Autor
|
Tema: Mapa de Risc Incendis Forestals (Llegit 7713 vegades)
|
|
|
Meteo-Vila
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 815

|
Obro el topic per tal de fer un seguiment del mapa de risc d'incendis forestals de Catalunya, malauradament sembla que s'anira posant vermell cada dia més al llarg d'aquesta setmana, així podrem veure l'evolució i comparar-ho amb els llocs on reben precipitació o la pluviometria ja recollida enguany.
Hola vallesenc..  Veig que coneixes el foc i el seu tarannà molt de prop... Em pots dir quins criteris fan servir els de medi natural per fer aquests mapes? Perquè no acabo d'estar gaire d'acord... Més zones (malauradament) han d'estar taronges, al menys... I al Piri oriental posen risc baix... Si amb sequera de nassos que hi ha, pluges que no cauen en indrets de la Garrotxa (per exemple), i HR del 30%, amb marinades, és donar risc baix... Apaga i vámonos.. (si depenen de dades o previs del SMC, no cal que em diguis més...  ) Vila, però explica'm, si us plau... que tu hi entens.. Una salutació Hola micro
Jo no en soc un expert encara, ni soc forestal ni enginyer forestal, però desde l'any 86 que corro darrere (o davant) del foc malauradament. Intentare explicarte una mica com s'ho monten per definir el risc, de totes maneres si vols un link aqui et deixo la pagina de medi natural on ells donen els seus parametres
http://mediambient.gencat.net/cat/el_medi/incendis/sistema_avaluacio.jsp?ComponentID=11551&SourcePageID=5737#2
-Cada dia a primera hora del mati, el Cos d'Agents Rurals, amb les diverses patrulles a cada comarca observa sobre el terreny com estan els vegetals, els arbres etc...observació visual i mesurant els nivells d'humitat del sol etc....Això dona una idea de quina combustibilitat poden tenir. -Un altre factor es el tipus de vegetació que hi ha al lloc, aqui hi discrepo ja que posen com a zones no forestals comarques de lleida, però s'hi poden declarar incendis en camps de blat i també es igual de greu. En definitiva un bosc de pins tindra moltes més posibilitats de cremarse que una zona una roureda, tot i que ultimament....  -Evidentment la previsió meteorologica del SMC i el seguiment de les humitats que hagin tingut durant la nit les estacions automatiques mes proximes, o els litres per m2 dels ultims 10 dies a la zona etc.... -També es fa una estadistica dels incendis iniciats en aquella zona, aquell mateix dia en anys passat, per exemple els dies 4 i 7 de Juliol el mapa per si sol ja es d'un color preocupant, degut a que els incendis d'aquells dies de l'any 94 i 86 respectivament fan pujar la mitjana malauradament.
Be basicament seria això explicat malament i resumit, al enllaç que t'he posat t'ho expliquen com deu mana, espero que et serveixi i haver ajudat i per quelcom mes aqui estic 
Salutacions
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecavalls (Vallès Occidental) 290 msnm
|
|
|
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 21632

Nova Zodiac
|
Per a la meva zona, tambe fem servir el 30/30/30, 30ºC + 30% hr + 30km/h de vent = Incendi, es fonamental la coneixensa del terreny, la vegetacio, on afecta mes i on no la tramuntana (tipicament el vent local) ..... en fi, un grapat de variables que un bon dia et salta una guspira d'una linea electrica i et fot en l'aire mig Montgri, com ara fara dos anys...... paciencia, seny i creuem els dits.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3678

|
cada any a l'estiu hi ha dies crítics, o moments crítics. La història és que l'incendi comenci o no en aquests moments determinats. L'any passat, en l'incendi de Cardona, en un dia així, van posar foc a peu de carretera, i en un moment ja era muntanya amunt, fins que va arribar a la zona cremada del 94 i va perdre empenta és complicat això dels focs, és molt més que unes dades meteorològiques concretes (que ho és), sino que hauríem d'entrar en temes de vegetació, estat de neteja dels boscos, infrastructures potencialment productores de foc com abocadors i línies elèctriques.. però això ja seria una altre debat
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
|
|
|
|
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 21632

Nova Zodiac
|
Mare meva... quina por que li tinc a la revetlla..... a mes estic de guardia a L'Estartit.......
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|