Pàgines: 1 2 3 [4]
|
 |
|
Autor
|
Tema: El clima més dur del món: St Elias, Icefields Range (Llegit 1556 vegades)
|
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Missatges: 9693

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
magnific
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3876

|
13000 mm en un any, qui ho va parir!! Fent un càlcul vindrien a ser 35,6 mm al dia i més de 1000 en un mes, tot això en forma de neu, bufff. Es fa difícil, almenys per mi, imaginar-me aquestes magnituds de precipitació, si estéssim allà n'acabaríem ben farts!
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
Herman
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2380

|
Exacte, 130cm de rpecipitació,.i jo per la meva experiencia, el gruix real d'una zona be a ser 1/3 del que cau, per tant en les zones més afavorides tene cada any això de 40 a 50m de gruix real,....inclús més en zones on acumuli el vent i tal.
Animal, sort que controles les mates tu  xDDD això de les mates no és per vosaltres xDD
Ara en serio, de 40 a 50m de gruix real és una animalada. Amb aquesta quantitat tan elevada de precipitació els glaciars deven avançar ràpid, no?? Ho dic perque per mantenir "estable" el sistema, aquests 40-50m han de baixar cada any. No crec que sigui una zona on de cada any hi ha més neu acumulada No se a quina velocitat avancen però deuen ser unos quantos metros al dia (al centro del glaciar) a més, en açò del desgel estan augmentant la seva velocitat sobretot a Groenlandia Si si de fet en aquesta zona hi ha les glaceres més actives del món,...en periodes de surgiment avancen una animalada, crec que la que te el récord va arribar a avançar 130m/dia, però taxes de 20 a 30m per dia no son extranyes.
|
|
|
|
|
En línia
|
Manresa Cat Central
|
|
|
Herman
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
13000 mm en un any, qui ho va parir!! Fent un càlcul vindrien a ser 35,6 mm al dia i més de 1000 en un mes, tot això en forma de neu, bufff. Es fa difícil, almenys per mi, imaginar-me aquestes magnituds de precipitació, si estéssim allà n'acabaríem ben farts!
Jejeje,..són acollonants,...al tanto que estic recollint dades de Nova Zelanda i ens trobem magnituds similars,...una miqueta inferiors,..però tinc dades d'estacions a 1500m amb precipitacions molt heavies...quan ho tingui ordenat torno a posar un totxo,..jijiji
|
|
|
|
|
En línia
|
Manresa Cat Central
|
|
|
Twin Returns
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4039

|
Jejeje,..són acollonants,...al tanto que estic recollint dades de Nova Zelanda i ens trobem magnituds similars,...una miqueta inferiors,..però tinc dades d'estacions a 1500m amb precipitacions molt heavies...quan ho tingui ordenat torno a posar un totxo,..jijiji Buff, Nova Zelanda  He llegit algunes cosetes que posen els pels drets d'aquell indret
és un dels llocs que m'agradaria visitar algun dia. És una terra de grans contrastos
Endavant amb el reportatge noi, aqui tens un lector
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Herman
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
Jejeje,..són acollonants,...al tanto que estic recollint dades de Nova Zelanda i ens trobem magnituds similars,...una miqueta inferiors,..però tinc dades d'estacions a 1500m amb precipitacions molt heavies...quan ho tingui ordenat torno a posar un totxo,..jijiji Buff, Nova Zelanda  He llegit algunes cosetes que posen els pels drets d'aquell indret és un dels llocs que m'agradaria visitar algun dia. És una terra de grans contrastos Endavant amb el reportatge noi, aqui tens un lector  jaja m'esperaré una setmaneta,...collons que sinó no hi ha temps a païr la informació.
|
|
|
|
|
En línia
|
Manresa Cat Central
|
|
|
Pàgines: 1 2 3 [4]