Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: PRADES: clima Iberico estilo catalan (Llegit 852 vegades)
|
|
|
|
|
Garíl
Lalolaaaaiiiiiiiii ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 13193

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD
|
Mont-ral ( Alt Camp ), a la zona propera a les muntanyes de Prades, té una mitjana anual de pluja de 709 mm en el període 1994-2004. I a Mont-ral hi plou menys que a Prades.
Pregunta tonta però com que mai he enganxat a prades un dia plujós no sé quin tipus els cau més sovint... ès a dir la major part de pluja com la recullen, en forma de tempestes a l'estiu o a l'hivern-primavera-tardor ?? Les tempestes hi donen bones quantitats d´aigua, però sobretot hi piquen molt fort els temporals de llevant i especialment els de xaloc. Cada any a finals de setembre hi vaig a comprar les patates per tot l´any, i curiosament per lo que m´explica el pagés, entre finals d´Agost i el Setembre quasi sempre plou més aquí a baix que a dalt a Prades. Aquí a l'olla del camp de tarragona.. des de la serralada del montsant cap a mar.. es monten uns pepinarros a finlas d'agost- principis de setembre que curiosament, els de dalt a prades s'ho miren com a focs artificials... (bueno que tú ja saps, que t'he d'explicar ) De quan en quan pujo a dinar a prades a un restaurant, i l'amo d'allí li encanta la meteo.. m'ho explica. Més d'una vegada quan ha hagut follon em va dir que anava a la mussara a veure l'espectacle des de dalt, com li fotia llenya al ruc per reus-Cambrils-salou-montroig... etc... i ells ni una gota.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7300
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Sí, suposo que la meva font , un Atles vell de Catalunya on donava la isoieta de 600 mm en aquesta zona devia estar equivocat. Ara les dades mensuals de Prades es poden veure on-line, en la web de la Generalitat. També als Quaderns Mensuals del DARP.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2]
|
|