Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Setembre de 2008, 12:16:27
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  És el 2005 l´any amb més tornados i trombes marines?
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: És el 2005 l´any amb més tornados i trombes marines?  (Llegit 298 vegades)
Meteosee
Dame un orujo...dame dos...dame tres.....
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 3563

Rumio?, doncs existeixo... i segueixo rumiant...

Re: És el 2005 l´any amb més tornados i trombes marines?
« Resposta #10 en: 16 Novembre de 2005, 21:43:01 »

El meu pare ha viscut a Castelldefels des de els anys 40 i recordo de sempre les seves histories de núvols que xuclaven aigua del mar i de cadires de xiringuitos que sortien volant cap amunt.

Això sempre ha passat, tot i que aquest any per alguna raó el fenomen es més pronunciat que altres.

Per altre banda, si el que voleu dir es que ja tenim aquí el canvi climàtic doncs sí, és possible que sigui així, és més, jo crec que no hi ha cap dubte que està canviant el clima, la questió està en si es un canvi cíclic o està provocat per l'home (i la dona i els nens...).
En línia

www.meteosee.com

Reus                   Miami-Platja                   Segur de Calafell
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 18622

Un xic de Tramuntana

« Resposta #11 en: 16 Novembre de 2005, 21:48:54 »

yo tambien pienso que es una cosa que la ha habido siempre de manegas se ha oido hablar toda la vida , y hay muchos relatos de eso..., lo de les Mànegues creo que es normalísimo

lo curioso es que este año , han tocado tierra ya por lo menos 3 o 4 tornados ..y eso creo que si es un pelo excepcional .

supongo que tampoco es excepcional pero la manega del otro dia F2 en cubelles me dejo sin palabras ..era rollo EEUU total , menuda anchura del cono  Shocked

y todo esto combinado que ahora las camaras digitales se han multiplicado por 50.000 y tambien porque la gente esta mas atenta al asunto , es moda  Tongue
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1690

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #12 en: 17 Novembre de 2005, 19:28:38 »

Deu ser una mica de tot...

1) molta, molta més informació (i més immediata)..més gent avessada a mirar el cel, més gent instruida, més gent amb càmeres,......

+2) etapes més freqüents de mànegues /tornados..els episodis del 7/8 de setembre 2005 i el del 13/14 Nov 2005 de moment, per mí, en una curta sèrie memorial de 20 anys sí passen al Top10 de la historia meteo catalana!!!! (a veure que dirà l'expert de tornàdics, en Miquel Gayà a les jornades Fontserè d'aquí a 10 dies...intrigat, intrigant)

Per cert, parlant, parlant amb gent de la terra i el mar....5 mànegues seguides simultànies al 1992 davant de Caldetes-Masnou.....i un tornado aixecà un home al Camí de Can Montalt (Sant Vicenç de Montalt, cota 200 m.) per allà al 1961..va entrar una tromba per el Port Balís i va pujar fins a la muntanya en sentit ESE...fins a arrencar vinyes, arbres i aquest pobre home, masover de Can Montalt....si això passés avui...seria portada a les notícies....ara, parlant amb la gent, me n'he assabentat.....i mai ningú ho habia cometat....és l'internet de la memòria dels nostres avis....treball de recerca ben servit!  Grin
En línia

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 18622

Un xic de Tramuntana

« Resposta #13 en: 17 Novembre de 2005, 19:34:04 »

Deu ser una mica de tot...

1) molta, molta més informació (i més immediata)..més gent avessada a mirar el cel, més gent instruida, més gent amb càmeres,......

+2) etapes més freqüents de mànegues /tornados..els episodis del 7/8 de setembre 2005 i el del 13/14 Nov 2005 de moment, per mí, en una curta sèrie memorial de 20 anys sí passen al Top10 de la historia meteo catalana!!!! (a veure que dirà l'expert de tornàdics, en Miquel Gayà a les jornades Fontserè d'aquí a 10 dies...intrigat, intrigant)

Per cert, parlant, parlant amb gent de la terra i el mar....5 mànegues seguides simultànies al 1992 davant de Caldetes-Masnou.....i un tornado aixecà un home al Camí de Can Montalt (Sant Vicenç de Montalt, cota 200 m.) per allà al 1961..va entrar una tromba per el Port Balís i va pujar fins a la muntanya en sentit ESE...fins a arrencar vinyes, arbres i aquest pobre home, masover de Can Montalt....si això passés avui...seria portada a les notícies....ara, parlant amb la gent, me n'he assabentat.....i mai ningú ho habia cometat....és l'internet de la memòria dels nostres avis....treball de recerca ben servit!  Grin

si això pases avui en dia , que la Mànega entres pel Balis ..ma Tia sortiria volant  desde el Bolc de pisos alt que hi ha enfrente del port seria la primera en entomar la mànega  Tongue 

Espectacular el que expliques ..m'estic imaginant el recorregut mentalment i tal com està ara la zona i es flipant  Shocked Tongue

per cert , em va dir ahir la meva tia que l'altre dia , el dilluns al vespre quan la tempesta bestia del arcus i la turbonada , semblava que li an´ñes a petar els vidres , li tremolava tota la casa ...em va dir que si podia ser una mànega que hagués entrar a terra ..., cosa que em sembla molt poc probable , li vaig dir que eren els vents asociats a la turbonada  Roll Eyes
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió