Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Fabricació de Garita (Llegit 756 vegades)
|
JordiGPS
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 438

Lo millor
|
Els ventiladors de PC són de 12V. Les plaques baratetes son de 1V o 2V, i segur que no son suficients per al teu ventilador.
Jo també m´ho estic mirant. Has vist els KITS que ja porten un motoret amb ventilador i la placa ?
Jo tinc temps, perquè encara no tinc estació, però potser en buscaré algun per provar-ho.
http://www.elrafel.com/tienda/index.php?page=pp_productos.php&tipo=1&codf=799&md=1
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
JordiGPS
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 438

Lo millor
|
Doncs, mantent-me informat, sisplau. Ja em diràs com va !!! Jo també n´agafaré algun, però jo encara no tinc l´estació completa, i de moment m´ho vaig mirant ....
M´aprofitaré de la teva experiencia 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2580

|
Respecte els panells solar...no son econòmics. Pots trobar-ne a qualsevol botiga d'electrònica. Per tindre una idea mira a http://elrafel.com al apartat "Energia Solar » Placas Solares". Penso que la 12V 150 mA podria ser suficient però no tinc experiencia en energia solar... Crec que seria lo mínim per moure un ventilador de 12V/150 mA (PC) en bona/forta insolació. Si a més es vol fer funcionar en poca insolació i/o carregar bateries, s'ha d'anar més amunt, 250 mA, 9 W,...
Ara, no perdem de vista que 12 V * 150 mA = 1,8 W * 10.000 h/any = 18 kWh * 0,086726 eur/kWh = 1,56 eur / any (+ pèrdues alimentador + impostos + ...). Per molt ecologistes que volguem ser, que ja està bé, la connexió a la xarxa es sempre l'opció més barata. El panel, que amb sort durarà 10 anys, no l'arribarem ni a amortitzar i la fabricació dels panels solars també genera la seva porqueria, encara que no quedi bé parlar-ne.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Phoenix
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)
|
Respecte els panells solar...no son econòmics. Pots trobar-ne a qualsevol botiga d'electrònica. Per tindre una idea mira a http://elrafel.com al apartat "Energia Solar » Placas Solares". Penso que la 12V 150 mA podria ser suficient però no tinc experiencia en energia solar... Crec que seria lo mínim per moure un ventilador de 12V/150 mA (PC) en bona/forta insolació. Si a més es vol fer funcionar en poca insolació i/o carregar bateries, s'ha d'anar més amunt, 250 mA, 9 W,... Ara, no perdem de vista que 12 V * 150 mA = 1,8 W * 10.000 h/any = 18 kWh * 0,086726 eur/kWh = 1,56 eur / any (+ pèrdues alimentador + impostos + ...). Per molt ecologistes que volguem ser, que ja està bé, la connexió a la xarxa es sempre l'opció més barata. El panel, que amb sort durarà 10 anys, no l'arribarem ni a amortitzar i la fabricació dels panels solars també genera la seva porqueria, encara que no quedi bé parlar-ne. I com puc doncs endollar el ventilador de 12 v a la xarxa sense que saltin els ploms??  Xq clar a casa tenim un voltatge de 220, com a gairebé totes les vivendes.
|
|
|
|
|
En línia
|
 Cerdanyola del Vallès - Serraparera
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2580

|
Respecte els panells solar...no son econòmics. Pots trobar-ne a qualsevol botiga d'electrònica. Per tindre una idea mira a http://elrafel.com al apartat "Energia Solar » Placas Solares". Penso que la 12V 150 mA podria ser suficient però no tinc experiencia en energia solar... Crec que seria lo mínim per moure un ventilador de 12V/150 mA (PC) en bona/forta insolació. Si a més es vol fer funcionar en poca insolació i/o carregar bateries, s'ha d'anar més amunt, 250 mA, 9 W,... Ara, no perdem de vista que 12 V * 150 mA = 1,8 W * 10.000 h/any = 18 kWh * 0,086726 eur/kWh = 1,56 eur / any (+ pèrdues alimentador + impostos + ...). Per molt ecologistes que volguem ser, que ja està bé, la connexió a la xarxa es sempre l'opció més barata. El panel, que amb sort durarà 10 anys, no l'arribarem ni a amortitzar i la fabricació dels panels solars també genera la seva porqueria, encara que no quedi bé parlar-ne. I com puc doncs endollar el ventilador de 12 v a la xarxa sense que saltin els ploms??  Xq clar a casa tenim un voltatge de 220, com a gairebé totes les vivendes. Doncs amb qualsevol alimentador, com aquests que porten mòdems, routers, etc. Que s'endolli a 220V i dongui 12 V (aprox) DC (continua). A vegades n'he vist als xinos per 1 i 2 euro, sinó a una botiga d'electrònica. L'alimentador dins de casa i el cable cap a la teulada a 12 V, així no hi ha problemes de seguretat elèctrica. Això sí, el ventilador té polaritat i s'ha de connectar + amb + i - amb -. Per això va bé utilitzar algún tipus de cable en que els dos conductors estiguin diferenciats, sinó s'ha d'anar amb un tester al terrat per verificar la polaritat.
No estaria de més colocar-hi un fusible per el mig perquè en cas d'algun problema a l'exterior no se'ns cremés l'alimentador.
Una altra possibilitat, si hi ha un PC dedicat permanentment a l'estació, es treure els 12 V del PC. En els connectors per els disc durs, per exemple, el conductor groc és el de +12 i el - es pot agafar del negre del costat. En aquest cas no caldria ni fusible, doncs la font del PC ja està convenientment protegida.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Phoenix
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1430

Everest..... el meu repte d'aquesta vida... :)
|
Respecte els panells solar...no son econòmics. Pots trobar-ne a qualsevol botiga d'electrònica. Per tindre una idea mira a http://elrafel.com al apartat "Energia Solar » Placas Solares". Penso que la 12V 150 mA podria ser suficient però no tinc experiencia en energia solar... Crec que seria lo mínim per moure un ventilador de 12V/150 mA (PC) en bona/forta insolació. Si a més es vol fer funcionar en poca insolació i/o carregar bateries, s'ha d'anar més amunt, 250 mA, 9 W,... Ara, no perdem de vista que 12 V * 150 mA = 1,8 W * 10.000 h/any = 18 kWh * 0,086726 eur/kWh = 1,56 eur / any (+ pèrdues alimentador + impostos + ...). Per molt ecologistes que volguem ser, que ja està bé, la connexió a la xarxa es sempre l'opció més barata. El panel, que amb sort durarà 10 anys, no l'arribarem ni a amortitzar i la fabricació dels panels solars també genera la seva porqueria, encara que no quedi bé parlar-ne. I com puc doncs endollar el ventilador de 12 v a la xarxa sense que saltin els ploms??  Xq clar a casa tenim un voltatge de 220, com a gairebé totes les vivendes. Doncs amb qualsevol alimentador, com aquests que porten mòdems, routers, etc. Que s'endolli a 220V i dongui 12 V (aprox) DC (continua). A vegades n'he vist als xinos per 1 i 2 euro, sinó a una botiga d'electrònica. L'alimentador dins de casa i el cable cap a la teulada a 12 V, així no hi ha problemes de seguretat elèctrica. Això sí, el ventilador té polaritat i s'ha de connectar + amb + i - amb -. Per això va bé utilitzar algún tipus de cable en que els dos conductors estiguin diferenciats, sinó s'ha d'anar amb un tester al terrat per verificar la polaritat. No estaria de més colocar-hi un fusible per el mig perquè en cas d'algun problema a l'exterior no se'ns cremés l'alimentador. Una altra possibilitat, si hi ha un PC dedicat permanentment a l'estació, es treure els 12 V del PC. En els connectors per els disc durs, per exemple, el conductor groc és el de +12 i el - es pot agafar del negre del costat. En aquest cas no caldria ni fusible, doncs la font del PC ja està convenientment protegida. Ok Merci! La veritat es que no vai pensar amb els transformadors, però en quant pugui ho intentaré. Moltes gracies!!
|
|
|
|
|
En línia
|
 Cerdanyola del Vallès - Serraparera
|
|
|
Pàgines: 1 [2]