Autor
|
Tema: Escolto ràdios de Balears per fm./canvis de temps (Llegit 3009 vegades)
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1973

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Ahir al vespre vaig estar escoltant Ràdio Ibi3 (van dir, cap al 106 del dial FM), s'esport balear de 21 a 23 hores....desde la costa central del Maresme...m'encanta escoltar com xarrau!!! arriben força potents i sense "faddings" Des de Llavaneres fins a Arenys, a Sant Vicenç de Montalt....(a Premià o Vilassar també us passa això?)
També una emisora àrab per TV (per la banda U), semblava de Túnis o Argèlia...nusé (eps, sense parabólica)
Fent zàpping pel dial és freqüent que entre abril i novembre (ho he observat els darrers 5 anys) arribin les ones d'algunes ràdios de ses illes (almenys 4 emisores) i televisions nord-africanes inclús per UHF.
La ionosfera funciona amb més eficàcia els mesos càlids, com vaig comprovar en la meva etapa de radioafeccionat, amb només 1 W de potència parlava desde cims de 500 metres des del Vallès amb Creixell pel sud i fins a Guixers (Solsonès) i el Cadí cap al nord...
Normalment va associat a ones de calor, adveccions del sud, pluges de fang, seixes.... bé, un "senyal" més de canvis de temps. Aquestes etapes de bona recepció baleàrica sempre em donen petites pistes sobre aquests canvis de temps...qué en penseu??' ho heu comprovat??? podeu escoltar també ràdios mallorquines des de Cat. quan hi ha entrades de S en mesos càlids? ?
ah, per cert, de l'estiu a la tardor, també arriben algunes emisores italianes.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Twin Returns
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4039

|
IB3 està al dial 106.8 Jo la veritat que no m'he fixat mai en aquestes coses. En la televisió sí que he observat que algunes vegades es reben canals una mica extranys Però si que havia sentit a parlar que tot això es degut a la ionosfera i a la seva variació depenent de les condicions atmosfèriques
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19913

Un xic de Tramuntana
|
curiosa dada , ja em fixaré quan vagi un finde a l'apartament de la meva tia a Llavaneres 
jo a l'Escala la feina es per trobar radios del pais .. totes son franceses
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 22660

Nova Zodiac
|
Alguna cosa he sentit que la teoria en VHF i UHF es que mentre les antenes "es veigin" que hi hagi contacte visual, la recepcio es possible, sempre tinguent en compte la potencia de sortida de l'emisor i les condicions atmosferiques.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14641

|
Doncs jo aqui no he detectat res... Tampoc escolto massa la ràdio últimament...
Però no deixa de ser interessant això que expliqueu
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2580

|
Alguna cosa he sentit que la teoria en VHF i UHF es que mentre les antenes "es veigin" que hi hagi contacte visual, la recepcio es possible, sempre tinguent en compte la potencia de sortida de l'emisor i les condicions atmosferiques.
Això d'entrada és veritat de VHF en amunt, però s'han de fer algunes matitzacions: l'índex de refracció per les ones de ràdio a l'atmosfera és diferent que per la llum i varia segons l'alçada. Aleshores, l'horitzó "ràdio" és generalment bastant més llunyà que el "visual" i depèn sobretot del gradient tèrmic (variació T/alçada) de l'atmosfera, que provoca una corbatura de les ones.
La propagació doncs fins a uns centenars de km (troposfèrica) depèn doncs de la meteorologia. Ja no recordo massa la teoria, però crec que les temperatures altes en alçada afavoreixen l'abast.
A més, sobre el mar, i segurament en atmosfera estable, es donen una sèrie de fenòmens que fan que es formin uns conductes i que estacions properes al mar i a no massa alçada, puguin enllaçar com si tinguessin contacte visual.
Els enllaços (esporàdics) a algún miler de km en VHF ja solen ser per reflexió a la ionosfera i aquests depenen sobretot de la ionització (activitat solar / taques solars) i ja no tant de l'atmosfera. (L'atmosfera però les ha de permetre traspassar i arribar més amunt).
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|