez de hacerse uniforme alrededor del centro (formando un anillo) como pasó con el VINCE, se mantiene estable y gira alrededor del centro, como un barquito de papel dentro de un remolino en una superficie de agua.
Seguro que esta perturbación no ha pasado indiferente a más de uno. Pero se niega a homogeneizar la convección a su alrededor 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|