Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Inversió tèrmica al Ter entre Salt i Sant Gregori (Llegit 143 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6433
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Ahir vaig fer un transecte amb en Moisés, per Sant Gregori, Salt i Sant Daniel. El que vaig observar és una inversió tèrmica entre Sant Daniel (3,5º) i Montjuïc (8º). Però també en una zona de relleu molt més suau, així Sant Gregori (102 m) tenia 6,1º, però a 95 m a Sant Gregori ja tenien 4,4º, i a les Deveses de Salt que estan entre Salt i Sant Gregori uns 0º. A Salt tenien 7º a la meva estació, 7,5º al puit més càlid. Vaja inversió tèrmica just per on passa el Ter, les Deveses.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6433
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
També és això, Tuscac, que les Deveses està fora de la illa de calor, però també es forma una inversió tèrmica, perquè fa més fred a les Deveses de Salt que les Hortes, i ambdues estan en una zona ja fora de l´ àrea urbana de Salt, i a la mateixa altura. A més Sant Gregori està en un pla inclinat, i per aquest pla es deu vessar tot l´aire fred cap a les Deveses de Salt. Així fa més fred a les Deveses que als afores de Sant Gregori, l´única explicació és la inversió tèrmica, perquè tot està igual d´urbanitzat, tot és àrea suburbana de Girona. Salutacions.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Pàgines: [1]
|
|
|
|
|