Pàgines: [1] 2 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Cop de vent màxim registrat a Catalunya? (Llegit 765 vegades)
|
pileus
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 215

|
El tema està una mica antiquat, però em pica la curiositat una cosa:
És possible que aquest sigui el cop màxim de vent registrat mai a Catalunya?? Núria: 29-12-04: 209 km/h
Em sona que a l'empordà han superat àmpliament els 200 km/h, però no n'estic segur.
El gràfic que he adjuntat, és un resum de l'hivern del 2004-2005. En tot cas, com que aquest gràfic per sí sol no té massa significat, us recomano que visiteu aquesta web on hi ha el resum de les dades de l'hivern passat d'una estacio nivològica situada a Núria (a 2242 m) de la xarxa flowcapt.
http://213.3.18.26/flowcapt/stations/FNUR1/FNUR1_image.html
Cal fixar-se també que les dades de vent desapareixen a partir d'aquesta data (29-12-04), ja que segons em van comentar treballadors de Vall de Núria, aquesta ràfega va fer volar l'anemòmetre... així doncs possiblement el cop de vent podria haver estat més fort. D'altra banda, no sé quina validesa poden tenir una dada com aquesta, que prové d'una xarxa d'estacions més aviat desconeguda...
[annex esborrat per l'administrador]
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 22661

Nova Zodiac
|
No hem consta, pero si poguesim tenir dades de Portbou o be del Cap de Creus.... no se no se......
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
pileus
Cumulus

Desconnectat

|
D'altra banda, per culpa d'aquest vent, aquest era l'aspecte va mostrar el Puigmal durant tot l'hivern del 2004-2005. Tot i això, les nevades en aquest punt concret sí que van ser força abundants, ja que la majoria de situacions de Nord solien deixar entre 10 i 20 cm de neu nova, però immediatament era escampada pel vent... A les zones boscoses el gruix era prou important (més d'1metre en la majoria de zones), però a la resta... res de res...
[annex esborrat per l'administrador]
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14641

|
I al Mont Caro? em sembla que durant una de les mestralades dels darrers mesos es vàren superar àmpliament els 200 km/h
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
pileus
Cumulus

Desconnectat

|
uixxxxxxxxxxxxxx
doncs quasi!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34828

|
Mmmm ... crec que hi havia un registre molt destacable al Turó de l'Home ...
Per cert ... les dades de l'automàtica de Portbou ... són fiables ??
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2 3
|