Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
16 Maig de 2008, 09:48:15
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Fageda d en Jordà (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: El fòrum ja és a un nou servidor. Si trobeu algun tipus de problema, feu-ho saber i ho arreglarem.

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  ClimoGrama, versió final.
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 15 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: ClimoGrama, versió final.  (Llegit 14551 vegades)
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2458

ClimoGrama, versió final.
« en: 6 Maig de 2006, 22:43:12 »

Finalment, i desprès de 3 mesos el programa ClimoGrames ha superat la fase beta, (gràcies a Meteosee i G-Force per la seva infinita paciència).

El programa fa servir el fitxer de base de dades del programa VWS:

2006dbase.csv

Aquesta és la cadena que el programa farà servir per localitzar el fitxer o fitxers de cada any. Si teniu mes d’un fitxer d’un any en concret, com és el meu cas, els podeu identificar d’aquesta manera, la qüestió és que la cadena 2006dbase.csv estigui sempre present a la part final del fitxer, i el programa els agafarà per ordre:

01_2006dbase.csv
02_2006dbase.csv
03_2006dbase.csv

Una vegada instal·lat, heu de configurar amb un editor de text pla, el fitxer climograma.ini. Te uns senzills paràmetres, però que cal modificar al vostre gust (el nom de l’estació, el path a on teniu la base de dades el vws, el path a on voleu que deixi gravades les imatges i fitxers html, la forma com voleu que calculi la temperatura mitjana, i si voleu incorporar o no a la gràfica els kms de vent recorreguts cada dia)

Quant arrenquem el programa, de forma automàtica processa les dades del mes fins el dia anterior a la data actual. De forma manual es poden calcular les dades dels mesos anteriors. En el quadre de selecció dels mesos, hi a una opció per generar el climograma resum anual.

La pantalla es molt senzilla, no està gens "currada" (aquesta era la idea), té els mínims per poder processar els fitxers que són el que realment ens interessa. Incorpora els quadres de selecció de mesos i anys, els botons d’imprimir els gràfics i visualitzar els fitxers html. Incorpora una vista de com ha quedat el gràfic.

Si el programa el crideu des d’un script de dos, (climograma.bat) podreu afegir un paràmetre força interessant a la part del darrera:

D:\ClimoGrama.exe AUTO

Això ens ha de permetre automatitzar la crida diària del programa. Ell sol, calcularà la gràfica del mes actual, el resum anual i finalitzarà automàticament l’execució del programa. Per exemple, jo el tinc que arranqui cada nit a les 00:05

Originalment, el programa el vaig fer pensant en les meves necessitats, i de mica en mica he anat incorporant les idees i consells dels amics Meteosee i G-Force.

Si teniu qualsevol problema, en parlem en aquest tòpic.

Aquí us deixo l’enllaç per si el voleu baixar. Espero que us faci servei.

http://www.tempsgranollers.com/climograma.zip
En línia

Ferran des de Granollers
El temps a la ciutat de Granollers

Model local per Granollers: Versió text previsió 7 diesVersió gràfica previsió 7 dies

Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 29107

Re: ClimoGrama, versió final.
« Resposta #1 en: 6 Maig de 2006, 22:44:34 »

Quan per linux 

Un fantástic treball pel que vaig veure a la kdd de l'Escala....una pasada  Cheesy Cheesy Cheesy
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #2 en: 6 Maig de 2006, 22:47:44 »

Quan per linux 

Un fantástic treball pel que vaig veure a la kdd de l'Escala....una pasada  Cheesy Cheesy Cheesy

De moment windows...  Grin Grin Grin

Si, ja fa temps que el tinc entre mans, però el temps passa i com que no disposo de gaire temps, per això s’ha allargat tan.
En línia

Ferran des de Granollers

Model local per Granollers: Versió text previsió 7 diesVersió gràfica previsió 7 dies

Meteosee
El año del diluvio
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3108

Rumio?, doncs existeixo... i segueixo rumiant...

« Resposta #3 en: 6 Maig de 2006, 22:50:50 »

Molt bé Ferran, ets un crack i ha sigut un plaer col.laborar amb tu per pulir una miqueta el teu magnífic treball.

Moltes gràcies per tot i a veure que els hi sembla als foreros.

Salutacions!  Cheesy
En línia

www.meteosee.com

Reus                   Miami-Platja                   Segur de Calafell
g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 6161

Ibiza ciudad

« Resposta #4 en: 6 Maig de 2006, 23:23:08 »

Bravo Ferran!!! Cheesy Cheesy Cheesy Ha sido todo un honor colaborar con los dos para la puesta en marcha de este programa, esperemos que guste al publico. Cheesy Cheesy
En línia

Puerto de Sant Antoni               http://www.meteoibiza.com

Previsión local para Sant Antoni de Portmany: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

Previsión local para Ibiza ciudad: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9702

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #5 en: 6 Maig de 2006, 23:42:56 »

Ho provaré a veure que en surt. Bona feina
En línia

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #6 en: 6 Maig de 2006, 23:51:18 »

Instalat i en funcionament...noi quina canya  Shocked
Ara una pregunta...a veure si ho sé explicar. Amb el paràmetre AUTO, em podria servir per a ficar automàticament la gràfica a la meva web. O sigui cada dia s'actualitzaria?
En línia

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #7 en: 7 Maig de 2006, 00:00:32 »

Ara una pregunta...a veure si ho sé explicar. Amb el paràmetre AUTO, em podria servir per a ficar automàticament la gràfica a la meva web. O sigui cada dia s'actualitzaria?

Si, jo el tinc a les 00:05 programat des de “Tareas programadas” de windows. I com que tinc la web al server del mateix ordinador, tan sols tinc que configurar el path del paràmetre PATH_GRAFICS= directament a on hi tinc els fitxers de la web. En el teu cas, a un lloc a on puguis fer ftp al teu servidor.
En línia

Ferran des de Granollers

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #8 en: 7 Maig de 2006, 00:02:24 »

Si, jo el tinc a les 00:05 programat des de “Tareas programadas” de windows. I com que tinc la web al server del mateix ordinador, tan sols tinc que configurar el path del paràmetre PATH_GRAFICS= directament a on hi tinc els fitxers de la web. En el teu cas, a un lloc a on puguis fer ftp al teu servidor.

Jo també estic montant el meu propi server...llavors a path_graphics= li fico la ruta, entesos. Moltre gràcies
En línia

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #9 en: 7 Maig de 2006, 00:10:07 »

Llavors crea la gràfica automàticament, el HTML també?
En línia

Pàgines: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 15 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió