Autor
|
Tema: Primavera excessivament seca (Llegit 2145 vegades)
|
.....
Hala, Madrid!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6500
|
por aqui al ser mas bien vertiente atlantica debido al echo de no tener ninguna barrera montañosa de consideración en el acercamiento de las borrascas atlanticas, estos 3 últimos meses estan siendo lluviosos por aqui inclusive por encima de la media
Febrero 32,1mm Marzo 38,8mm Abril 53,8mm
en total sumamos 124,7mm
por ejemplo el año pasado que fue sumamente seco
Febrero 20mm Marzo 22,7mm Abril 12,9mm
es decir sumamos 55,6mm la diferencia por lo tanto es abismal
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19913

Un xic de Tramuntana
|
continuem per Bingo 
Gener-9 maig 2005: 112,5mm
Gener-9 maig 2006:181mm
Febrer-9 maig 2005: 112,5mm
Febrer-9 maig 2006: 30mm 
MITJANES
Gener-Maig: 20+40+60+50+60 (arrodonint)= 230mm
malament anem 
encara que qualsevol dia vindra un petac d'aigua i ho "arreclarà"
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3121

|
poc podem dir per lo que ens espera, apart de desitjos. No sabem que ens espera. Les situacions passades no ens serveixen.
És estrany veure una primavera seca, però ja no em sorprén. El 1945 a Cervera potser va ser més fotut, però va ser també una cosa rara, poc frequent. Va passar, pot tornar a passar, però que vol dir això? que ho poden passar malament les collites, els boscos? fins i tot les reserves més endavant? si, clar, ... però pot passar que més tard plogui i es reculli al cap de l'any més o menys uns quants litres, els més o menys normals, ni 50 ni 2000 pel meu cas. Vacarissana comentava quatre coses més amunt, ... i és que hi ha dècades i dècades, i trienis, i anys espectaculars,... anys per tot. Quins hiverns tenim els darrers anys? es pot treure conclusions? dificilet, crec que no, és la meva opinió. Ara toca això i és lo que hi ha.
Any 1945, Cervera:
febrer: 0 març: 13 abril: 0 maig: 31
poca cosa també.
El record recent de l'any passat ens fa mal encara. Desde que tinc dades meves n'he vist d'uns quants colors i res em diu que això no pot continuar sent així.
Any 1950, Cervera:
març,abril,maig: 75 mm set,oct,nov,: 18 mm
primavera seca, tardor seca, ... .....total any 218 mm (mitjana anual de 450 )
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3876

|
deunidó quines primaveres... jo de Calaf no tinc dades d'aquells anys, pero he trobat dades antigues de Santa Coloma de Queralt, pels anys que comentes:
1945: febrer: 0 març: 13,3 abril: 5,5 maig: 36,4 total: birria
pel 1950: febrer: 12,2 març: 27,5 abril: 33,5 maig: 37,2 total: 110,4
setembre: 37,7 octubre: 0 novembre: 18,2 total tardor: 55,9 (molt molt baix) el total de 1950 en aquella estació va ser de 266,3 mm, per a un promig anual de 528,4
Algun dia amb temps em dedicaré a fer una recopilació de sequeres històriques
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
.....
Hala, Madrid!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6500
|
Por cierto es curioso ver como por la zona de la segarra el clima en cuanto a precipitaciones es muy parecido al de la meseta en especial la madrileña pues la toledana es aún mas seca si cabe....de todas formas las comparativas de esos años secos con el año 2005 aqui son interesantes por ejemplo aqui el año pasado con solo 220,9mm hicimos un año sequisimo y sobre todo culpa de una primavera horrorosa....en cuanto al otoño nos salvo un fabuloso mes de octubre con mas de 80mm....
de todas formas este año estan siendo contrapuestos a tenor de vuestros datos....esta primavera ya lo puse el otro dia en este topic tambien llevamos ya mas de 100mm pero se avecina un mayo bastante seco por el momento
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19913

Un xic de Tramuntana
|
tro i Altasegarra , aquestes dades foten mija por
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3121

|
tro i Altasegarra , aquestes dades foten mija por  llevantada, mentre quedi amb mitja por rai!! , la qüestió és que no ens foti la por sencera, . Lo de 1950 a Cervera si que és de por total. Queda molt lluny de la mitjana normal, molt lluny.
.... aqui el año pasado con solo 220,9mm hicimos un año sequisimo y sobre todo culpa de una primavera horrorosa....en cuanto al otoño nos salvo un fabuloso mes de octubre con mas de 80mm....
ostia checo, pués deu ni do! que se dice. Eso si que da miedo, claro que me tendrias de decir cual es la media normal, para ver si queda lejos de lo que tocaria.
el total de 1950 en aquella estació va ser de 266,3 mm, per a un promig anual de 528,4
aquest 1950 altasegarra devia ser espectacular , avui, si hi penso, faré una ullada per aquest any al reanàlisi del wetterzentrale.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
|