Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 04:47:51
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Descens de la pluviometria primaveral
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Descens de la pluviometria primaveral  (Llegit 414 vegades)
esclafit
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 4022

Esmolant les eines

Re: Descens de la pluviometria primaveral
« Resposta #10 en: 8 Maig de 2006, 16:32:08 »

Aquí sólo es aplicable a Marzo. Abril y Mayo se mantienen con respecto a períodos anteriores a los años 80.
Los meses del año en que más ha bajado la pluviometría media son Marzo, Junio y Agosto :
Marzo ha pasado de 41 mm a 30 mm
Junio de 45 mm a 29 mm  Cry
Agosto de 54 mm a 41 mm
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 3140

Re: Descens de la pluviometria primaveral
« Resposta #11 en: 8 Maig de 2006, 17:34:44 »

Bont treball Josep. 

En la segona meitat de segle és evident que això tira cap avall. Miraré amb les dades que tinc jo, sobretot amb les de Cervera, on tinc més serie.

Interessant la hipòtesi, que no deixa de ser-ho, sobre lo comentat per Josep Pascual i el refredament del mar, .... que no sé jo si vindria de molt anys endarrera aquest refredament quan la tendència també ja baixaria  Roll Eyes Roll Eyes

No ho sé, desde la meva ignorància ho trobo complicadíssim arribar a explicacions del suposat fenòmen de descens pluviomètric a les primaveres ( a les primaveres i les estacions que siguin). Sembla clar que la nostra limitadíssima vida i les poques dades d'historial meteo marquen molt que puguem treure conclusions clares. Dic això, perquè em sembla que en una vida curta com la nostra podem veure moltes coses que ens puguin semblar fora de lo comú, primaveres seques, estius suaus, hiverns càlids (dins uns límits clar ) però que en perspectiva no distorsionen pas massa. La meteo no és un rellotge suís. Ara ja es poden tirar sobre meu els entesos en climatologia

Aquí parlem d'una zona concretíssima de la geografia, caldria veure més zones i caldria una perspectiva temporal molt més ampla, amb bona perspectiva de lo ocorregut, quan estem parlant d'un fets actuals, que potser els tenim a sobre i això no ens deixa veure amb gens de claretat que és i si està passant lo que suposem.

En línia

Guissona - La Segarra
Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió