Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
3 Desembre de 2008, 08:43:25
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  El nostre instrumental ...
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 ... 43 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: El nostre instrumental ...  (Llegit 32949 vegades)
g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 6509

Ibiza ciudad

Re: El nostre instrumental ...
« Resposta #200 en: 10 Juliol de 2006, 17:25:56 »

y su nombre en tienda es "garita davis"? Es que tengo ke llamar al chico de la tienda donde e comprado la estacion y de paso le dire esto ke me faltaria...

Gracias

Se llama Radiation Shield
En línia

Puerto de Sant Antoni               http://www.meteoibiza.com

Previsión local para Sant Antoni de Portmany: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

Previsión local para Ibiza ciudad: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

felet
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 1658

L'ombra del temps: Ontinyent - Llombo

« Resposta #201 en: 11 Juliol de 2006, 12:11:27 »

De moment no puc penjar fotos (no tinc càmera digital), però sí que ho podré fer una mica més avant  Tongue  Paciència.

Bé, dispose de dues estacions TFA amb tres sensors TH exteriors. Una d'elles té possibilitat d'emmagatzemar les dades segons intervals fixats per l'usuari, que em serveix per exemple per fer l'evolució gràfica de la pressió atmosfèrica. També tinc la famosa estació de l'ALDI amb un sensor exterior TH.

Aquestos sensors, juntament amb un termòmetre de mercuri de màxima i mínima i un higròmetre de cabell, els tinc situats a l'exterior d'un quart (i últim pis) orientats al NE i ben ventilats, amb nul.la insolació a l'hivern i una mica als matins d'estiu. Dins de casa tinc una bona col.lecció d'altres termòmetres digitals i d'alcohol, higròmetres, etc.  Grin

Al terrat tinc ben situat un pluviòmetre TFA de plàstic de 40 mm, que proporciona dades de precipitació relativament fiables per a l'exactitud que demana un aficionat com jo  Wink

Ja fora del casc urbà, i en dues cases de camp, tinc termòmetres de màxima i mínima que consulte setmanalment.

Recupere un dels meus primers posts perquè segurament en pocs dies actualitzaré el meu instrumental...  Grin

Una Davis Vantage Pro que tinc provisionalment al balcó del pis però que pròximament ocuparà el seu lloc definitu al terrat de l'edifici...  Grin

Us aniré informant.

Doncs ja la tinc instal.lada des de fa uns dies i proporcionant dades. "Oficialment" l'estació s'anomena "Ontinyent-El Llombo".

Comencem amb un parell de fotos de las primeres proves: l'ISS al balcó i la consola a la taula de la cuina:

El conjunt del pluviòmetre, sensor de temperatura-humitat exteriors, anemòmetre i penell estan situats dalt d'un màstil de 2,5 m:

Per a què us pugueu fer una idea, visc al quart i últim pis, justet davall dels sensors exteriors. No hi ha edificis al voltant ni obstacles que dificulten la circulació de l'aire (el meu fa cantonada), un dels edificis contigus fa un pis menys d'alçada i a l'altra banda del carrer hi ha cases més antigues i molt més baixes (dues altures).

Espere que us agrade com ha quedat i encara que no té el datalogger (que ja adquiriré en el seu moment  Grin), aniré publicant les dades que em vaja proporcionant aquesta estació.
En línia

L'endemà de sant Llorenç, comença l'hivern

Ontinyent - Llombo (Davis Vantage Pro2 w), 390 msm    /    Fontanars - Torrevellisca (Davis Vantage Pro w), 627 msm

Més coses al BLOC METEONTINYENT
Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3324

Pròxima estació: l'hivern

« Resposta #202 en: 19 Juliol de 2006, 18:24:21 »

Una recent adquisició...   Cool
Anemómetre de mà, amb termòmetre i càlcul instantani de la sensació tèrmica. (Wind chill)

En línia

.....
Hala, Madrid!
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6500

« Resposta #203 en: 19 Juliol de 2006, 21:48:36 »

Una recent adquisició...   Cool
Anemómetre de mà, amb termòmetre i càlcul instantani de la sensació tèrmica. (Wind chill)

¿por cuanto te ha salido? es muy parecido a aquel que subio Javalambre al Bastiments  Tongue
En línia
Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3324

Pròxima estació: l'hivern

« Resposta #204 en: 19 Juliol de 2006, 21:53:28 »

Es de los anemos de mano decentes, el mejor en cuento a precio/Calidad, creo. Sobre 60 € con gastos de envío y todo..
En línia

.....
Hala, Madrid!
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6500

« Resposta #205 en: 19 Juliol de 2006, 22:08:22 »

Es de los anemos de mano decentes, el mejor en cuento a precio/Calidad, creo. Sobre 60 € con gastos de envío y todo..

Pues esta bastante wapo por ese precio  Tongue
En línia
MeteoCerdanyola
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7194

Tardor 08, ja es aquí!

« Resposta #206 en: 19 Juliol de 2006, 23:09:33 »

muy chulo timonet, i bastante barato Wink
En línia

Cerdanyola del Vallès, Vallès Occidental - 120 mnsm.
Observatori Cerdanyola Centre -  Observatori Cerdanyola Serraparera
felet
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1658

L'ombra del temps: Ontinyent - Llombo

« Resposta #207 en: 26 Juliol de 2006, 13:08:54 »

De moment no puc penjar fotos (no tinc càmera digital), però sí que ho podré fer una mica més avant  Tongue  Paciència.

Bé, dispose de dues estacions TFA amb tres sensors TH exteriors. Una d'elles té possibilitat d'emmagatzemar les dades segons intervals fixats per l'usuari, que em serveix per exemple per fer l'evolució gràfica de la pressió atmosfèrica. També tinc la famosa estació de l'ALDI amb un sensor exterior TH.

Aquestos sensors, juntament amb un termòmetre de mercuri de màxima i mínima i un higròmetre de cabell, els tinc situats a l'exterior d'un quart (i últim pis) orientats al NE i ben ventilats, amb nul.la insolació a l'hivern i una mica als matins d'estiu. Dins de casa tinc una bona col.lecció d'altres termòmetres digitals i d'alcohol, higròmetres, etc.  Grin

Al terrat tinc ben situat un pluviòmetre TFA de plàstic de 40 mm, que proporciona dades de precipitació relativament fiables per a l'exactitud que demana un aficionat com jo  Wink

Ja fora del casc urbà, i en dues cases de camp, tinc termòmetres de màxima i mínima que consulte setmanalment.

Recupere un dels meus primers posts perquè segurament en pocs dies actualitzaré el meu instrumental...  Grin

Una Davis Vantage Pro que tinc provisionalment al balcó del pis però que pròximament ocuparà el seu lloc definitu al terrat de l'edifici...  Grin

Us aniré informant.

Doncs ja la tinc instal.lada des de fa uns dies i proporcionant dades. "Oficialment" l'estació s'anomena "Ontinyent-El Llombo".

Comencem amb un parell de fotos de las primeres proves: l'ISS al balcó i la consola a la taula de la cuina:

El conjunt del pluviòmetre, sensor de temperatura-humitat exteriors, anemòmetre i penell estan situats dalt d'un màstil de 2,5 m:

Per a què us pugueu fer una idea, visc al quart i últim pis, justet davall dels sensors exteriors. No hi ha edificis al voltant ni obstacles que dificulten la circulació de l'aire (el meu fa cantonada), un dels edificis contigus fa un pis menys d'alçada i a l'altra banda del carrer hi ha cases més antigues i molt més baixes (dues altures).

Espere que us agrade com ha quedat i encara que no té el datalogger (que ja adquiriré en el seu moment  Grin), aniré publicant les dades que em vaja proporcionant aquesta estació.

Amb l'ajuda de Timonet gelat, fa uns dies vaig baixar un pam el pluvio i el ISS T-H seguint els consells d'alguns de vosaltres, per tal que la velocitat i direcció del vent fóren més fiables...

De moment tot funciona OK.
En línia

L'endemà de sant Llorenç, comença l'hivern

Ontinyent - Llombo (Davis Vantage Pro2 w), 390 msm    /    Fontanars - Torrevellisca (Davis Vantage Pro w), 627 msm

Més coses al BLOC METEONTINYENT
tornadoFF5
Cumulus Mediocris

Missatges: 851

Nunca desafies el poder de la Naturaleza

« Resposta #208 en: 1 Agost de 2006, 13:34:06 »

Hola,una pregunta.Cuantos sensores de temperatura y humedad teneis vosotros y si os marcan todos los mismo.Yo tengo 3 y los tengo metidos en una garita de madera con ventilacion en la parte frontal y cada uno me indica una temperatura y humedad distinta.Fuera de la garita tambien los e probado y protegidos del sol y tambien me indincan temperaturas distintas.No se pueden calibrar de alguna forma,de cual sensor fiarte.Si me podeis comentar si os pasa a vosotros lo mismo y si se puede hacer alguna cosa.

Venga gracias
En línia

EL PRAT DE LLOBREGAT 4 msnm   600 mm lluvia anual con oscilaciones notables
Temperatura media anual 15'6 Grados.Las maximas 19'8 Grados Las minimas 11'3 Grados
Precipitaciones,dos puntos minimos El invierno(febrero),El verano(Julio).
Dos puntos Maximos,La primavera(Mayo),El otoño(Septiembre,Octubre).

Latitud 41'18N Longitud 02'03E

Jorge
p://meteo.macc.unican.es/prometeoLoc/tabla_loc.jsp?StnId=119
http://es.wikipedia.org/wiki/El_Prat_de_Llobregat
http://www.inm.es/cgi-bin/locali.cgi?ig=08504
http://wxweb.meteostar.com/sample/sample_C.shtml?text=LEBL
http://tiempo.meteored.com/prediccion_para-Barcelona-Barcelona-Espana-Europa-LEBL.html
http://www.aemet.es/es/elclima/datosclimatologicos/valoresclimatologicos?l=0076&k=cat
http://freemeteo.com/default.asp?pid=15&la=4&gid=3123329
http://espanol.weather.com/weather/today-El-Prat-de-Llobregat-SPXX0033?fromSearch=true
http://www.euromete
Berecochee
Fractocumulus
**
Connectat Connectat

Missatges: 73

« Resposta #209 en: 1 Agost de 2006, 14:11:23 »

Hola,una pregunta.Cuantos sensores de temperatura y humedad teneis vosotros y si os marcan todos los mismo.Yo tengo 3 y los tengo metidos en una garita de madera con ventilacion en la parte frontal y cada uno me indica una temperatura y humedad distinta.Fuera de la garita tambien los e probado y protegidos del sol y tambien me indincan temperaturas distintas.No se pueden calibrar de alguna forma,de cual sensor fiarte.Si me podeis comentar si os pasa a vosotros lo mismo y si se puede hacer alguna cosa.

Venga gracias

A mi me pasa exactamente lo mismo.
Tengo una Vantage Pro2 y una Oregon 928, la Davis lleva su garita y la Oregon la tengo en una garita Radiation Shield de Davis (la "oficial").
Pues bien, la Davis marca 0,4-0,5º de más siempre, tanto en mínimas como en máximas. Están una al lado de la otra en el mismo mástil, con lo que no es problema de ubicación. Con la humedad pasa algo parecido, durante la noche la Oregon marca un 5-10% más humedad que la Davis, durante el día se suelen igualar.
No se cuál me da los datos correctos.
Leí en Meteonetwork (un foro italiano) a un aficionado que le ocurría exactamente lo mismo, aunque a él la diferencia llegaban casi a los 2º de más que daba la Davis. Lo curioso es que tenía un observatorio oficial muy cerca y los datos coincidian con la Oregon no con la Davis  Huh.

Misterios.
En línia
Pàgines: 1 ... 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 ... 43 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió