Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
23 Novembre de 2008, 17:36:25
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Una llúdriga al Llobregat [fotos]
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Una llúdriga al Llobregat [fotos]  (Llegit 958 vegades)
pascu
Cumulus Mediocris
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 896

El millor moment: Quan el Sol toca l'horitzó

Re: Una llúdriga al Llobregat [fotos]
« Resposta #10 en: 21 Juliol de 2006, 10:38:48 »

M'encanten aquests animalons!!! sempre han segut dels meus preferits.

Mai n'he vist cap però si que es possible que n'hi haguen. Sempre m'han dit que al tram més elevat del riu Matarranya (als Ports de Tortosa-Beseit) n'hi havien però he anat dos cops i encara no n'he vist cap.

Per les fotografies si que sembla que és una llúdriga i el fet que estiga en un riu "brut", potser que per lo petitona que és haja sigut arrastrada pel corrent des d'un tram de riu més net. no crieu?

En línia

Sant Mateu (340msnm) Nord castellonenc... ...entre setmana i alguns caps de setmana, en algun indret prop de la UAB. Horta Novella 43 Sabadell.

660mm anuals 15.1ºC anuals
2007: 862mm
2006: 532mm
2005: 467mm
2004: 878mm
2003: 817mm
...
2000: 867mm

"Nosaltres som la malatia de La Terra, i les malaties humanes, la resposta inmunitaria de la naturaleza. I que fem per arreglar-ho? Cargar-nos l'antídot"
Mammatus
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 422

Terrassa (Can Palet de Vistalegre)

« Resposta #11 en: 21 Juliol de 2006, 12:39:57 »

Sí que era una llúdriga... al principi dubtava, però després vaig veure que no era una rata ni res semblant. Just després de fer les 2 fotos va sortir de l'aigua i va començara  còrrer per 1 tros de camí fins amagar-se entre les plantes... no em va donar temps més que de seguir-la amb la vista, i vaig veure completament el cos; era una llúfriga, sens dubte...

Això sí, en les fotos podria semblar fins i tot un coipú (si no sabeu què és mireu al google  )

Beeee, seria una cosa com això:

Adéu!
En línia

Po fueno, po fale, po malegro...

5Jotas, el meu blog fotogràfic:
www.jjjjj.es
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2546

« Resposta #12 en: 21 Juliol de 2006, 13:24:18 »

A mi també em sorprèn i sempre penso amb les rates, però es veu que les llúdrigues fan excursions maques.

He llegit que una de les que van deixar per el Fluvià va aparèixer, temps després Ter amunt, potser per Manlleu. Com va saltar d'una vall a l'altre és un misteri. En qualsevol cas una bona excursió.

Seguint aquest raonament aquesta pot estar al Llobregat perquè hi ah arribat des d'una altra banda i potser no tindrà cap més remei que estar-s'hi, encara que no li agradi, fins que decideixi marxar en busca d'algo millor.
En línia
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Gènere: Femení
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia

« Resposta #13 en: 21 Juliol de 2006, 14:11:10 »

però segons a quina alçada vas fer la foto, es factible, t'asseguro que el color de l'aigua és per la pluja, jo passo cada dia amb el ferrrocarril, i el color merdós no és el matex, t'ho garantitzo.
En línia

Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
Sunami
Cumulus

Missatges: 204

« Resposta #14 en: 21 Juliol de 2006, 17:59:10 »

Jo també diria que ve de riu amunt arrosegada per la crescuda o alliberada ilegalment per algú que la trobés a algun altre lloc. Ni tan sols crec que sigui reintroduida. Si veu veure un reportatge q van fer fa mesos per TV3 del Llobregat, en aquest tram la qualitat de l'agua no es ni de bon tros l'adecuada per aquests animalons. 

De lludrigues n'hi han, originaries o reintroduides, als aiguamolls de l'empordà i conques de Girona i a les capceleres dels rius al Pirineu i prepirineu. Les crien, i es poden veure, a una antiga piscifactoría al Pont de Suert, desde on s'alliberen la resta de Catalunya:

http://www.gencat.net/mediamb/ea/pdfs/lludrimestre_ribagor.pdf

En aquest link es veu la distribució actual:

http://www.medi-ambient.net/ea/lludriga2.htm
En línia

Mammatus
Cumulus Humilis

Missatges: 422

Terrassa (Can Palet de Vistalegre)

« Resposta #15 en: 21 Juliol de 2006, 23:00:06 »

Efectivament, el color de l'aigua es deu a les pluges que van caure en dies anteriors... al Llobregat sembre passa el mateix: amb la crescuda del riu (encara que siguin uns centímetres) s'arrosseguen llims i terra en general que fa que l'aigua es torni d'aquest to marronós.

La foto està pressa al pas del riu per Castellbell i el Vilar; a aquesta alçada el riu no està perfecte, però almenys està en millors condicions que no pas de Martorell cap avall, on hi ha un munt d'empreses químiques (que ben segur contribueixen a crear un riu hipercontaminat... ex: la magnífica Solvay, etc...)

I respecte la llúdriga, potser va baixar a fer una excursió i viu al curs més alt del riu, o qui sap.. igual a aquesta alçada del Llobregat no hi ha tantes substàncies contaminants, qui sap, de tota manera tingueu en compte que despres de diversos dies plovent, quan baixa més aigua de l'habitual també es contribueix a netejar el riu de partícules nocives (això és una pràctica il.legal que duen a terme algunes empreses: primer llençen els residus i posteriorment deixen anar una quantitat considerable d'aigua per reduir les concentracions de productes tòxics...  Angry Angry Angry)
En línia

Po fueno, po fale, po malegro...

5Jotas, el meu blog fotogràfic:
www.jjjjj.es
admin
CATmeteo Admin
Fractocumulus
**

Missatges: 92

« Resposta #16 en: 22 Juliol de 2006, 21:29:42 »

Se me hace extraño que una nutria se pasee por este rio putrefacto la verdad,yo me inclino que ese bicho pudiera ser una rata de cloaca.
No se... Huh Huh Huh no concuerda con los parametros establecidos o quizás si es una nutria igual ha tenido como dicen un error genetico total.

Ramon, cuida el llenguatge, que després et queixes quan se't modera.

En línia
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1835

tardor

« Resposta #17 en: 24 Juliol de 2006, 08:54:55 »

Se me hace extraño que una nutria se pasee por este rio putrefacto la verdad,yo me inclino que ese bicho pudiera ser una rata de cloaca.
No se... Huh Huh Huh no concuerda con los parametros establecidos o quizás si es una nutria igual ha tenido como dicen un error genetico total.

I més proves:

El Departament   
 Índex El Departament

Benvinguda del Conseller

Ajuts.

Cartografia

Centre de Documentació

Contractació Administrativa

Cos d'Agents Rurals

Empreses públiques

Estadístiques

Hemeroteca

Informació Corporativa

Internacional

Legislacio

Organigrama

Plans i programes

Publicacions

Revista Medi Ambient, tecnologia i cultura

Sala de Premsa

Suport idiomàtic

Visita guiada

El Medi   
 Índex El Medi

Aigua

Atmosfera

Avaluació ambiental

Biodiversitat i boscos

Caça

Canvi climàtic

Contaminants Orgànics Persistents

Energies renovables

Espais naturals

Fauna

Informació Ambiental

Medi Natural

Meteorologia

Pesca continental

Prevenció d'incendis

Residus

Soroll

Sostenibilitat

Webcams

Ciutadans   
 Índex Ciutadans

Bosc virtual

Tu i el Medi Ambient

Butlletins electrònics

Ecoproductes i ecoserveis

Educació ambiental

Habitatge

Informació Ambiental

Mobilitat

Parcs de Catalunya

Participació Pública

Visita guiada

La Via Augusta

Empreses   
 Índex Empreses

ADIGSA

Agència Catalana de l'Aigua

Agència de Residus de Catalunya

Prevencio d'impactes ambientals

Bones pràctiques ambientals a les empreses.

Centre per a l'Empresa i el Medi Ambient

Centre de la Propietat Forestal

Contaminants Orgànics Persistents

Ecoproductes i ecoserveis

Entitats Ambientals de Control - EAC

Forestal Catalana

IPP

Millors tècniques disponibles

Prevenció i control

Responsabilitat ambiental

Sistemes de gestió ambiental

Empreses públiques

Web del Departament de Medi Ambient i Habitatge
 mida text       

castellano |  english  contacte | mapa del web | accessibilitat          avançada 

El Departament
   El Medi
   Ciutadans
   Empreses

Inici

Hemeroteca

Articles

Una llúdriga a Balsareny

La llúdriga que rondava pel Llobregat és el millor senyal que estem avançant pel bon camí

Amb l'entrada en funcionament de la depuradora d'aigües residuals urbanes del tram baix del Llobregat, assolim una important fita en el sanejament dels nostres rius. Aquesta macrodepuradora, juntament amb l'altra gran peça que aviat entrarà igualment en servei al Besòs, sumades a les més de 300 depuradores urbanes que avui funcionen a Catalunya, ens permeten afirmar que, llevat de comptades excepcions, hem assolit una important millora en la qualitat de l'aigua dels nostres rius.

Aquest canvi qualitatiu ha estat possible gràcies a l'existència a Catalunya d'una decidida política mediambiental que, pel que fa al sanejament, se sosté en el que ha estat, sens dubte, el primer impost ecològic i finalista de l'Estat espanyol: el cànon de l'aigua, creat per la Generalitat l'any 1982.

El resultat d'aquesta planificació i d'aquest esforç inversor es fa evident en els nostres rius que presenten, en termes generals, una bona qualitat en les seves aigües. Així, avui podem afirmar que a Catalunya tenim les aigües fluvials netes i podem, en conseqüència, fixar-nos un nou objectiu: tenir les aigües vives.

El pas d'una qualitat de les nostres aigües fluvials a l'altra requereix novament una acurada planificació, un notable grau de consens entre les parts i un no menys important finançament. Aquests tres aspectes estan resolts i enfilats per l'horitzó que va d'avui fins al 2005. Es tracta del pla de sanejament d'aigües residuals urbanes 2002 (PSARU 2002), el qual estableix per a cada un dels nostres rius, afluents i rieres el nivell de qualitat desitjable, així com la solució detallada (finançament inclòs) per al sanejament de les aigües dels més de 3.600 nuclis de població de menys de 2.000 habitants. Un pla, el PSARU 2002, que ha nascut amb el consens de tots els sectors representats al si del consell d'administració de l'Agència Catalana de l'Aigua del departament de Medi Ambient.

Pel costat de les aigües residuals urbanes, tenim tota una realitat d'aigües residuals industrials que també requereix una resposta. És per aquesta raó que aquest programa es complementa amb el pla de sanejament d'aigües residuals industrials (PSARI 2003), igualment consensuat a l'Agència Catalana de l'Aigua i aprovat pel govern de la Generalitat. Un programa que, des d'una visió realista i ambiciosa, estableix amb claredat les noves regles de joc per al sanejament de les aigües residuals industrials. PSARU i PSARI són dues eines al servei de l'objectiu de passar d'unes aigües netes a unes aigües vives, de fer quelcom més que donar compliment a la nova directiva marc de les aigües.

És per això que, més enllà dels paràmetres fisicoquímics i dels índexs de qualitat de les aigües, que naturalment hem de continuar utilitzant, a partir d'ara volem mesurar-nos per indicadors biològics. En aquest sentit, la llúdriga que rondava fa uns dies pel Llobregat a l'alçada de Balsareny és, probablement, el millor senyal que estem avançant pel bon camí (i tot plegat, sense limitar l'activitat industrial sinó plantejant-la en termes de sostenibilitat).

Dades de l'autor:
Ramon Espadaler i Parcerisas
Conseller de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya

Dades de publicació:
Diari Avui
26 de Octubre de 2003

En línia

Barri del Clot, a la ciutat de Barcelona.

Un consell, abans de posar a parir un model, consultar això:
http://es.wikipedia.org/wiki/Teor%C3%ADa_del_Caos
tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8149

Chubascos y granizos uralita.. alguien da mas?

« Resposta #18 en: 24 Juliol de 2006, 10:30:41 »

Els rius, al menys de l'àrea metropolitana de BCN, seguiexen sent focus d'infeccions i clavegueres a l'aire lliure...  Wink

En el tema de la llúdriga, és possible que les corrents fortes d'aigües més "netes" produïdes per les pluges portésssin alguna cap a on estava en mammatocumulus..

En qualsevol cas, molt bona caça... Jo les vaig veure (tres n'hi havien) a la Garganta de los Infiernos (Cáceres, riu Jerte) i no les vaig fotografiar per amagar-se ràpid..

Enhorabona company!   Cheesy
En línia

Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6820

« Resposta #19 en: 24 Juliol de 2006, 11:41:03 »

No veas....  te has quedado a gusto, eh...? 
En línia
Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió