Pàgines: 1 [2] 3 4 5
|
 |
|
Autor
|
Tema: Sequia si, pero... (Llegit 1405 vegades)
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1973

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Sí, sí... jo no entenc com encara baixa aigua per les rieres del Vallès Occidental NW com Vacarisses, Rellinars i Sant Llorenç Savall(i regalims al límit de l'extinció al Maresme)
L'any passat estava tot sec....aquest any baixa un 10% del caval respecte al extraordinari estiu 2004, però és que poc més de 50 litres des de la nevada 28 gener 06...és molt poc.
El que fa la inèrcia subterrània de vetes i aquífers en els substractes conglomerats montserratins! 
la vegetació està igual o pitxor de resseca (molt pitxor a la serralada litoral)
Crec que en 1 mes ja s'assecarà tot... grr
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1973

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Si noi...però la ventada forta del dijous de la rissaga/ gran arcus a BCN-costa...ha fet caure la pinassa seca i ara les pinedes es veuen verdes de nou....i em van trincar el directe de vbenvinguda a l'estiu, que ho volia fer des dels boscos secs d'Argentona 
ara la pinassa, acumulada al sotabosc...les copes dels pins, es veuen verdes....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8563

|
i el perill està al terra ara amb tanta pinassa seca....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9693

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
llevantada muy importante el viento ivernal como dices el 2005 fué muyyyy ventoso
por mi zona los pinos no estan tan mal como 2005
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34828

|
Hace un año ... la situación en mi zona era mucho peor !!!!!
Recuerdo que salía a pasear por Montserrat y había zonas donde las encinas que ni tan siquiera habían brotado en primavera, tenían el 50% de su follaje muerto.
Ellas mismas se habían autoeliminado la hoja (purga) pq no la podían mantener.
Este año ... a pesar de no haber llovido en los últimos casi 5 meses ... venimos de un otoño y un invierno muy buenos pluviometricamente hablando ... por lo que de momento, la vegetación no ha llegado a los extremos del pasado año.
Otro cantar será si a medianos de agosto no llegan las tormentas estivales ... y las lluvias en septiembre ... entonces si que la situación podría ser preocupante.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3876

|
si, de momento la vegetacion leñosa aun no muestra, al menos en mi zona, síntomas de debilidad por la sequía, todo debido a la renta acumulada en invierno
lo que me preocupa es si se llega a finales de verano asi, los árboles las van a pasar canutas, aun estan tocados del año pasado y no quiero ni imaginar que puede pasar. Recuerdo el año 94, con una sequía estival salvaje y calores der aupa (primavera normal en precipitacion por lo menos aqui), que los robles estaban secos a primeros de septiembre, como si fuese noviembre, debido a la sequía. Este mismo fenomeno lo recuerdo del año 2000 creo, que fue muy seco. Un año aislado lo superan sin problemas, lo que mas miedo da es la acumulacion sin que tengan tiempo de recuperarse.
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2] 3 4 5
|
|
|
|