Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
3 Desembre de 2008, 07:05:40
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Reptils al jardí
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Reptils al jardí  (Llegit 446 vegades)
quimet
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 322

Reptils al jardí
« en: 28 Abril de 2006, 12:22:20 »

Fa molt temps (anys) que els veig per la terrassa però son força espantadissos i no els havía pogut fotografiar abans.

Son inofensius i, com a molt, espanten a la meva dona quan els veu però no se si son llangardaixos o que. La mida és d'uns 10-15 cm i tenen el cos ple de punxes o quelcom semblant. Jo sempre els he anomenat "dracs", tal com em deia el meu avi.

A veure si el Roberto em treu de dubtes amb aquests dinosaures en miniatura  Wink Wink Wink

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

Sobre
Cumulus Congestus
*

Gènere: Masculí
Missatges: 1938

Re: Reptils al jardí
« Resposta #1 en: 28 Abril de 2006, 12:29:59 »

Dragó comú (Tarentola mauritanica)

Casa meu n'està ple Smiley Smiley
En línia

Puc semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no us deixeu enganyar: sóc realment un idiota
quimet
Cumulus Humilis

Missatges: 322

« Resposta #2 en: 28 Abril de 2006, 12:34:56 »

Gracies!!

Suposo que jalen insectes i altres bestioles molestes. Wink
En línia

Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Missatges: 22661

Nova Zodiac

« Resposta #3 en: 28 Abril de 2006, 14:32:01 »

Jo tambe en tinc un munt d'aquets, es mengen totes les arnes dels armaris, aixi com mosquits aranyes i demes.....
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5587

Informàtic desaprofitat

« Resposta #4 en: 28 Abril de 2006, 14:46:03 »

Jo en dic dragons i també en tinc a casa (per fora clar)

sempre he sentit a dir que a part de mosquits, papallonetes i tot bitxet que vagi al voltant d'una llum a la nit, aquest minidinosaure s'ho jala.

Com bé diu Empordanet també les arnes dels armaris, però també la roba i paper de diari. A casa dels meus pares hi havia un armari amb roba del paleolític  Roll Eyes protegida amb paper de diari, i va entrar un d'aquests animalons i..., arna, no n'hi havia ninguna però el paper de diari estava tot caixaladet i la roba també.
En línia

De tots és sabut que la méteo no és exacte, depent de molts factors que CAP màquina ni persona pot adivinar ni manipular.

És el que te d'emocionant la méteo i que ens te enganxats a tots... Viure LA MÉTEO segon a segon, intentant esbrinar que pot arribar a passar...

GAUDIM DE LA MÉTEO!!!!
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5587

Informàtic desaprofitat

« Resposta #5 en: 28 Abril de 2006, 14:54:04 »

També tinc sargantanes, granotes i de vegades he vist alguna serp. És el que te viure al costat de la riera. L'altre dia en vaig tenir una a les mans. Una serp de vidre, en diuen en alguns llocs, petitona, molt bufoneta. Hauria de medir un pam gros de llargada, més primeta que el dit petit. La vaig llençar a la riera, em feia cosa matar-la (que tot i això potser no va suportar el viatge que va tenir pels aires fins a la riera -   riu-te'n tu del Dragon khan)  Roll Eyes
En línia

De tots és sabut que la méteo no és exacte, depent de molts factors que CAP màquina ni persona pot adivinar ni manipular.

És el que te d'emocionant la méteo i que ens te enganxats a tots... Viure LA MÉTEO segon a segon, intentant esbrinar que pot arribar a passar...

GAUDIM DE LA MÉTEO!!!!
esclafit
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4022

Esmolant les eines

« Resposta #6 en: 28 Abril de 2006, 16:37:39 »

Aquí també en diem dragons ( en castellà, salamanquesa ). Es molt frequent veurel´s a partir d´ara i , sobretot a l´estiu, per les pareds de les cases aprop de l´enllumenat dels carrers, a la busca d´insectes.
Es una espècie molt termòfila, practicament no es troba per damunt dels 400 msnm.
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Gènere: Femení
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia

« Resposta #7 en: 28 Abril de 2006, 20:26:30 »

Molt maco aquest drac!! A la casa que tenia el meu avia a Roda, n'hi havia molts, jo sempre els caçava, els agradava amagar-se entre les fustes del jardí quan era de dia.
En línia

Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6820

« Resposta #8 en: 28 Abril de 2006, 21:01:53 »

Bueno  Quimet..... ya te lo han dicho todo  Grin Grin cómo de costumbre he vuelto a llegar tarde  Tongue Tongue

Sólo puntualizar una cosa, no comen ni ropa ni papel ni nada por el estilo, son totalmente insectívoros.... es más, sólo comen aquello que está vivo y se mueve, detectan el alimento por el movimiento.

Lo que pasa con el tema de los armarios y la ropa es que prescisamente en persecución de las polillas, que són las que sí se comen la ropa, entran en los armarios y la gente generalmente se da cuenta antes del bicho grande que del pequeño. Mientras la Tarentola entra y se come la polilla, nosotros no lo vemos, pero al ir al armario vemos la Tarentola y el agujero en la ropa, pero no la polilla que ya se han comido.

Así que lo ideal es no matar ni quitar a la Tarentola por si queda alguna polilla más que se la pueda comer  Tongue Tongue
En línia
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6820

« Resposta #9 en: 28 Abril de 2006, 21:03:59 »

També tinc sargantanes, granotes i de vegades he vist alguna serp. És el que te viure al costat de la riera. L'altre dia en vaig tenir una a les mans. Una serp de vidre, en diuen en alguns llocs, petitona, molt bufoneta. Hauria de medir un pam gros de llargada, més primeta que el dit petit. La vaig llençar a la riera, em feia cosa matar-la (que tot i això potser no va suportar el viatge que va tenir pels aires fins a la riera -   riu-te'n tu del Dragon khan)  Roll Eyes

Si es una serp de vidre o vidriol, no es una serp, es un llangardaix sense potes....  Grin Grin Grin Grin
En línia
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió