Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
28 Agost de 2008, 09:50:54
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Simetria al Matarranya (Almansa)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  És el 2005 l´any amb més tornados i trombes marines?
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: És el 2005 l´any amb més tornados i trombes marines?  (Llegit 280 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 6340

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

És el 2005 l´any amb més tornados i trombes marines?
« en: 16 Novembre de 2005, 11:17:33 »

A mi em sembla que sí, ahir a TV3 van ensenyar les imatges de 3 tornados/mànegues marines a Balaguer, prop de Viladecans, Benicàssim. No m´enrecordo de cap any que sortissin tants tornados/trombes marines per la tele. Què penseu?
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Cota
Papa Cota
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 8578

Dos tresors...

Re: És el 2005 l´any amb més tornados i trombes marines?
« Resposta #1 en: 16 Novembre de 2005, 11:24:45 »

Home, cada cop hi ha més càmeres de video i fotos i és molt ràpid gravar unes imatges i enviar-les ràpidament a tv3 o on sigui... altre cosa és que moltes d'aquestes mànegues (massa, diria jo) han entrat fins endins de terra ferma, a llocs on fèia molt temps era extrany trobar-ne... no sé, Gerard, es diu molt això... però no sé fins a quin punt hi pot incidir el que tothom tingui un mòbil amb càmara... potser abans passava igual però ningú podri treure fotos, es comentava pel boca-boca i prou.

Fins que no veiem sis o set junts destroçant tot un poble no crec que ens haguem d'espantar... Wink

Salut!
En línia

Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 29866

« Resposta #2 en: 16 Novembre de 2005, 15:25:28 »

La tecnologia ha fet proliferar la "caça" d'aquests fenomens, pero dubto molt que sigui un any excepcional respecte a aquests fenomens.
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**
Connectat Connectat

Missatges: 34247

« Resposta #3 en: 16 Novembre de 2005, 16:20:22 »

Mmmm ... a pesar de que hay mucha más tecnología ahora que antes ... mmmmmm, lo de este año me temo que empieza a ser excepcional ...

Coño ... que ayer los pillaron en el Pla del Lleida ... Grin Grin

En el airport del Prat ... de tecnología hace muchos años que hay ... y dudo que en toda la historia del airport ... hayan "disfrutado" de tantos tornados como en estos dos últimos meses.
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Cota
Papa Cota
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8578

Dos tresors...

« Resposta #4 en: 16 Novembre de 2005, 16:32:19 »

No sé, Jordi... me n'estic de pensar que sigui algo excepcional. El de la Plana de Lleida si que es surt de lo normal... i d'altres també... però, encara que vulgui fer-me l'excèptic també jo tinc un 'rau rau' dins que m'està dient que algo passa. No sé... s'haurà de tenir més dades per veure si això pot anar endevant...
En línia

Gale
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9545

« Resposta #5 en: 16 Novembre de 2005, 16:44:26 »

Con que ahora está la gente más pendiente, no podemos saber si se trata de algo inusual o no Undecided
En línia

Pilgrim Corleone "il Piccolo Bambino"
También conocido como El Piyayo
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1104

Joey, Johnny, Marky, Dee Dee

« Resposta #6 en: 16 Novembre de 2005, 17:46:38 »

Pues yo pienso que es lo más normal del mundo mundial................. sólo que antes no se veían por tanta gente ni con tantos medios fotográficos como ahora (no sé cuántas veces he repetido esto en los foros........... Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes).

Sí que algún año en concreto se pueda dar un repunte "especial" de estos fenómenos pero no creo que sea ni mucho menos excepcional ni raro......... (al igual que un año tenemos más anticiclones o más borrascas, o más frío o más calor, o menos lluvias o más lluvias......)

Primero: donde ahora hay casas, urbanizaciones, aeropuertos, etc, etc, etc, hace años no había nada......... PERO NADA DE NADA................ con lo que hay mucha más gente que puede ver estos fenómenos. No es una cuestión de si son raros o no, sino de cuánta gente los ve......... Es como los planetas extrasolares...... Hasta los '90 no había ningún indicio de ellos y ahora salen de debajo de las piedras....... ¿Se han creado del día a la mañana? NO!!!!!! ¿Existían ahí pero nunca los habíamos visto hasta ahora? SÍ!!!!!!!!

Es el triste sino del destino humano el no creer lo que no ve delante de sus ojos (¡¡OJO!! que yo sigo en gran medida esa "doctrina" Tongue Tongue Tongue Grin Grin Grin)

Ya verás cuando se construyan chalets en el Sáhara o en el Kalahari o en el Gobi o en la estepa Siberiana o en el desierto australiano y la gente viva allí más a menudo cómo se ven fenómenos en esas zonas que nadie hubiera imaginado que sucedieran hasta entonces........

Segundo: Ya que hay cada vez más gente por zonas hace 50 años inhabitadas y más medios de "retratar" esas "curiosas formaciones meteorológicas", es normal y "de cajón" que aparezcan cada día más....... pero no porque ahora sean más o menos frecuentes que antes, sino por que hay más gente que los ve en zonas que antes estaban completamente yermas.........

Es como dijo un filósofo griego hace muchos muchos años:

"En un bosque desierto, donde no hay ninguna persona, ¿cómo sabemos si un árbol cruje y hace ruido al romperse y caer?" Al fin y al cabo no hay ninguna persona que lo oiga y corrobore el que ha hecho ruido.........

Esto es igual: ¿Nos creemos que las cosas no han pasado simplemente porque hasta ahora no las hemos visto? Bueno...... pues eso...............

En línia

Lo hicieron porque no sabían que era imposible

¿Cuántos cestos de tierra tiene esa montaña? Si el cesto es grande... uno

Saludetes desde.........................

Grin Grin Grin ¡¡¡Ya no estoy en los mandriles!!! Grin Grin Grin

MeteoBlanes
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1810

Covecció blanenca (05/08/2006)

« Resposta #7 en: 16 Novembre de 2005, 18:39:46 »

Per mi que es l'any amb més tornados i trombes marines
En línia

Blanes
NEUinBLL
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1063

Gavà -Baix Llobregat- ( BCN )

« Resposta #8 en: 16 Novembre de 2005, 18:56:13 »

no se si es el any con mas tornados/trombes marines, pero comienzo a pensar que el tramo: El Prat, Viladecans, Gava i Castelldefels es el corredor de las trombes marines/tornados 
En línia
Glaçada
Estrat
*

Gènere: Femení
Missatges: 45

« Resposta #9 en: 16 Novembre de 2005, 20:37:20 »

Jo penso que sempre hi ha un any excepcional en el que es produeixen més sovint un tipus determinat de fenòmen. Probablement, aquest any és l´any dels tornados, mànages, trombes... però segurament que se n´han produït en igual o en major quantitat en altres anys (no en tots, evidentment)... però és que abans no gaudïem de càmeres digitals o de l´internet per poder pujar les fotos i distribuir-les, ni tampoc de mòvils amb càmera (i fa 15 anys ni de mòvil).

Llavors jo penso que sí, que aquest any ha estat excepcional si ho comparessim amb els darrers 5 anys, però no fent una comparació de fa més de 10, 50, o 100, probablement no...
En línia
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió