Autor
|
Tema: Satèl·lits NOAA (Llegit 3493 vegades)
|
|
|
|
|
Undulatus
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 115

Rubí, Vallès Occidental
|
Hola companys,
He estat tot el cap de setmana desconnectat.
Tinc pendent un mini-tutorial inclòs per penjar a la web.
De totes formes podem avançar dubtes.
A mi particularment el programa que més m'agrada és el wxtoimg a l'adreça que diu Boira. I això només val per senyals APT i WEFAX, es a dir no val per MET-8.
Aquest software val tant per mierdows windows com per linux i MAC .
Cal tenir un receptor que agafi els 137 Mhz. Però atenció!! aquest ha de suportar un ample de banda de entre 35khz-50khz. Això que vol dir?, que l'ample de canal que ocupa la transmissió està en aquests marges. Per comparar direm que una transmissió de broadcast (radio comercial) en AM utilitza un ample de 15khz. i una de FM 230khz. Un ample seria insuficient i l'altre massa.
Jo faig servir un scanner que tenia per casa de fa temps. És d'ICOM el model PCR-100.
És del tipus controlat per PC, no te botons. Però serveix qualsevol que respecti l'ample requerit. Foto del equip: http://www.universal-radio.com/catalog/widerxvr/3100rear.jpg Foto del software de control. http://www.morcom.com/pics/ic-pcr100_scrn.jpg
Quines avantatges et dona un receptor controlable?
Hi han programaris com el wxtoimg que porten drivers que agafen el control del receptor. D'aquesta forma resta apagat quant no hi han satèl•lits per d'amunt, i es posa en marxa sol a la freqüència que cal i fins i tot segueix les petites variacions de freqüència que és donen per l'efecte doppler.
Com saben l'hora del passi del satèl•lit?
Hi han uns fitxers que s’actualitzen setmanalment que son els Keplers, que son els que tenen l'informació de les òrbites. Es poden trobar a Celestrack o Space track.
Be doncs això és una petita introducció en aquest mon. A veure si faig un petit esquema de blocs de com va tot interconnectat.
Per cert Kalamot, ja tenia vista la teva antena, molt xula, crec que és la mateixa que estic fent jo, però en tub de coure. Tinc uns dubtes per preguntar-te:
- Fas servir previ, quin?
- Quina llargada tens de cable de baixada?
- Pots publicar alguna foto rebuda?
Apa salutacions.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|