Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
23 Novembre de 2008, 10:32:23
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Compra massiva d'estacio OREGON PROFECIONAL
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 [5] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Compra massiva d'estacio OREGON PROFECIONAL  (Llegit 1689 vegades)
Rasel
Cumulus Humilis
Connectat Connectat

Missatges: 360

Re: Compra massiva d'estacio OREGON PROFECIONAL
« Resposta #40 en: 14 Juliol de 2006, 06:33:25 »

Comparativa rapida:

Davis                        Oregon
Pluvio                        0,2mm                      1mm (fotent un invent pot anar a 0,1mm)
Termohigro                0,1 dècimes               Idem (Sense protecció, s'ha de comprar o construir abric meteo a banda o garita)
Anemo+veleta           Regular a bo               Es menja molts cops de vent amb vent fort, comprovat.
Baròmetre                  Bo                             Idem.

el problema de la oregon amb el vent per ex. es que emet senyal cada 5 o 10 segons... es menja picos per un tubo... la davis li costa més però a partir de 90/100km/h tampoc es un prodigi.. algun se'n menja.

Els sensors de la oregon, de quan en quan algun peta abans d'hora, també pot passar a la davis però habitualment amb menys freqüencia.

A grans trets la oregon per a començar es idealpel preu, però si es pot tirar de davis o millor una rainwise (és un tanc).. gaudireu de més precisió, fiabilitat de dades i durabilitat...

Com sempre tot passa pels €€€€€€€€€.

Merxi per l'explicacio, si una oregon val 300 i una davis 1000 una rainwise quan val mes de 2000...

Salutacions
En línia

Les Preses 450m

2007
Gener   Media Max 11.6   Media Min -0.86 y    6.2mm
Febrer  Media Max 13.46 Media Min 1.58  y   58.7mm
Març     Media Max 14.67 Media Min 2.37  y   44.3mm
Abril     Media Max 16.57  Media Min 6.55  y 183.9mm Hasta el dia20

Vilallonga de Ter (Abella) 1250m
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 22566

Nova Zodiac

« Resposta #41 en: 14 Juliol de 2006, 07:20:58 »

Jo tinc una Oregon, pero m'estimaria molt més una Davis... per la qualitat de materials, fiabilitat de sensors... una estació té que durar molts anys!

Per cert, Elq ue estaría bé sería una encomanda brutal a Davis USA...   

Quan vulguis fem un topic i a veure si s'anima la gent....

ja fa uns dies que hem ronda pel cap i nomes em falta una mica d'espenta
Tiger !!! tira el sondeix endevant, que de moment ja en se dos que piquen 
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*

Missatges: 22566

Nova Zodiac

« Resposta #42 en: 14 Juliol de 2006, 07:21:53 »

Comparativa rapida:

Davis                        Oregon
Pluvio                        0,2mm                      1mm (fotent un invent pot anar a 0,1mm)
Termohigro                0,1 dècimes               Idem (Sense protecció, s'ha de comprar o construir abric meteo a banda o garita)
Anemo+veleta           Regular a bo               Es menja molts cops de vent amb vent fort, comprovat.
Baròmetre                  Bo                             Idem.

el problema de la oregon amb el vent per ex. es que emet senyal cada 5 o 10 segons... es menja picos per un tubo... la davis li costa més però a partir de 90/100km/h tampoc es un prodigi.. algun se'n menja.

Els sensors de la oregon, de quan en quan algun peta abans d'hora, també pot passar a la davis però habitualment amb menys freqüencia.

A grans trets la oregon per a començar es idealpel preu, però si es pot tirar de davis o millor una rainwise (és un tanc).. gaudireu de més precisió, fiabilitat de dades i durabilitat...

Com sempre tot passa pels €€€€€€€€€.

Merxi per l'explicacio, si una oregon val 300 i una davis 1000 una rainwise quan val mes de 2000...

Salutacions
A EUA la Davis per uns 600 € Wink
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
.....
Hala, Madrid!
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6500

« Resposta #43 en: 14 Juliol de 2006, 09:18:37 »

yo compre mi Davis por 340€ es la Weather Monitor II

todo es cuestión de saber buscar bien  Wink
En línia
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 10029

« Resposta #44 en: 14 Juliol de 2006, 09:48:22 »

el problema de la oregon amb el vent per ex. es que emet senyal cada 5 o 10 segons... es menja picos per un tubo...

No és aquest el problema. No es menja cap cop i capta perfectament la velocitat de gir de l'anemo. El problema és que amb cops de vent, l'anemo pot girar al revés! Vaig flipar quan ho vaig veure a la meva!! Grin Grin
En línia

piolet
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1524

El Taga des de casa

« Resposta #45 en: 14 Juliol de 2006, 10:36:21 »

Huuuuyyyyy.... quina pandilla "pijus".....

Desde la meva soberana ignorancia , crec que esteu comparan "Porche" amb "Mercedes" i amb "Seat".....
Tot son cotxes, això és evident, però el preus son un pèl diferents.... per alguna cosa serà.....

Però també m'heu de reconeixer que tot son eines..... i fan més o menys la seva feina..... (amb tots els cotxes arrivaras a destí....)

Jo, que encara haig de muntar la meva Oregon de l'Enciclopedia  Tongue, per ara, i fins el Nadals que em toqui  la grossa d'en Paraigues Grin, en tinc prou amb ella per les meves expectatives..... (Tinc masses vicis per gastar-me els diners en un de sol....)

Ara bé..... si no tingues dos "bambini" als que em costa menys vestir-los que invitar-los a dinar  , doncs poder m'animaria a comprar-me una Davis als EEUU , i si pot ser per E-bay.....( que un pot arrivar a ser ric, pero "kutre que te cagas"...)

Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

PD: Per cert..... insisteixo, "des de la meva més gran ignorancia"...... he vist fotos pel fòrum de estacions automátiques en ubicacions, que ........... Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed. (poder marca millor una Oregon ben ubicada que una Davis tirada en un racó...., "que de todo hay en la viña del señor")
En línia

Queralbs 1235 msnm... BCN Les Corts 40 msnm

.....
Hala, Madrid!
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6500

« Resposta #46 en: 14 Juliol de 2006, 12:34:42 »

Huuuuyyyyy.... quina pandilla "pijus".....

Desde la meva soberana ignorancia , crec que esteu comparan "Porche" amb "Mercedes" i amb "Seat".....
Tot son cotxes, això és evident, però el preus son un pèl diferents.... per alguna cosa serà.....

Però també m'heu de reconeixer que tot son eines..... i fan més o menys la seva feina..... (amb tots els cotxes arrivaras a destí....)

Jo, que encara haig de muntar la meva Oregon de l'Enciclopedia  Tongue, per ara, i fins el Nadals que em toqui  la grossa d'en Paraigues Grin, en tinc prou amb ella per les meves expectatives..... (Tinc masses vicis per gastar-me els diners en un de sol....)

Ara bé..... si no tingues dos "bambini" als que em costa menys vestir-los que invitar-los a dinar  , doncs poder m'animaria a comprar-me una Davis als EEUU , i si pot ser per E-bay.....( que un pot arrivar a ser ric, pero "kutre que te cagas"...)

Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

PD: Per cert..... insisteixo, "des de la meva més gran ignorancia"...... he vist fotos pel fòrum de estacions automátiques en ubicacions, que ........... Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed. (poder marca millor una Oregon ben ubicada que una Davis tirada en un racó...., "que de todo hay en la viña del señor")

Grin Grin Grin da nombres sobre esas estaciones mal ubicadas,que eso de tirar la pierda y esconder la mano no esta bien no... Grin
En línia
piolet
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1524

El Taga des de casa

« Resposta #47 en: 14 Juliol de 2006, 13:29:48 »

No sé, no sé.... que yo soy muy pardillo...... y me pueden mirar mal..... Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Grin Grin Grin

Pero no te preocupes, que ahora con el "5 estrellas Michelín"  (o era meteochín  Huh) van a salir todas.... Grin Grin Grin

En línia

Queralbs 1235 msnm... BCN Les Corts 40 msnm

Pàgines: 1 2 3 4 [5] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió