Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
3 Desembre de 2008, 10:09:47
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Ubicació termo-hidro
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Ubicació termo-hidro  (Llegit 936 vegades)
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 34829

Re: Ubicació termo-hidro
« Resposta #10 en: 3 Juliol de 2006, 16:33:42 »

Jo tinc el meu sensor a un pati que ara a l'estiu toca el sol, però en tot l'hivern i part de tardor i primavera no hi toca el sol (és cara nord).
Segons tu no seria vàlid aquest lloc?

A veure, el lloc ideal ... ha de ser un terreny de 10x10 mts sense edificacions pels voltants a on instal.larem una gabia i a 1.5 mts del terra i posarem els termos o els sensors.

Tot això és molt bonic, però a l'abast de molt poca gent.

Dins de les nostres possibilitats, hem de buscar col.lacar els sensors de la millor manera possible ... si potser al sol però protegits, als 4 vents (separats de les parets i del terra).
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7897

M'agrada força la Tardor !!!

« Resposta #11 en: 3 Juliol de 2006, 16:37:03 »

Jo crec que perquè no hi hagi problemes una garita Davis amb el sensor a dins i un lloc ventilat així ja no ha d´haber problema.

Una altra discusió a part es si al sensor li vols treure el caputxó o el vols deixar posat.
En línia

L' Hospitalet de Llobregat  -  La Torrassa          (Barcelonès)       CATALUNYA,          56 msnm

- www.palimpalem.com/5/MeteoLH                          Web
- www.meteolh.blogspot.com                                  Blog
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 10037

« Resposta #12 en: 3 Juliol de 2006, 16:40:28 »

Jo crec que perquè no hi hagi problemes una garita Davis amb el sensor a dins i un lloc ventilat així ja no ha d´haber problema.

No és exacte, tampoc. Si poses l'abric i el sensor dins un cel-obert, estarà molt ventilat però és una olla a pressió. La mesura que et dóni no significarà res més que la temperatura de l'aire allà on és, no genèrica. I volem creure'ns una temperatura genèrica, oi? Wink
En línia

Tuscac
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1173

Capvespre ruent

« Resposta #13 en: 3 Juliol de 2006, 16:40:43 »

Aviam jo tinc el sensor protegit amb la gàbia de plats(blancs) i amb 2 ventiladors perquè quedi ben airejat. Està situat a un pati interior amb gespa al voltant  durant un radi de 3 o 4 metres. El problema que sembla que tinc és que a l'hivern no m'hi toca el sol perquè és cara nord. Així les meves dades ja no seran vàlides?
A mi em feia gràcia poder-les publicar algun dia a meteoclimatic quan tingui el pluvio al lloc definitiu, però si no han de ser fiables perquè a l'estar cara nord no hi toca el sol...

Així les valls pirinenques que no toca el sol en tot l'any no poden tenir dades fiables segons la OMM ?
En línia

Des de Girona ( 90 msnm )
http://usuarios.lycos.es/tuscac/
Egarenc
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #14 en: 3 Juliol de 2006, 16:42:11 »

Així les valls pirinenques que no toca el sol en tot l'any no poden tenir dades fiables segons la OMM ?

Clar que sí, perquè les valls pirinenques són així. Estàs parlant un ampli territori. Si parles d'una zona de casa teva, la temperatura serà representativa d'aquella zona de casa teva, no del barri on vius.
En línia

Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 30843

« Resposta #15 en: 3 Juliol de 2006, 16:42:38 »

Aviam jo tinc el sensor protegit amb la gàbia de plats(blancs) i amb 2 ventiladors perquè quedi ben airejat. Està situat a un pati interior amb gespa al voltant  durant un radi de 3 o 4 metres. El problema que sembla que tinc és que a l'hivern no m'hi toca el sol perquè és cara nord. Així les meves dades ja no seran vàlides?
A mi em feia gràcia poder-les publicar algun dia a meteoclimatic quan tingui el pluvio al lloc definitiu, però si no han de ser fiables perquè a l'estar cara nord no hi toca el sol...

No vulguis comparar una vall amb una pared, si us plau.....

Tal com ho tens tú, no són dades fiables. Si ja tens garita i tota la pesca, millor posar-ho bé
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

giro
Cirrus

Missatges: 3

« Resposta #16 en: 3 Juliol de 2006, 16:48:03 »

Esta clar, que sense garita, res de qualitat.

Suposo que el sensor de temperatura de la Oregon, pot anar a la garita de la Davis?

On comprar la davis per internet, o algun lloc a Girona?

gracies.
Giro.

En línia
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7897

M'agrada força la Tardor !!!

« Resposta #17 en: 3 Juliol de 2006, 16:48:54 »

Home quan dic un lloc ventilat em refereixo un lloc molt ben ventilat llògicament en un cel obert la ventilació es molt poca i la temperatura que et donara serà d`allí on tens colocat el sensor i no serà genèrica.

Jo el tinc en una terrassa interior bastant gran on tot el dia li toca el sol tant a l ´estiu com a l´hivern molt ben ventilat i el sensor dins la garita i les dades que em dona son clavades a les altres estacions que tinc a prop! Cheesy
En línia

L' Hospitalet de Llobregat  -  La Torrassa          (Barcelonès)       CATALUNYA,          56 msnm

- www.palimpalem.com/5/MeteoLH                          Web
- www.meteolh.blogspot.com                                  Blog
Tuscac
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1173

Capvespre ruent

« Resposta #18 en: 3 Juliol de 2006, 16:51:41 »

Ok, merci, ja veurem com ho solucionaré Cry
En línia

Des de Girona ( 90 msnm )
http://usuarios.lycos.es/tuscac/
Egarenc
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #19 en: 3 Juliol de 2006, 17:26:46 »

Home quan dic un lloc ventilat em refereixo un lloc molt ben ventilat llògicament en un cel obert la ventilació es molt poca i la temperatura que et donara serà d`allí on tens colocat el sensor i no serà genèrica.

Era un exemple, i els exemples s'ha de portar als extrems per mirar de fer-ho entendre Grin
En línia

Pàgines: 1 [2] 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió