Pàgines: [1] 2 3 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: Dubte sobre tempestes (Llegit 866 vegades)
|
altasegarra
Visitant
|
Bones a tothom. Tinc un dubte referent a quan anotar que has tingut tempesta al teu observatori: quan sents els trons però no tens la nuvolada a sobre, suposo que no es considera tempesta, pero..i si plou i sents els trons de lluny? Si et passa per sobre la nuvolada i no arriba a ploure, pero si que ho fa al costat, però trona fort, es considera tempesta seca? No se si hi ha alguna norma al respecte, perque a vegades dubto de si anotar o no la tempesta, ja que a vegades costa de dir si et passa ben bé per sobre
Merci, i salut
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7502
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Jo penso que anotes tempesta sempre quan escoltis el tro, encara que no plogui. Si no plou res, es considera tempesta seca, però em sembla que no hi ha un símbol meteorològic per identificar aquest fenomen.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
|
|
Fogarty
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 167

Sant Cugat del Vallès (Barcelona) 165msnm
|
Jo tinc un metode més peregrí, anoto tempesta només quan m'afecta, és a dir, quan la meva Davis enregistra 3mm o més en els 15 minuts d'interval amb els que la tinc monitoritzada. Per tant m'ha d'afectar directament i passar per sobre, sortint-me una mitja de tempestes a l'any més baixa.
En general, amb aquest llindar, m'estalvio mal de caps i a més sol coincidir bastant bé amb intensitats mínimes que sol presentar una tempesta. Té els seus peros, i tant, per exemple, la tempesteta seca d'ahir no va quedar enregistrada, però sí la d'abans d'ahir i moltes més. També sol afinar molt bé la presència a sobre meu en algun moment de reflectivitats de més de 35dBz en el radar, reflectivitat mínima, en general, per a la ocurrència de llamps i aparell elèctric.
Salutacions.
|
|
|
|
|
En línia
|
PERIODO 1995-2007: Temperatura mín absoluta: -5'6ºC (25-12-2001) Temperatura máx absoluta: 37'3ºC (7-8-2003) Precipitación máxima en un día: 113,9l/m2 (13-9-2006) Intensidad máxima precipitación 15minutal: 28'5l/m2 (SCM/17-8-2003) Racha máxima de viento: 88km/h NE (15-11-2001) Año más lluvioso (1996): 939,6l/m2 Año más seco (2000): 391,8l/m2
|
|
|
passavets
Estrat

Desconnectat
Missatges: 43
|
tempesta jo considero que es quan fa algun tro i plou.si on estas tu no cau ni 1 gota no u consideraria tempesta.pero altres interpretacions tambe es poden dona
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34940

|
Quan s'escolta un tro encara que sigui d'una tempesta situada a 100 kms, anoteu dia de tempesta ...
Si veieu llamps no, només val el soroll del tro.
Després si plou ... doncs de collons, però si no plou i heu escoltat el tro, dia de tempesta al canto.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|