Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 05:54:48
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Incendis forestals
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Incendis forestals  (Llegit 30711 vegades)
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2593

Re: Incendis forestals
« Resposta #680 en: 4 Agost de 2008, 11:47:19 »

Dissabte passat vaig trucar a emergències de la generalitat. Es veia una columna petita de fum darrera Font de la Polvora, Sant Daniel , N2. Zona molt deprimida de la ciutat. Tradicionalment es cala foc sovint.

Al cap de 10 minuts veiem passar els bombers que anaven cap a la zona.  L´atenció al número d´emergències va ser bastant lenta i dolenta.  Al trucar vaig dir " Reporto petita columna de fum al barri de Font de La Polvora de Girona, entre el barri, Sant Daniel i la N2. L´he vist des del poble de Quart quan em dirigia cap a Girona "  .La noia que m´atenia em va fer repetir 3 vegades tot el rotllo fins que es va enterar que Font de la Polvora era un barri de Girona. La seva veu no transmetia confiança.  Támbé em va demanar com em deia i el meu telèfon.... suposo que el telèfon ja l´hauria de detectar mentres trucu, i el nom poca importància per apagar el foc.

.....
En el que si que van peixos es pel que fa a localitzacions, pero has de tenir en compte que la persona que et va atendre a saber d'on era, podia ben ser de Tarragona per possar un cas, i desconeixer totalment la provincia de Girona.
.....

Si, d'això és el que es queixa més o menys tothom, però pensem que Catalunya és molt gran i no estem pas parlant amb un geògraf.

Per tant convé fins i tot fer una mica d'exercici abans de trucar per ser capaços de descriure al 100% l'indret i de forma inequívoca.

Ah, pot ser que a més del número de telèfon mòbil també els hi surti la base per on està entrant la trucada amb el que també reben una indicació de zona des de la que s'està efectuant.
En línia
Boletaire jubilat
Jo sempre perdo
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2763

« Resposta #681 en: 4 Agost de 2008, 12:39:07 »

Gràcies pels aclariments.

Ara em preguntava... seria menys o més eficient tenir una delegació d´emergències a cada provincia ?  Amb gent que conegui  el territori.

Així sabrien ràpidament on els estàs indicant.

Em va passar una anècdota... vaig demanar una ambulància per la piscina municipal d´olot , donant la direcció, i ells la van enviar al Club natació Olot.  Suposo que  van suposar que a Olot només hi havia una piscina.  Per sort només era un braç trencat.
En línia
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*

Missatges: 22668

Nova Zodiac

« Resposta #682 en: 4 Agost de 2008, 13:49:15 »

Gràcies pels aclariments.

Ara em preguntava... seria menys o més eficient tenir una delegació d´emergències a cada provincia ?  Amb gent que conegui  el territori.

Així sabrien ràpidament on els estàs indicant.

Em va passar una anècdota... vaig demanar una ambulància per la piscina municipal d´olot , donant la direcció, i ells la van enviar al Club natació Olot.  Suposo que  van suposar que a Olot només hi havia una piscina.  Per sort només era un braç trencat.
En el seu dia (no fa gaires anys) es va decidir centralitzar les emergencies que implicaven el 061, bombers, mossos d'esquadra.... a tots els nivells, fins hi tot en casos d'emergencia es coordina els grups de voluntaris des d'un unic centre de coordinacio, que fa totes les gestions a tots els nivells. Molta gent del sector opinem com dius tu que sempre es millor algu que conegui el terreny, pero desicions son desicions.....

A titol anecdotic, devant d'una emergencia (incendi, accident .....) si es municipal, la maxima autoritat es l'alcalde de la poblacio, el segon es el bomber de grau mes elevat, sobretot en casos d'accidents de carretera, que es on bombers agafen les "regnes" de l'emergencia, qualsevol altre autoritat ha de fer "cas" a les ordres de bombers, que d'altre banda i per sort, hi ha gent molt bona i amb molta experiencia.
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2593

« Resposta #683 en: 4 Agost de 2008, 16:53:14 »

La centralització té l'avantatge d'evitar que s'enviïn efectius des de diferents pobles, comarques, etc., al mateix sinistre, però l'inconvenient del desconeixement local.
En línia
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

« Resposta #684 en: 4 Agost de 2008, 17:03:12 »

La centralització té l'avantatge d'evitar que s'enviïn efectius des de diferents pobles, comarques, etc., al mateix sinistre, però l'inconvenient del desconeixement local.

Aquí hi han ADF´S de coneixement local/comarcal , que participen també com a modus Prorecció civil , estan acostumats a col.lavorar en diferents proves esportives, això fa que es coneguin molt bé el terreny i que siguin de gran vàlua per poder fer una aproximaciò ràpida a qualsevol incendi ... 
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
Pilgrim (el *****)
Cumulus Mediocris

Missatges: 568

« Resposta #685 en: 5 Agost de 2008, 20:14:26 »

Más de 500 hectáreas ya en el incendio de Zuera (cerca de Zaragoza)............. Cry Cry Cry Cry

Fuente: El Heraldo de Aragón http://www.heraldo.es

Grrrrrrrr.......... Angry Angry Angry Angry Angry
En línia

"Lo hicieron porque no sabían que era imposible"

"¿Cuántos cestos de tierra tiene esa montaña? Si el cesto es grande.... uno."

Saludos desde la Plaza de Lavapiés.
Madrid

http://cuencaserrania.netfirms.com
Pilgrim (el *****)
Cumulus Mediocris

« Resposta #686 en: 5 Agost de 2008, 21:22:44 »

Ya van más de 1000 Has...............
En línia

Madrid

Pilgrim (el *****)
Cumulus Mediocris

« Resposta #687 en: 6 Agost de 2008, 16:16:21 »

Más de 2000 Has y las temperaturas de hoy y algo de viento no ayudarán mucho.......... Aún quedan casi 24h más de fuego hasta que lo controlen y extingan completamente............ espero que no lleguen a las 3000 Has........
En línia

Madrid

tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8274

Mi pasión.....

« Resposta #688 en: 6 Agost de 2008, 17:18:12 »

Más de 2000 Has y las temperaturas de hoy y algo de viento no ayudarán mucho.......... Aún quedan casi 24h más de fuego hasta que lo controlen y extingan completamente............ espero que no lleguen a las 3000 Has........

A ver si mañana las tormentas ayudan algo.. pero me da que por esas zonas, otros focos se iniciarán por rayos.. Al loro mañana.... Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
En línia

Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
Dani-SantAndreu-B
Cumulus Mediocris

Missatges: 765

SANT ANDREU DE LA BARCA

« Resposta #689 en: 15 Agost de 2008, 20:18:13 »

Sad humo cerca de sant andreu de la barca, siento helicopteros...mal rollo , mal rollo...mm
En línia

Pàgines: 1 ... 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió