Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Resum de la Trobadeta de Catí. (Llegit 635 vegades)
|
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5138

Cati.El Tossal nevat.
|
Després de les 24 hores de reflexió pertinyents vaig a relatar (ja que soc un topí fen fotos) lo que ha segut i supossat la Trobadeta per a mí.
El Catimeteo ( com t'agraix que haigues canviat el Nick), el Gárseg i jo mateixa, vam quedar a esmorzar un dissabte a Catí.L'Alex(Catimeteo) i jo no coneixiem al Gárseg(Jaume).Vam quedar a les 9'30 al Borcho. Despres de un bon esmorzar en que el Gárseg es va ficar tib de frito amb ou, jo de mandonguilletes i Catimeteo apenes si va esmorzar, vam estudiar la posibilitat de convocar una quedadeta a Cati.
Catimeteo (alma mater de la trobada a pesar dels seus 15 anyets) es va entusiasmar, el Garseg també(el que pase es que te que estudiar mol i encara es va implicar masa en la tasca).Pensat i fet. Anem per feina.
Planificació, privats, dubtes, canvis, mes dubtes...i a la fí va anar agafant cos.
Dissabte dia 19
A les 8'45 estabem Catimeteo, Garseg i jo al Borcho acaban de nugaro tot.Al Poc entren dos xics i una xica ( Egarenc, Gea i Meteosee) , ens presentem, xarrem un poc i con que Catimeteo i Gárseg tenien un poc de feina, hem van acompanyar a comprar diaris.Al tornar ja estava el Sobre, després van acudir Ullal i Meteomaestrat , Carboner i Timonet Gelat i a les 9'30 el Castellonero i la familia. Ens van servin un esmorzaret de puta mare, amanides,truita de patata,mandonguilletes amb tomata fregida i frito amb ou.No va quedar res als plats, l'ambien s'anava animan, anavem agarranmos confiança ( en gen aixina es mol fácil) la Gea ríu i ríu, anem al Ajuntamen Vell, el veiem i désprés de moltes fotos mhon anem a veure la caseta de pedra en sec mes importan de la Comunitat Valenciana.El Marmaneu estava un xic accelerat, pareixie un Sargento.
Arribem a la casseta, després de 15 minuts de placid passeig, oloran els efluvis aromátics de la vegetació autóctona, contemplan el peculiar i montanyos paissatge, alguns fuman...hasta que arribem a la casseta.Majestuosa ,apareix davan dels nostres ulls.Carboner la va confordre en un "nevero" ja que a la seua zona sembla que son pareguts, Meteosee,Egarenc,Catimeteo...trauen les seues máquines i iclick! !click¡ !click¡ ....Ostia¡ açó es impresionan, algú explica que el mérit més importan de la casseta, a banda de la seua majestuositat, es com un home sense estudis va ser capaç de aplicar conceptes i técniques dárquitectura i ingenieria; el Catimeteo ens va fer una explicació magistral de "les gateres", forats que utilitzaben els pastors per a comptar el ramat.Al fons el Tossal de la Nevera ens comtemplava sorprés. Marmaneu seguia com un Sargento, dels bons pero Sargento, !Ei¡ !Si us plau¡, seguiume en els cotxes i anirem a veure l'ermita de la pilarica i veureu la bassa que surt quan plou mol.!Cap allí!. Arribem i un altra vegada les cámeres en ristre.Contemplem el paisatge i el nervioset del Marmaneu, com si fore un d'eixos viatges que el guia no et deixa surá i acabes malmés... ! Anem cap a L'Avellá¡; fixeuvos la diferencia d'alçada que hi ha de Catí (661 msnm) a L'Avellá ( 900 i pico), el Timonet en el seu altimetre anave comprovan.
Fixeuvos en el túnel.Te l'encan que no está folrat d'hormigó i que cauen chorreres d'aigua que a l'hivern fan que es formen enormes canalobres.
El Sobre es despedeix ja que tenie un importan dinar familiar.
L'Ullal s'havie portat unes garrafetes per a omplirles de la bonissima aigua de l'avellá. Arrivem, peguem un tomb, veiem per dins el Balneari i anem cap a la Glorieta, el Marmaneu te una cridá perduda al móbil, com a que es un topí en temes de tecnología va ser l'Egarenc qui li va aclarir l'asun. Ere el Jordi qu'habia arrivat a Catí amb la Maria.Com L'Avellá es a 5 Km. del poble van sortir cap a dált.Un altra vegada el móbil, era el Quereda que díe que estave per San Mateu.Esperans d'avant del Prigó.
Baixem. Davant el Marmaneu, el Jordi i la María. El Castellonero, la familia,Meteomaestrat i Ullal volien anar a comprar formatges; el Sargento va intentar aclarir el asun per a que no ens extraviesem.
Al arribar al Prigó ja estava el Quereda.Presentacions al Jordi i a la Maria...i els altre que no acudien...a la fí arriben...mes presentacions del Quereda. Eren les 2 i haviem encomanat el dinar a les dues i mitja (¿dos cuarts de dues?). El Marmaneu diu: Hi han dos posibilitats, una dinar ja i....unes veus van dir ,! i l'altra dinar ja¡. El Pacomet habíe dit que arribarie a dinar, una vegada sentats el móbil ens anuncia que el Pacomet es fora.Endavan pues¡ El dinar va estar mol bé.Ambien distes, bones vitualles, xarra que te xarraras, cafés, poleo de monte, coca d'ametlla, uns xupitos de licor d'herbes i un passeig cap a l'ermita de Santa Ana per baixar un xic el dinar. Avans el Meteosee i el Meteocoll van fer unes fotos de grup. Catimeteo explicava les peculiaritats del paisatge, les ermites , els massos... En tornar al Prigó, Despedida y cierre ( que deien fa anys a la TVE).
Bon viatje i fins l'altra.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gàrseg
"el inspector"
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3880

La natura sempre té l'última paraula...
|
Molt bone resum amic meu!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gàrseg
"el inspector"
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3880

La natura sempre té l'última paraula...
|
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
ullal
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2533

Serra Irta- Sta.Magdalena de Polpis- Baix Maestrat
|
Marmaneu, ja te ho vam dir, eres un monstruo!!!
Des del meu punt de vista, deixam afegir uns puntets importants per a mi i altres molt anecdòtiques:
Primer el detall que ens vau preparar en l'esmorzar. Amb important i curiosa documentació. .. Moltes gràcies, de veritat. Desprès a la sortida, em vaig fixar en l'esglèssia romànica. Hi ha que vore les vegades que he passat i no m'havia fixat mai. Impresionant!. Desprès quan vam anar a vore la caseta de pedra (sense paraules, llàstima que ningú haja penjat una foto per dins), l'Egarenc es va traure una especie de estacioneta meteorològica portàtil. Me vaig quedar impresionat, amb el seu anemòmetre. Desprès és possible que lo millor va ser quan vam visitar el nou hotel-balneari, vore aquella xica dins del jacuzzi , en una careta que no sabia si riure o qué, i nosaltres passant per allí com a turistes. I desprès lo més més fort, en el dinar, quan van passar aquelles ruidoses motos i ens vam quedar tots callats pensant que eren uns autèntics trons. ¡Pareixa que la tronada la teniem ja damunt! I per supost, la gran amabilitat del professor Sr. Quereda.
Perfecte, Ignaci, pots estar content.
|
|
|
|
|
En línia
|
Benicarló- Baix Maestrat (Castelló-Nord) ... (11 msnm)
|
|
|
|
|
|
|
Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3324

Pròxima estació: l'hivern
|
Ei, quina currada t'has pegat sargento... 
Molt de gust haver-vos conegut.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
nasiet
Sinner, la lupa!!
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5138

Cati.El Tossal nevat.
|
Demá, al diari Mediterráneo, de Castelló, surtirá una reseña de la trobadeta amb la foto de grup.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|