Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
2 Desembre de 2008, 11:33:51
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  El nostre instrumental ...
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 ... 43 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: El nostre instrumental ...  (Llegit 32804 vegades)
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 10036

Re: El nostre instrumental ...
« Resposta #240 en: 2 Setembre de 2006, 11:48:35 »

De moment li estic acabant el suport, que serà molt ferm per a poder incorporar-hi al damunt el pluvio a prova de ventades. La pintura ja la tinc a punt...

Si el pecat mortal d'Oregon va ser fer un sensor termohigro que fa que el profà cregui que està protegit, el pecat de Davis ha estat fer creure que posar el pluvio sobre el termohigro està bé. I jo estic segur que a casa teva hi ha llocs més ideals per ubicar-hi el pluviòmetre que no pas sobre els plats. Jo buscaria algun mur o columna per muntar-hi el pluvio i no em complicaria la vida amb suports i fiadors per evitar moviments a fi de poder-lo posar sobre els plats...
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1341

« Resposta #241 en: 2 Setembre de 2006, 11:57:47 »

hi ha llocs més ideals per ubicar-hi el pluviòmetre que no pas sobre els plats.

El problema és l'estació que tinc, funciona molt bé però a la que passes de cables de més de mig metre et surten uns valors desorbitats per interferències electromagnètiques (i això que tinc cables blindats). El cas és que estem prop d'Andorra, i alguns veïns hi compren tokiuokis il·legals molt potents per a parlar els de casa amb els que estan al tros, i llavors cagada pastoret! I tampoc em vull posar a denunciar, que sinó ja veig el cotxe cremant a la plaça (no seria el primer cop, al Pallars)
En línia

Egarenc
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #242 en: 2 Setembre de 2006, 12:01:31 »

El mateix que li passa al de Peralejos. Llàstima Undecided
En línia

Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14638

« Resposta #243 en: 2 Setembre de 2006, 12:41:14 »

Si el pecat mortal d'Oregon va ser fer un sensor termohigro que fa que el profà cregui que està protegit, el pecat de Davis ha estat fer creure que posar el pluvio sobre el termohigro està bé. I jo estic segur que a casa teva hi ha llocs més ideals per ubicar-hi el pluviòmetre que no pas sobre els plats. Jo buscaria algun mur o columna per muntar-hi el pluvio i no em complicaria la vida amb suports i fiadors per evitar moviments a fi de poder-lo posar sobre els plats...

Completament d'acord amb el tema de les Davis.
 Undecided

En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #244 en: 2 Setembre de 2006, 18:36:20 »

La pantalla de plats pintada i penjada, amb el sensor i els cables per fora mentre se li asseca la 3a capa de pintura. Aquest vespre la posaré en marxa.

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #245 en: 2 Setembre de 2006, 19:08:47 »

I ja està en marxa. Aquí veieu com ha quedat.

Més fotos aquí: http://www.casacota.cat/teranyina?num=1149243237

[annex esborrat per l'administrador]
En línia

Egarenc
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #246 en: 3 Setembre de 2006, 01:37:31 »

Té bona pinta!!

A veure com es comporta, ara...
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #247 en: 3 Setembre de 2006, 12:52:42 »

He muntat la protecció que tenia fins ara (pantalla de styropor amb xemeneia i el caputxó antic de l'estació) amb un sensor termomètric de fil a dintre al mateix pal de l'estació, per a comparar les dues pantalles: van clavats a la dècima de grau de moment, sembla doncs que les dades fins avui queden validades, a l'espera de comprovar les màximes. Les mínimes no podré, perquè el sensor que he posat va amb pannell solar i de nit s'esborra tot.

Per altra banda suposo que la pantalla, de 30 cm d'alçada i 26 de diàmetre, posada sobre herba a 1.5 metres del terra, tingui un comportament molt semblant a una gàbia de fusta, per això n'he triat aquestes mides descomunals i el posicionament. Algun dia espero poder-ho comprovar!
En línia

casacota
Cumulus Congestus
*

« Resposta #248 en: 3 Setembre de 2006, 15:32:36 »

Ha valgut la pena la nova construcció: quan el sol apreta de valent, el termòmetre en l'abric antic puja 1.6ºC més que el de la pantalla de plats. Dintre de tot la diferència no és massa exagerada.

Una altra cosa: tinc la sort de viure en una casa del segle XVI on hi ha un celler, i dintre del celler, un pou no massa profund que arriba ala capa freàtica i, per tant, hi ha aigua.
No sembla fet per a extreure'n, més aviat per a poder-hi posar alguna cosa "a la fresca". Malgrat que el celler està sembre obert a l'exterior, la temperatura és força fresca, actualment 18.4º (contra els 32.5º a fora!). L'aigua del pou està ara mateix a 16.3º.

Algú sap si la temperatura d'aquesta aigua podria ser una mesura fiable de la temperatura de la capa freàtica? La casa està en un pendent, l'aigua sempre neta, pel que suposo que hi ha certa circulació.

Existeixen termòmetres submergibles electrònics connectables a l'ordinador? Podria ser interessant posar aquesta informació disponible on line? Encara que potser les variacions són tan minses que potser amb una mesura manual setmanal seria suficient... en qualsevol cas començo a fer-ne un seguiment!
En línia

Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14638

« Resposta #249 en: 16 Setembre de 2006, 21:43:13 »

Acabo de pujar al terrat i veig m'han robat la proveta del hellmann  Angry Angry Angry Angry Angry això ha sigut avui, ja que aquest mati he pujat a mirar la precipitació d'ahir i estava tot bé.

i el pluvio me l'he trobat tirat pel terrat... una part per aqui i l'altre per allà, tot rallat. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry putos veïns desgraciats 

com enganxi qui ha sigut
En línia

Pàgines: 1 ... 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 ... 43 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió