Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Setembre de 2008, 19:55:32
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Incendis forestals
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Incendis forestals  (Llegit 27828 vegades)
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 13628

Re: Incendis forestals
« Resposta #670 en: 1 Juliol de 2008, 21:38:09 »

Lo vermell són incendis??

Shocked

vols dir aquesta extensió tan enorme d'Àfrica?
En línia

lucarr
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Missatges: 14995

Booooomb !!!

« Resposta #671 en: 1 Juliol de 2008, 21:54:00 »

Yo diría que podrían ser quema de rastrojos, me da que utilizan mucho esa técnica para enriquecer la tierra  Roll Eyes Roll Eyes
En línia

Viladecans 620 mm anuales
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 2810

« Resposta #672 en: 1 Juliol de 2008, 23:28:50 »

no sé nois, igual està lligat amb lo que diu lucarr  Roll Eyes.

Observo que és de lo més "normal" en aquesta zona que se sucarri a base de bé entre juny i setembre  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed

Pel que estic veient forma part de la cultura de la gent lligar els incendis amb gairebé tot, motius recolectors, de caça, per afavorir plujes, etc, etc.

Feu una ullada a l'any passat per exemple, entre juny i setembre observeu  Shocked Shocked Tongue. En anys anteriors és el mateix.

De tant que crema ja ni cas. Allà no hi ha Hollywood ni xalets de pasta gansa.

focs  2007
En línia

Guissona - La Segarra
maresme
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 5524

« Resposta #673 en: 10 Juliol de 2008, 19:58:56 »

10 de Juliol i cap incendi destacat a la Peninsula, excel·lent noticia Wink
En línia

Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm)
Gener: 16,5 mm
Febrer: 27,6 mm
Març: 46,1 mm
Abril: 31,0 mm
Maig: 99,6 mm
Juny: 90,9 mm
Juliol: 36,5 mm
Agost: 15,5 mm
---------------------------
Historic:
2007:  344,1 mm   2002: 1062  mm                           
2006:  413,8 mm   2001: 394,8 mm
2005:  555,5 mm   2000: 471,0 mm 
2004:  538,0 mm   1999: 395,8 mm
2003:  578,0 mm
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2485

« Resposta #674 en: 12 Juliol de 2008, 14:10:35 »

Per la meva zona el bosc està fantàstic.  Risc mínim.
En línia
LITO_82
Estrat
*

Missatges: 24

« Resposta #675 en: 13 Juliol de 2008, 14:02:34 »

10 de Juny 2008

Aquesta tarda s'ha declarat un incendi a Viladasens, en un camp de cereals, possiblement iniciat per una linia elèctrica. En l'incendi han participat 10 efectius de les ADFs de Cinyana i Torroella amb uns 20.000 litres d'aigua. A hores d'ara (18:30) encara estan treballant en la zona.

Saluts!!
En línia

JOSEP, NAVARCLES (BAGES)
altasegarra
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3749

« Resposta #676 en: 2 Agost de 2008, 20:20:26 »

columna de fum cap al límit Anoia- Segarra, entre Pujalt i Sant Ramon, aproximadament. No semblava molt grossa, però ja és el començament, s'ha acabat la tranquil·litat...  Roll Eyes Roll Eyes
En línia

Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires

Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
Meteosee
Dame un orujo...dame dos...dame tres.....
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3538

Rumio?, doncs existeixo... i segueixo rumiant...

« Resposta #677 en: 2 Agost de 2008, 20:26:02 »

Aquesta tarda he vist passar un petit hidroavió per Miami en direcció Nord, potser anava cap allà.
En línia

www.meteosee.com

Reus                   Miami-Platja                   Segur de Calafell
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2485

« Resposta #678 en: 4 Agost de 2008, 08:54:57 »

Dissabte passat vaig trucar a emergències de la generalitat. Es veia una columna petita de fum darrera Font de la Polvora, Sant Daniel , N2. Zona molt deprimida de la ciutat. Tradicionalment es cala foc sovint.

Al cap de 10 minuts veiem passar els bombers que anaven cap a la zona.  L´atenció al número d´emergències va ser bastant lenta i dolenta.  Al trucar vaig dir " Reporto petita columna de fum al barri de Font de La Polvora de Girona, entre el barri, Sant Daniel i la N2. L´he vist des del poble de Quart quan em dirigia cap a Girona "  .La noia que m´atenia em va fer repetir 3 vegades tot el rotllo fins que es va enterar que Font de la Polvora era un barri de Girona. La seva veu no transmetia confiança.  Támbé em va demanar com em deia i el meu telèfon.... suposo que el telèfon ja l´hauria de detectar mentres trucu, i el nom poca importància per apagar el foc.
En línia
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*

Missatges: 22069

Nova Zodiac

« Resposta #679 en: 4 Agost de 2008, 09:19:02 »

Dissabte passat vaig trucar a emergències de la generalitat. Es veia una columna petita de fum darrera Font de la Polvora, Sant Daniel , N2. Zona molt deprimida de la ciutat. Tradicionalment es cala foc sovint.

Al cap de 10 minuts veiem passar els bombers que anaven cap a la zona.  L´atenció al número d´emergències va ser bastant lenta i dolenta.  Al trucar vaig dir " Reporto petita columna de fum al barri de Font de La Polvora de Girona, entre el barri, Sant Daniel i la N2. L´he vist des del poble de Quart quan em dirigia cap a Girona "  .La noia que m´atenia em va fer repetir 3 vegades tot el rotllo fins que es va enterar que Font de la Polvora era un barri de Girona. La seva veu no transmetia confiança.  Támbé em va demanar com em deia i el meu telèfon.... suposo que el telèfon ja l´hauria de detectar mentres trucu, i el nom poca importància per apagar el foc.
Es tracta del protocol que tenen per recollir dades, ells prou que veuen el teu telefon, pero si quan t'el demanen tu els hi dones un altre numero, ja pinta a trucada de "falsa alarma".

El nom es un tramit per fer el parte de "l'incidencia"

En el que si que van peixos es pel que fa a localitzacions, pero has de tenir en compte que la persona que et va atendre a saber d'on era, podia ben ser de Tarragona per possar un cas, i desconeixer totalment la provincia de Girona.

Sempre que truqueu per una emergencia doneu quantes mes dades possibles millor, de localitzacio, afectacio, vehicles implicats, posibles ferits, sentit de la carretera, posibles incidencies secundaries..... una bona imformacio pot salvar moltes vides.

I no sigueu reticents a donar informacio personal vostre, penseu que aquets telefons reben moltes trucades de mainada i "pirats" fent falses alarmes, i mentre una ambulancia aten una falsa alarma, una persona que la necesiti de debo pot estar morint.
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
Pàgines: 1 ... 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió