Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: 1a quinzena de juliol més càlida de la història a Girona (Llegit 264 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7222
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Falten 2 dies per acabar la primera quinzena però mirant els mapes no crec que canviï la cosa. Aquest juliol fa moltíssima calor a Girona i Salt: Salt Mitjana de les màximes: 34,3º Mitjana de les mínimes:19,7º Mitjana:27º Any més càlid fins ara, 2003, 33,2º i 19,0º, 26,1º de mitjana
Girona-St.Daniel Mitjana de les màximes:35,8º Mitjana de les mínimes:17,2º Mitjana:26,5º Any més càlid fins ara, 1928, 26,2º. Dades des de 1911.
Entre avui i ahir l´aeroport ha tingut una mitjana de 30,1º (37,7º ahir, 22,5º avui), per tant avui potser serà el dia més càlid des del 7 de juliol dde 1982 (39º de màxima i 21º de mínima). Avui poden tenir 38º i 22,5º, 30,3º de mitjana!!!
A més mirant els models no m´estranyaria que arribéssim a 42º a Girona el 22 de juliol!!!! Tenim la iso de 24º a 1500 m!!! Onada de calor sahariana la setmana que ve!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7222
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
I això que els del Regne Unit van dir que faria un estiu més fresc del normal, a Girona i l´Empordà de moment un estiu récord per calent!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2546

|
Ahir comentava en un altre tòpic que Girona i Sabadell van de la maneta en aquestes onades de calor, igualant o superant les terres de l'Ebre o l'interior/ponent. Varis foreros van confirmar que no eren manies meves. O sigui, que la setmana que ve podrem superar també els 40º a Sabadell.
Precissament, també ahir al vespre li explicava al meu fill que al 82 es va estovar l'asfalt del carrer i que jo anava en moto i havia de circular lent perquè l'aire em feia mal a la pell. No recordo que mai m'hagi tornat a passar el fenòmen amb tanta intensitat.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|