Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
24 Juliol de 2008, 09:34:37
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Calma després de la tempesta (PPCC)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Alineament Estelar- propers dies
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Alineament Estelar- propers dies  (Llegit 147 vegades)
EIRECAT
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2123

JA ESTAN AQUÍ !!!

Alineament Estelar- propers dies
« en: 31 Maig de 2006, 10:51:36 »

El Periodico
Comença avui un alineament d'astres que es convertirà en un espectacle estel·lar    

efe

Un alineament d'estrelles i de planetes arrencarà aquest capvespre i culminarà el dia 17 de juny, quan Mart i Saturn es veuran tan a prop l'un de l'altre que semblarà com si anessin a xocar, encara que finalment no ho faran. Segons la pàgina web de la NASA, hi ha quatre moments estel·lars a marcar al calendari dels astrònoms pels seus "molt especials" capvespres: el d'avui, i els dels dies 7, 15 i 17 de juny.

Tres planetes i un cúmul d'estrelles estan convergint actualment cap a una trobada que "val la pena" contemplar, ha assegurat la NASA. Aquest espectacle estel·lar comença aquest capvespre, quan la Lluna creixent es desplaci cap a Saturn, fins a veure's en línia, "amb una resplendor molt maca"; i si s'apunta llavors amb el telescopi cap a la Lluna, es veuran cràters i muntanyes amb llargues ombres.

Saturn "tallarà la respiració"

A continuació, es recomana mirar cap a Saturn, el planeta dels anells, perquè, literalment, segons la NASA, la visió "tallarà la respiració". A la seva dreta s'apreciarà, també, el cúmul estel·lar Beehive, amb un grup d'estrelles situades a 600 anys llum de la Terra.

No satisfets amb tot aquest espectacle, segons vagi passant el mes de juny, "les coses s'aniran convertint fins i tot en més interessants", segons la NASA. A partir d'avui, la Lluna s'anirà allunyant per deixar enrere Saturn i el cúmul estel·lar Beehive, i ràpidament s'anirà acostant, nit rere nit, un feble ens vermell, Mart, al planeta dels anells.

El 15 de juny, "nit especial"

El 15 de juny serà "una nit especial", segons la NASA, perquè en direcció a Saturn, Mart passarà directament davant del cúmul Beehive. Si es contempla llavors el cel amb un petit telescopi, es veurà Mart brillant unes 16 vegades més que les estrelles de l'entorn, i farà la impressió que una supernova vermella s'hagués introduït en el cúmul estel·lar, situació que permetrà una meravellosa foto als astrònoms aficionats.

Per si tot aquest espectacle estel·lar no fos suficient, a meitat de juny, Mercuri s'allunyarà del fulgor del Sol, planant al cel no lluny de Saturn ni de Mart. La nit del 15 de juny, Mart "explotarà" al cúmul Beehive, i Mercuri serà molt fàcil de veure, fins i tot des de ciutats molt il·luminades.

El clímax de tota aquesta cadena d'esdeveniments es produirà el dissabte 17 de juny al capvespre, quan Mart i Saturn es veuran tan summament a prop que semblarà que van a col·lisionar, encara que no ho faran.
En línia

MeteoBarcelona
Seguiment d'Huracans - Temps actual a Barcelona - Dades ... i molt més a ...

Estació termopluviometrica ubicada al barri barceloní de Vallcarca, al peu del
tibidabo. A 155 msnm / 41º 21' 52" N  /  2º 08' 21" E
Juliol - 53.7mm
2008 - 317.9mm
sequera
Cumulus Mediocris
Connectat Connectat

Missatges: 798

Re: Alineament Estelar- propers dies
« Resposta #1 en: 31 Maig de 2006, 13:45:13 »

Podeu recomanar algun lloc a prop de barcelona....per seguir l'espectacle Huh?
En línia

estamos montando la estación meteorologica de Carrascalejo.

Este verano en Meteoclimatic
Cota
Papa Cota
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 8575

Dos tresors...

« Resposta #2 en: 31 Maig de 2006, 14:01:29 »

Podeu recomanar algun lloc a prop de barcelona....per seguir l'espectacle Huh?
No en trobo cap... en tot cas podriem fer una estada a alta muntanya, que és l'unic lloc addient per veure-ho.... com a lloc més proper agafaria Montserrat....  Smiley
En línia

Low pressure
Cumulonimbus Incus

Gènere: Femení
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia

« Resposta #3 en: 4 Juny de 2006, 13:56:12 »

hostres, encara que sigui sense telescopi, no m'ho penso perdre!!
En línia

Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió