Autor
|
Tema: ¿Es el clima mediterráneo el peor clima del mundo? (Llegit 2296 vegades)
|
|
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5903

When you love, God's light shines on you :)
|
Catalunya, Espanya mediterrànea, que té?
té grans muntanyes? no,.... té muntanyes
té grans planes? no, ....té planes
tenim el gran oceà? no,... tenim mar, ..... mar tropical? no
per tant ni tornados, ni huracans, ni monzons, ni torraderes de por.
Hi ha llocs per tot, però a vegades una cosa exclou d'altres (on tenen grans huracans tenen grans nevades?)Tenim de tot i poquet, som petits, som on som i tot i així, tenim, de tant en tant, episodis extraodinaris.
va a gustos, és evident, i aqui mai ens posarem d'acord, cadascú té les seves manies, i totes són absolutament respectables. Jo soc dels que penso que preferiria més pluja, més sovint, que no estar 5 mesos passant calor i sequera per a que em caiguin 200 mm en una nit. A mi això no em compensa. Preferiria un clima amb més canvis de temps, més sovintet, no tantes sequeres. Si que tenim gairebé de tot, però poquet. Ja dic, gustos són gustos Penso exactament el mateix que tu, jo ho vaig comentar l´altre dia. A més.... com podèm opinar tant a la lleugera sobre climes que ni tans sols hem viscut mai, ni que sigui durant un mes ?. A tots els d´aquí, per comentaris que he llegit, ens agraden els paisatges verds i humits. Doncs aquests paisatges no els provoquen 200 mm en una nit i després mesos de sequera... sino un altre tipus de pluviometría que no te res a veure amb aquesta. Exacte. Es el cas de la "meva" pluviometria, per exemple (clima nord-atlàntic amb lleugera continentalitat):
- Mitjana de 13-14 dies de precipitació apreciable al més (11 al període maig-setembre i 16 al període octubre-abril)
- Majoria aclaparadora de dies de precip. amb menys de 5 mm (85% del total de dies amb precip. apreciable).
- 860 mm anuals per a uns 170 dies amb precipitació apreciable, el que dona una mitjana de no gaire més de 5 mm per dia de precipitació apreciable
- Record absolut de precipitació en 24 h.: uns tristos 64 mm registrats un dia d'agost als anys 70.
- Només un cop cada 5 anys, com a mitjana, es superen els 40 mm de precip. en 24 hores. L'última vegada que això va passar va ser al maig del 2002. Ja ni me'n recordo 
Amics, els paisatges de la meva regió són d'una verdor exhuberant, això és cert (bàsicament perquè no hi han gairebé mai episodis secs, ni tan sols a l'estiu), però coneixent-vos com us conec a la majoria de per aquí, us puc ben assegurar que de 365 dies, 350 us moriríeu d'avorriment en un clima com aquest. I això val igual per la resta del Benelux, Illes Britàniques, nord de França etc. etc. Feu-me cas, que jo conec bé tots dos climes 
Per a un meteo-boig que li vagi la "marxa atmosfèrica", sempre serà 100 vegades millor Barcelona que París, Londres o fins i tot Berlín. Ara, si parlem ja de climes monzònics, tropicals, d'alta muntanya etc., llavors sí que callo.
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2805

|
Catalunya, Espanya mediterrànea, que té?
té grans muntanyes? no,.... té muntanyes
té grans planes? no, ....té planes
tenim el gran oceà? no,... tenim mar, ..... mar tropical? no
per tant ni tornados, ni huracans, ni monzons, ni torraderes de por.
Hi ha llocs per tot, però a vegades una cosa exclou d'altres (on tenen grans huracans tenen grans nevades?)Tenim de tot i poquet, som petits, som on som i tot i així, tenim, de tant en tant, episodis extraodinaris.
va a gustos, és evident, i aqui mai ens posarem d'acord, cadascú té les seves manies, i totes són absolutament respectables. Jo soc dels que penso que preferiria més pluja, més sovint, que no estar 5 mesos passant calor i sequera per a que em caiguin 200 mm en una nit. A mi això no em compensa. Preferiria un clima amb més canvis de temps, més sovintet, no tantes sequeres. Si que tenim gairebé de tot, però poquet. Ja dic, gustos són gustos Penso exactament el mateix que tu, jo ho vaig comentar l´altre dia. A més.... com podèm opinar tant a la lleugera sobre climes que ni tans sols hem viscut mai, ni que sigui durant un mes ?. A tots els d´aquí, per comentaris que he llegit, ens agraden els paisatges verds i humits. Doncs aquests paisatges no els provoquen 200 mm en una nit i després mesos de sequera... sino un altre tipus de pluviometría que no te res a veure amb aquesta.
res a dir, estic d'acord Josep (i esclafit). Contra gustos i creences res es pot dir, cadascú lo seu. S'entén. Jo objectivament recordo unes propietats del territori, uns fets, d'on estem i que tenim, que les sabem de sobres i que condicionen lo que es possible ara per ara. Jo també voldria un clima a mida, a la meva mida, i hi ha dies que n'acabo fart de lo que veig, però ens caguem amb lo que tenim, ho acceptem plenament o fem una cosa a mitjes. Una altra cosa és si t'hi va el negoci (les pistes d'esquí, la collita, els arbres,... )que llavors si pots perdre els nervis i la salut i engegar-ho tot a la merda.
Res que....Jo vull la lluna!! per sintetitzar.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 18533

Un xic de Tramuntana
|
a veure , vaig a exposar quatre cosetes que en definitiva es el que penso jo sobre el tema i sobre el que heu dit tots vosaltes , totes les opinions lícites i respectables sempre .
1-fet impepinable , és el que tenim , no ho podem canviar (o si , pero això ja es un altre tema), i ens agradi mes o menys sempre hi haurà algun aspecte que ens fagi gaudir del que tenim .
2- crec, encara que em costa saber el motiu, que sempre tendim a despreciar el que tenim ja de per si , sigui clima , méteo , flora, fauna , paisatge,deixant-lo amb inferioritat amb els que venen del exterior . Ho resumiré:
perquè ha de ser millor una Selva amazònica que un alzinar,una roureda , o un prat alpí?
perquè ha de ser millor un escull del carib o Austràlia que les Medes , el Cap de Creus ,el Delta o ses Illes?
perquè ha de ser millor una tempesta americana que un SCM ibèric?
sobretot en els mitjans es tendeix a informar molt més del de Fora que el de Dins , interessos secundàris , segurament que si , però aquest tampoc es el tema aqui...
A mi evidentment també m'agradaria viure un temporal del W-SW a Irlana , Anglaterra o Escòcia
o una nevada de la costa E d'Estats Units
o una supercèllula tornàdica
o un huracà
o -40ºC a lapònia
o la Variabilitat de la Patagònia ....
Però tothom té la residència en un lloc determinat , arribat a aquest punt , els seus habitants tant aficionats a la méteo o no han d'arribar a comprendre , disfrutar ,prevenir i preservar , el clima i els fenòmens meteorològics del seu territori ja que són part també de la seva vida i la seva persona .
a veure dins meu hi ha una part integrada de tramuntana , d'aiguats de Octubre, de nevades costaneres , de temporals de llevant,de calorades d'agost , ....
igual que en Klipsus te integrat dins seu , les nevades frequents en un hivern normal , dels fronts puntuals del SW , de les irrupcions fredes polars,de les tempestes de Juny i Juliol ....
per tant els climes de cadascú formen part intrínseca de la persona , encara que no ho veiem hi és , i es demostra per exemple quan un ha de marxar fora per varios motius , sempre acabarà recordant els fenòmens del seu lloc d'orígen .
ala despres del Rollo a seguir disfrutant dia a dia , encara qe fagi calor , fred , aigua , vent .....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2805

|
a veure , vaig a exposar quatre cosetes que en definitiva es el que penso jo sobre el tema i sobre el que heu dit tots vosaltes , totes les opinions lícites i respectables sempre .
1-fet impepinable , és el que tenim , no ho podem canviar (o si , pero això ja es un altre tema), i ens agradi mes o menys sempre hi haurà algun aspecte que ens fagi gaudir del que tenim .
2- crec, encara que em costa saber el motiu, que sempre tendim a despreciar el que tenim ja de per si , sigui clima , méteo , flora, fauna , paisatge,deixant-lo amb inferioritat amb els que venen del exterior . Ho resumiré:
perquè ha de ser millor una Selva amazònica que un alzinar,una roureda , o un prat alpí?
perquè ha de ser millor un escull del carib o Austràlia que les Medes , el Cap de Creus ,el Delta o ses Illes?
perquè ha de ser millor una tempesta americana que un SCM ibèric?
sobretot en els mitjans es tendeix a informar molt més del de Fora que el de Dins , interessos secundàris , segurament que si , però aquest tampoc es el tema aqui...
A mi evidentment també m'agradaria viure un temporal del W-SW a Irlana , Anglaterra o Escòcia
o una nevada de la costa E d'Estats Units
o una supercèllula tornàdica
o un huracà
o -40ºC a lapònia
o la Variabilitat de la Patagònia ....
Però tothom té la residència en un lloc determinat , arribat a aquest punt , els seus habitants tant aficionats a la méteo o no han d'arribar a comprendre , disfrutar ,prevenir i preservar , el clima i els fenòmens meteorològics del seu territori ja que són part també de la seva vida i la seva persona .
a veure dins meu hi ha una part integrada de tramuntana , d'aiguats de Octubre, de nevades costaneres , de temporals de llevant,de calorades d'agost , ....
igual que en Klipsus te integrat dins seu , les nevades frequents en un hivern normal , dels fronts puntuals del SW , de les irrupcions fredes polars,de les tempestes de Juny i Juliol ....
per tant els climes de cadascú formen part intrínseca de la persona , encara que no ho veiem hi és , i es demostra per exemple quan un ha de marxar fora per varios motius , sempre acabarà recordant els fenòmens del seu lloc d'orígen .
ala despres del Rollo a seguir disfrutant dia a dia , encara qe fagi calor , fred , aigua , vent .....
i tant llevantada, una cosa no treu l'altra.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8409

|
Responen directament a la pregunta títol del tòpic....NO no ho es..... nomès cal repasar un xic d'historia i es veu d'on han surtit les civilizacions més fortes durant molts d'any....dels voltants del mediterrani, els grecs, els romans, els àrabs entre altres, per no citar els anteriors a aquestos.... van poder desenvolupar la seves civilitzacions sobre un clima benigna, canviant e irregular, d'acord però bó per viure i creixer....
un latre cosa es que ens agradi més o menys....o més ven dit que ens tiri més el fred, les nevades o les tormentes severes.....crec que si visquesim una temporada en aquells llocs....aniriem boixos per tornar a casa...oi Klipsus?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
chaparron 2500
Estrat

Desconnectat
Missatges: 34
|
por abundar un poco mas en esto de los climas aunque no tenga mucho que ver con el tema, tampoco los climas oceanicos son todos iguales y hay tambien variedades, por ejemplo mas atras se puso ejemplo de nueva zelanda y de que llovia continuamente pero no es del todo asi
por ejemplo MILFORD SOUND tiene una precipitacion anual de
6500 mm y 180 dias de precipitacion al año osea que hay lluvias fuertes y llueve la mitad de dias del año y unas 1800 horas de sol
http://www.westcoast.org.nz/information/information/information/niwaclimate.html
Bueno otro pequeño dato, es verdad que en el mediterraneo se pueden dar lluvias fuertes en cortos periodos de tiempo como un dia por ejemplo que ha citado Klipsus y que se parece a las lluvias monzonicas, pero hay que tener en cuenta lo que se llama
el periodo de retorno
que en zonas del mediterraneo suele ser mas largo que en los de clima monzonico y lugares parecidos que no se baten records facilmente pero cada no muchos años se pueden producir precipitaciones muy importantes sobre la misma zona
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|