Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: El glaciar del Aneto... (Llegit 493 vegades)
|
|
|
|
|
altasegarra
Visitant
|
Y tb encontraron pasos de montaña y rutas de hombre del Neolítico en lugares ahor cubiertos por el hielo. Incluso poblados a elevadas cotas en los Alpes que con el clima actual y las condiciones de vida de enconces serían impossibles.
yo leí que econtraron restos de viñas en los Alpes a 3500 m d altitud, en zonas que ahora mismo nos parecería demencial. En esa eopca seguro que no habia glaciares, y el clima era mucho mas cálido que ahora...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34843

|
Y restos romanos que escupen actualmente los glaciares alpinos al retroceder.
Mmmmm ... claro, esto no vende, lo otro si.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3140

|
Por otra parte algunos libros de historia cuentan que los romanos habían transitado por puertos de montaña que en tiempos modernos han estado permanentemente cubiertos de nieve.
Y Anibal atravesó los Alpes con elefantes (animales tropicales) sin excesivas bajas, incluso los romanos llevaron la viña a Britania y yo no conozco el vino inglés actualmente. No creo que el clima más cálido de la época romana fuera provocado por la industria, los coches y los CFC. Sabemos poco del clima pasado y menos del futuro, por eso no hay que dogmatizar. Los glaciares pirenaicos han crecido y han retrocedido montones de veces, incluso han desaparecido, por tanto cabe pensar que muchas opiniones que llegan a los medios están claramente influenciadas por una linea de pensamiento dominante.  jo el que no entenc és l'interés real que hi ha darrera de certs discurssos, o és ignorancia arrogant propia de l'orgull de qui es "creu" en possessió de la "indiscutible" veritat o hi ha un discurs maxacat, i repetit inocentement, inconscientment ,amb algun origen una mica fosc diguem. Potser em decanto més cap a la primera opció.
en el cas del mediambientalistes, per anar a favor d'un respecte al medi ambient, a la naturalesa, a nosaltres mateixos, no cal agafar-se-la amb el clima i les seves evolucions. Es pot anar més directe al gra.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2593

|
Por otra parte algunos libros de historia cuentan que los romanos habían transitado por puertos de montaña que en tiempos modernos han estado permanentemente cubiertos de nieve.
Y Anibal atravesó los Alpes con elefantes (animales tropicales) sin excesivas bajas, incluso los romanos llevaron la viña a Britania y yo no conozco el vino inglés actualmente. No creo que el clima más cálido de la época romana fuera provocado por la industria, los coches y los CFC. Sabemos poco del clima pasado y menos del futuro, por eso no hay que dogmatizar. Los glaciares pirenaicos han crecido y han retrocedido montones de veces, incluso han desaparecido, por tanto cabe pensar que muchas opiniones que llegan a los medios están claramente influenciadas por una linea de pensamiento dominante.  jo el que no entenc és l'interés real que hi ha darrera de certs discurssos,  o és ignorancia arrogant propia de l'orgull de qui es "creu" en possessió de la "indiscutible" veritat o hi ha un discurs maxacat, i repetit inocentement, inconscientment ,amb algun origen una mica fosc diguem. Potser em decanto més cap a la primera opció. en el cas del mediambientalistes, per anar a favor d'un respecte al medi ambient, a la naturalesa, a nosaltres mateixos, no cal agafar-se-la amb el clima i les seves evolucions. Es pot anar més directe al gra. 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Herman
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2385

|
Jo el que no entenc és perquè que despareguin les glaceres és dolent per a la societat???
Vull dir en el cas del Pirineu, els glaciars no tenen cap funció social. I ecológicament són tan petits que la seva influencia en el medi és mooooolt limitada. Llavors...pq és dolent?? qui ho ha dit???
En tot cas que no hi siguin NO ens porta problemes...un altre tema es que tornessin a creixer com al quaternari. Recordem fins oin baixaven, fins a 500 o 600m en les valls del Pirineu central i fins als 900-1000m en les valls més orientals. Estaríem parlant de pobles destruits, tota una zona esdevindría inhabitable, els pantans serien arrasats pel gel, etc etc. Als Alps encara seria pitjor, ja que avui en dia tenim glaceres que acaben a 1300-1400, i a 2000m n'hi ha un colló.......en poques setmanes mitja Suissa y part d'Austria i Italia sería arrassada pel gel,....etc etc.- Vull dir que no sé qui ha tret aquest valor de judici. Els glaciars responen al seu microclima. Si els és favorable avancen, si no retrocedeixen. Això en si mateix no és ni bò no dolent, simplement una coenseqüència d'un clima en un lloc i moment donat. Objectivament a la població i econòmicament sería molt pitjor un avanç de les glaceres que no un recessió.
Per mi problemes mediambientals, són la contaminació, els transgènics mal controlats, les radiacions de les centrals nuclears, la deforestació de boscos vells, l'expansió urbanística descontrolada, el turisme massificat en ecosistemes febles, la pèrdua de biodiversitat, etc etc.
No sé de què collons volen desviar l'atenció
|
|
|
|
|
En línia
|
Manresa Cat Central
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34843

|
Clar que no és dolent que desapareguin les glaçeres del Pirineu, però és una cosa que ven força ... "en pocs anys desapareixaran les glaçeres del Pirineu" ... etc, etc ... apocalípic total.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3140

|
Per mi problemes mediambientals, són la contaminació, els transgènics mal controlats, les radiacions de les centrals nuclears, la deforestació de boscos vells, l'expansió urbanística descontrolada, el turisme massificat en ecosistemes febles, la pèrdua de biodiversitat, etc etc.
No sé de què collons volen desviar l'atenció
a això és el que em referia jo també,
l'altre dia vaig llegir una entrevista, ara no recordo a qui, que puntualizaba amb bona raó, crec jo, que el càncer del planeta, l"amenaça" si ho volem dir així, és el desenvolupament del capitalisme salvatge, no la humanitat en si, i no el clima, no fotem! clar que aquest sistema és la projecció del que som com a societat i així anem.
és veu que si, que és molt dolent, que les glaceres retrocedeixin. Ens fiquem a pensar seriosament que és "dolent"? .... au va! si us plau.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
Pàgines: 1 [2]