Autor
|
Tema: Incendis forestals (Llegit 28642 vegades)
|
|
|
|
|
BaixFluvià
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2226

El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel
|
Avui hi ha hagut dos incendis a l'Alt Empordà, a Vilafant-Figueres i per l'Albera. Han estat petits, però amb les previsions dels següents dies haurem d'estar molt alerta.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
BaixFluvià
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 

|
Jo ara estic al 51%, li costa més de pujar avui.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Meteo-Vila
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 831

|
Hem preocupa realment que no recuperi l'humitat a les nits, de moment avui no vol pujar massa, 43% ara, si esta poques hores per sobre de 50 o 60 això es molt dolent per la vegetació.
Per altra banda avui un cop de vent de 43 km/h per aqui sobre les 4 de la tarda, compte amb el vent també de cara als propers 3 dies.....
Doncs jo cada nit hi arribo al 100% Tens molta sort per allà dalt, això t'evitarà molt el risc d'incendi, però si n'hi ha d'haver n'hi haurà, sigui per un desaprensiu o per tarats, que allà n'hi han forçes, no per res, simplement perque Girona es la zona que més piromans detenen.
El fet que la humitat sigui tan alta a la nit, fa que els vegetals es conservin humits per dintre fins ben entrada la tarda, i es just llavors quan ja s'eixuguen que ja baixa la temperatura una altra vegada, el que diu altasegarra que el Juliol al tenir més hores d'insolacio es quan més risc hi ha.
Una altra cosa molt positiva de que tinguis tanta humitat es que si hi ha un incendi, de ben segur que a la nit el puguin controlar, tot el contrari dels grans incendis que cremen de nit, sino pots preguntar-li a altasegarra quina mida tenien les flames de l'incendi del 98 cap a Pinós a les 4 de la matinada del dia 20, un incendi amb un 100% humitat als boscos, no pot produir massa flama si es que en produeix, per tant es quan millor es pot treballar per controlar-lo malgrat no hi hagi mitjans aeris de nit.
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecavalls (Vallès Occidental) 290 msnm
|
|
|
BaixFluvià
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 

|
Ei Empordanet!
ara estic currant per les teves terres...a l'ADF del Montgrí, o sigui que si mai veus el cotxe de l'ADF pot ser que sigui jo.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|