Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
16 Octubre de 2008, 07:04:19
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  1994 ...2006....?
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: 1994 ...2006....?  (Llegit 569 vegades)
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 9454

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.

Re: 1994 ...2006....?
« Resposta #20 en: 27 Juny de 2006, 19:26:51 »

Muy buen tópic, Rodamet.

Queda el consuelo que igual que durante meses se ha configurado los centros de forma lamentable para nuestros intereses llegue el día que todo cambie.Y llegará.

También es cierto que desde el 1994 han pasado suficientes años como para que
nos afecte una situación severa a escala general en el mediterráneo.Apostabamos por el  2003 y no fue, quizás en este año así sea

Sería interesante, yo con módem poco puedo hacer, comparar la situación también con el 2003. Wink

ummmmmmmm el 2003 tambien dejo su rastro .... empezó con el SCM de Mesoescala el 17 de Agosto , y acabó con 11 temporales de levante entre otoño y primavera del 2004 ,siendo récord .

en el 1994 , el pet fue explosivo , en el 2003 la energia acomulada se perdio lentamente .

tela....ahir al vespre, reflexionant mentre mirava el cel, vaig pensar el mateix, el mateix i el mateix...bé, afegint la sequera primaveral-estiu del 2001..que va acabar amb 2 llevantades-NE el 11 i 15 de novembre.

En efecte, vaig pensar en aixó de la dissipasió pausada o explosiva de les energies sobre-acumulades..intentant reproduir patrons, però al final, mana l'acumulació de factors atzerosa de cada moment, crec.

si noi , això esta clar , sempre la ultima paraula , la tenen els factors en un moment determinat , si l'anticicló deixa passar be les borrasques i Danes , si una tramuntanada a finals d'agost/setembre no refreda de sobte l'aigua .... Roll Eyes

pero crec que una de els sorts o desgracies , (a vegades) que tenim , es que poseeim moltes situacions potencialment  explosives i imprevisibles , això ens fa mantenir les esperançes  Roll Eyes Tongue

yo soy esceptico que una tramunta fresqueta disminuya tan rapido las temperaturas del mar, lo veo más factible que lo provoquen fuertes corrientes internas, el mar tarda mucho en calentarse igual que en enfriarse si se calienta rápido o se enfria rápido hay que buscar en potentes y grandes corrientes pero ya a nivel global mediterraneo

no estoy hablando de tramuntana fresquita , estoy hablando de tramuntana fuerza 9-10 , eso arrastra unas corrientes barbaras desde El Golgo de Leon .

Este junio , antes de la tramuntana 19,5ºC , despues de la tramuntana 16,4ºC , es solo a muestra de ejemplo . Una Tramuntanada fuerte a principios de otoño , jode bastante

pero es que esa zona es muy especial el golfo de león...muy poco representativa del caldo mediterraneo general

nosotros estamos mas cerca del Golfo de Leon que del Caldo mediterraneo entre Ibiza y alivcante i Golfo de Valencia

hay dos mares distintos del llobregat para abajo y del llobregat hacia arriba, pr aqui el caldo y la energia no se va tan facilmente
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Gènere: Masculí
Missatges: 19047

Un xic de Tramuntana

« Resposta #21 en: 27 Juny de 2006, 19:30:58 »

Muy buen tópic, Rodamet.

Queda el consuelo que igual que durante meses se ha configurado los centros de forma lamentable para nuestros intereses llegue el día que todo cambie.Y llegará.

También es cierto que desde el 1994 han pasado suficientes años como para que
nos afecte una situación severa a escala general en el mediterráneo.Apostabamos por el  2003 y no fue, quizás en este año así sea

Sería interesante, yo con módem poco puedo hacer, comparar la situación también con el 2003. Wink

ummmmmmmm el 2003 tambien dejo su rastro .... empezó con el SCM de Mesoescala el 17 de Agosto , y acabó con 11 temporales de levante entre otoño y primavera del 2004 ,siendo récord .

en el 1994 , el pet fue explosivo , en el 2003 la energia acomulada se perdio lentamente .

tela....ahir al vespre, reflexionant mentre mirava el cel, vaig pensar el mateix, el mateix i el mateix...bé, afegint la sequera primaveral-estiu del 2001..que va acabar amb 2 llevantades-NE el 11 i 15 de novembre.

En efecte, vaig pensar en aixó de la dissipasió pausada o explosiva de les energies sobre-acumulades..intentant reproduir patrons, però al final, mana l'acumulació de factors atzerosa de cada moment, crec.

si noi , això esta clar , sempre la ultima paraula , la tenen els factors en un moment determinat , si l'anticicló deixa passar be les borrasques i Danes , si una tramuntanada a finals d'agost/setembre no refreda de sobte l'aigua .... Roll Eyes

pero crec que una de els sorts o desgracies , (a vegades) que tenim , es que poseeim moltes situacions potencialment  explosives i imprevisibles , això ens fa mantenir les esperançes  Roll Eyes Tongue

yo soy esceptico que una tramunta fresqueta disminuya tan rapido las temperaturas del mar, lo veo más factible que lo provoquen fuertes corrientes internas, el mar tarda mucho en calentarse igual que en enfriarse si se calienta rápido o se enfria rápido hay que buscar en potentes y grandes corrientes pero ya a nivel global mediterraneo

no estoy hablando de tramuntana fresquita , estoy hablando de tramuntana fuerza 9-10 , eso arrastra unas corrientes barbaras desde El Golgo de Leon .

Este junio , antes de la tramuntana 19,5ºC , despues de la tramuntana 16,4ºC , es solo a muestra de ejemplo . Una Tramuntanada fuerte a principios de otoño , jode bastante

pero es que esa zona es muy especial el golfo de león...muy poco representativa del caldo mediterraneo general

nosotros estamos mas cerca del Golfo de Leon que del Caldo mediterraneo entre Ibiza y alivcante i Golfo de Valencia

hay dos mares distintos del llobregat para abajo y del llobregat hacia arriba

bien ..... cierto , pero a mi me toca la parte de arriba  Grin

este año hacemos el experimento , y veremos hasta donde llega la influencia del corriente del N  Roll Eyes

ademas , lo malo , es que la tramuntana y el mestral  te lo remueve todo , y puedes entrar en una dinàmica fuerte de Nortes como el otoño del 2004 , despues de la primera tramuntana de finales de Agosto , y despues no rascas bola
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9454

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.

« Resposta #22 en: 27 Juny de 2006, 19:32:33 »

no lo veo tan claro
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
Pàgines: 1 2 [3] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: