Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Setembre de 2008, 23:50:35
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  fongs a les plantes
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: fongs a les plantes  (Llegit 421 vegades)
quimet
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 322

Re: fongs a les plantes
« Resposta #10 en: 8 Maig de 2006, 18:44:52 »

Sonia, jo tinc rosers i begonies i he tingut oïdi gairebé cada any. No pasa res sempre que l'agafis a temps i per això cal anar mirant les plantes diariament a la primavera que és l'època que hi han més plagues i malalties.

L'oïdi es controla bastant be amb un antifungic antioïdi (tal com ha dit en Neucat) i a qualsevol tenda de jardinería hi han moltes marques però fixet que sigui "ANTIOÏDI" i, una recomenació, no les reguis tant (la humitat és molt amiga dels fongs) i respecte a les fulles assecant-se.... vols dir que no has estat massa generosa amb l'abonament?? Wink (és tant dolent abonar massa com quedar-se curt).

Respecte al verd de les fulles de les hortensies dues cosetes: a. Afegeix quelats de ferro i b. Que tinguin terra àcida (p. e. terra de castanyer), tot ho pots trobar a llocs com Jardiland o qualsevol garden que tinguis a prop. I un truquillo, si regues amb regadora deixa l'aigua 12 hores repossant perque perdi tota la cals (l'aigua barcelonina és verí per les plantes acidòfiles  Wink).

Un darrer consell per a les hortensies, no gaire sol especialment a migdia. Ah!! I si vols les flors blaves pots posar un producte a base d'alumini, que el pots demanar com "Azulador de hortensias" però que tens que començar a posar abans de que comencin a brotar.
A quí et deixo uns enllaços. El primer sobre les hortensies, clica aquí i respecte a l'oïdi clica aquest enllaç

Que et vagi be i disfruta les plantes!! Wink Wink
En línia

Low pressure
Cumulonimbus Incus

Gènere: Femení
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia

« Resposta #11 en: 8 Maig de 2006, 21:56:25 »

Gràcies pels enllaços, i pels consells Quim i Neucat. Malauradament crec que el roser se m'ha mort Undecided està molt sec i cada vegada més marró, tot i haver-lo fungicidat. Ara estic controlant la resta, i els he ruixat preventivament. La hortensia es manté viva.

L'aigua que fem servir per regar passa pel descalcificador que tenim a casa, suposo que serà bona.
En línia

Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
Neucat
Cumulonimbus Incus

Gènere: Masculí
Missatges: 7212

La alegría, está de moda, en Radiolé 96.0 FM

« Resposta #12 en: 9 Maig de 2006, 00:41:53 »

jo rego amb aigua de pluja que sempre es millor, el rosal ho has de podar, es bastant fort, ho sol suportar, podar vull dir fen un petit tall a les puntes per estimularlo y que li doni el sol, quan ho reguis ficali una mica de fertilitzant d'aquest de color verd, com el composana. Habans de ficarli aigua, amb un tornavis remou una mica el terra per ventilarlo, després ho tornas apretar.
Treu les fulles seques, no deixis les malaltes al roser, fora!!! jeje
no pasa res si et queda sense fulles, mes val sense fulles que amb fulles dolentes.
ves comentat com evoluciona i veiem que podem fer.
salutacions
En línia

A 30m de altura y mirando hacía Collserola.
Viento predominante el Catabático por la mañana y la marinada por la tarde.
Si no fuera por el hombre, nuestros mares y nuestros bosques lucirían azul y verde.

http://www.telefonica.net/web2/meteosantboi/
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Vaxholm - Suècia

« Resposta #13 en: 9 Maig de 2006, 15:00:19 »

ok, aviu mateix li tallo les fulles, sembla que la tija està verda, potser encara hi ha esperança.  Cheesy
En línia

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Vaxholm - Suècia

« Resposta #14 en: 23 Maig de 2006, 18:49:19 »

Roser Kaput. L'altre està bé, però. Torna a brotar.
En línia

JordiGPS
Cumulus Humilis

Gènere: Masculí
Missatges: 438

Lo millor

« Resposta #15 en: 23 Maig de 2006, 20:21:55 »

Jo com antifungic ecològic he fet servir algunes vegades, i no es broma ...

1) Maceració de colilles de cigarreta en aigua. La nicotina és antifúnfica.

2) "Fairy" o detergent similar diluit en aigua.

Ho vaig llegir en un llibre d´horticultura ecològica i jo li foto a les tomaqueres
i em va bé.

En línia

quimet
Cumulus Humilis

Missatges: 322

« Resposta #16 en: 25 Maig de 2006, 04:38:44 »

Jo com antifungic ecològic he fet servir algunes vegades, i no es broma ...

1) Maceració de colilles de cigarreta en aigua. La nicotina és antifúnfica.

2) "Fairy" o detergent similar diluit en aigua.

Ho vaig llegir en un llibre d´horticultura ecològica i jo li foto a les tomaqueres
i em va bé.

Lo de les burilles de cigarret ho havía escoltat, però fot una pudor..... Sad

L'aplicació de detergent ho he probat i va molt be contra un fong habitual, la negrilla. Tinc una olivera que va agafar aquest fong (dona una tonalitat negra al tronc i impedeix fer la funció clorofílica correctament), doncs vaig restregar-li pel tronc amb un fregall i detergent dels plats, esbandir i..... perfecte  Wink Wink. Això fa uns 4 anys i ara está molt be.
En línia

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió