Autor
|
Tema: Escolto ràdios de Balears per fm./canvis de temps (Llegit 2995 vegades)
|
Undulatus
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 115

Rubí, Vallès Occidental
|
Ja s'ha encetat l'época de la propagació de les ones per esporàdica i troposfèrica marina.
Fa tot just uns 3 dies que es donen aquest efectes a l'atmosfera.
Si no recordo malament ahir desde Balears es va fer un contacte per radio a 50 Mhz fins al Japó amb pocs watts de potència.
Jo mateix ahir vaig parla amb Slovenia amb uns 100watts. Quant no es dona aquest efecte no fas mes de 50 o 60 km. de distancia.
Imagineu la facilitat de escoltar emisores de radio i tele que surten amb un quants milers de watts
Això és un enllaç amb mapes de previsió:
http://www.dxinfocentre.com/tropo_eur.html
Aquí un enllaç amb contactes realitzats quant hi ha aquest efecte tan curios:
http://maps.dxers.info/
Salut
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1973

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
bé...amb el mapa queda demostrat, no m'invento res,.
ara vull associar aquestes megapropagacions amb canvis de temps... sempre ens venen ruixats inesperats d'aquets que diuen "sorpresa" del S-SW, gotes de fang i a vegades seixes al mar.
Caldrà anar observant. Tot i els models donant 0 litres, cal confiar que aquestes situacions ens poden donar més litres dels esperats...veiem com es va liant Madriz-Castella.
Jo quan sento els balears per F.M. ja em poso content, ni que diguem que ve ona de calor.!!!
moltes gràcies diexistes Undulatus
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Nurastorm
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1907

Maó. MENORCA. L'illa del vent
|
Genial i apassionant aquest mon. Mil mercis pels mapes
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Undulatus
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 115

Rubí, Vallès Occidental
|
Doncs si, seria interessant trobar alguna relació entre els canvis climàtics i els de propagació, que ben segur que hi ha. Re-escalfament de les capes altes ionitzacions, etc.
Son temes apassionants, on encara que no ho sembli hi ha molta gent darrera experimentant d'una forma o altre.
Salut i a disfrutar.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
podi
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 135
|
Ja ho provare. La veritat es que habia sentit que desdel maresme s'agafaven radios balears, pero no ho intentat mai.
Doncs sí. Jo, el passat cap de setmana, el 5 de juny (festa a Barcelona), sentia des de la platja de Calella amb els meus walkman (encara en tinc) COPE-VALÈNCIA (1296 ONA MITJANA). Certament, feia un dia espléndid, amb molta estabilitat.
Això va recordar-me que fa uns anys, al mes d'Agost, també des de Calella, podia agafar durant uns dies M80 ràdio-Palma de Mallorca (102.3 FM) i R.9 (de València i a la mateixa freqüencia). No recordo el temps, però segur que també era força estable.
Bé... la ràdio... enamorat de la "meteo" i de "la ràdio".
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
kalamot
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 654

|
ara vull associar aquestes megapropagacions amb canvis de temps... sempre ens venen ruixats inesperats d'aquets que diuen "sorpresa" del S-SW, gotes de fang i a vegades seixes al mar.
Caldrà anar observant. Tot i els models donant 0 litres, cal confiar que aquestes situacions ens poden donar més litres dels esperats...veiem com es va liant Madriz-Castella.
Jo quan sento els balears per F.M. ja em poso content, ni que diguem que ve ona de calor.!!!
Senyor Vacarissana ja es pot posar voste content  Avui cami de Zaragoza. pluja de fang, i desde Zaragoza escoltaba una emissora de radio parlant amb un idioma que ancara no se quin es, pero penso que podria ser del canto del Mar Adriatic, tot molt raro ¿desde Zaragoza? dons si el primer sorpres soc jo i ancara tinc dubtes, ja saps que porto alguns anys escoltant radio i amb aquest sentit tinc l'orella fina. La FX. era 95.5 FM la de RC25 o sento pero no tinc mes informaçio
Totes les condicions que tu ja vens observant, pluja de fang, ambient terbol per plos en suspensio, vent fort del S (aprox.) etc.
|
|
|
|
|
En línia
|
Gavà. Plà Del Llobregat Nubols de pet tormenta de merda (Meteogavà) Algunos cuando miran al bosque ven leña, otros ven árboles. 
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
Senyor Vacarissana  ja es pot posar voste content  Avui cami de Zaragoza. pluja de fang, i desde Zaragoza escoltaba una emissora de radio parlant amb un idioma que ancara no se quin es, pero penso que podria ser del canto del Mar Adriatic, tot molt raro ¿desde Zaragoza? dons si el primer sorpres soc jo i ancara tinc dubtes, ja saps que porto alguns anys escoltant radio i amb aquest sentit tinc l'orella fina. La FX. era 95.5 FM la de RC25 o sento pero no tinc mes informaçio Totes les condicions que tu ja vens observant, pluja de fang, ambient terbol per plos en suspensio, vent fort del S (aprox.) etc. KALAMOT...ETS UN ÀNGEL 
EL PROPER DIA ENVIA L'AVIS A CIUTADELLA!!!!! GENIAL..ES VA CONFIRMANT EL QUE FA ANYS QUE VINC COMPROVANT..AQUESTA VEGADA ÉS DE CALAIX..UNA ALTRA COSA ÉS PREVEURE-HO... no totes les adveccions de sud fan rissagues, aquí la complicació.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
ja, ja.. ========= ============
La ionosfera funciona amb més eficàcia els mesos càlids, com vaig comprovar en la meva etapa de radioafeccionat, amb només 1 W de potència parlava desde cims de 500 metres des del Vallès amb Creixell pel sud i fins a Guixers (Solsonès) i el Cadí cap al nord...
Normalment va associat a ones de calor, adveccions del sud, pluges de fang, seixes.... bé, un "senyal" més de canvis de temps. Aquestes etapes de bona recepció baleàrica sempre em donen petites pistes sobre aquests canvis de temps..  ======================
ahh, per cert, entre 20 i 21 hores escoltava moltes interferències baleàriques per F.M, per A.M...increible (franceses, italianes, de l'est, àrabs,..) i uns paràsits QRN increible a la banda baixa (esquerra del dial) de A.M...frequències de 180 a 500 nosequèHerzs (mega herzs, no?) vinga..bona col.laboració variacions pressió sobtades/ radioafeccionats/ meteos = rissagues al canto!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
EPPPSSS, avui també entren molt bé les emisores baleàriques al Maresme... nova invasió africana-balear...a veure què passarà 
...i dò, com està el pati de l'època Matas i no se què d'unes gravacions de soborn, tela, han explicat per allà al 91.5 FM
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|