Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 03:16:10
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  a vueltas con el ioduro de marras..
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: a vueltas con el ioduro de marras..  (Llegit 220 vegades)
altasegarra
Visitant

Email
a vueltas con el ioduro de marras..
« en: 17 Juliol de 2006, 08:44:02 »

Acerca de una polémica surgida los últimos dias en esta zona con el tema ya sonsabido del ioduro de plata que parece ser que ciertas avionetas se dedican a tirar cuando amenaza tormenta, me gustaría hacer una pregunta. Hay la creencia de que, aparte de que sabotean las precipitaciones, deshacen las tormentas, etc etc, aparte se cree que pueden tener alguna incidencia en el tema de los incendios. Se cree que pudiera ser un elemento detonante de posibles incendios, como elemento que pudiera favorecer la ingición.
Particularmente soy bastante escéptico al respecto, pero me gustaría saber si alguien con más conocimientos pudiera aclarar esta duda. Hay muchísimo malestar al respecto, e incluso ha habido ya disparos de escopeta contra las avionetas que, presuntamente, se dedican a echar ioduro.
Alguien sabe si, efectivamente, puede favorecer la aparición de incendios el ioduro de plata?

Saludos
En línia
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 3140

Re: a vueltas con el ioduro de marras..
« Resposta #1 en: 17 Juliol de 2006, 14:05:21 »

uiiii, tema complicat,  Roll Eyes Roll Eyes Angry >:(els efectes reals del iodur.  D'aquest efecte que comentes no en sé res però tot és possible, ....precisament d'això que dius m'en van parlar aquest cap de setmana passat gent de Solsona .

Aquí ja ho saps, en algunes contrades s'està creant la paranoia de que qualssevol avioneta es pot associar amb iodur i no m'estranya gens que algú els hi foti tiro.

Ja indagaré una mica més sobre el tema, que ja saps que em té també bastant mosca, i ja en direm més cosetes per a que se sàpiguin.
En línia

Guissona - La Segarra
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Masculí
Missatges: 2593

« Resposta #2 en: 18 Juliol de 2006, 11:14:02 »

uiiii, tema complicat,  Roll Eyes Roll Eyes Angry >:(els efectes reals del iodur.  D'aquest efecte que comentes no en sé res però tot és possible, ....precisament d'això que dius m'en van parlar aquest cap de setmana passat gent de Solsona .

Aquí ja ho saps, en algunes contrades s'està creant la paranoia de que qualssevol avioneta es pot associar amb iodur i no m'estranya gens que algú els hi foti tiro.

Ja indagaré una mica més sobre el tema, que ja saps que em té també bastant mosca, i ja en direm més cosetes per a que se sàpiguin.

Indaga si pots. Crec que de l'assumte del iodur poden sortir bastantes coses, siguin reals o llegendes.

Jo vaig comentar en un altre tòpic que vaig sentir gent de les terres del Maestrat que deien que des de que sembraven iodur més al S ells rebien més pedregades.

Podria ben ser, però és clar, se li han de buscar culpables a tot. En el S XVII eren les bruixes, ara el canvi climàtic o el iodur o ....
En línia
Meteocatí
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 14565

« Resposta #3 en: 18 Juliol de 2006, 18:09:48 »

Que no jugon a ser Déu...
En línia

Meteocatí

CATÍ - 661 msnm
Temperatura mitjana: 14ºC
Pluja mitjana a l'any: 649,1 mm

Wink Un saludo a su dueño Wink
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #4 en: 18 Juliol de 2006, 22:58:29 »

Jo vaig comentar en un altre tòpic que vaig sentir gent de les terres del Maestrat que deien que des de que sembraven iodur més al S ells rebien més pedregades.

boira, en paraules "recents" de la WMO (World Meteorological Organization)

"Operational programs should be conducted with recognition of the risks inherent in a technology which is not totally developed. For example, it should not be ignored that, under certain conditions, seedind may cause more hail or reduce precipition."

.... els programes experimentals haurien de ser conduits tenint en compte el risc inherent a la tecnologia usada, que no està totalment desenvolupada. No s'ahuria d'ignorar, per exemple, que, sota certes condicions, la "sembra" (la tècnica usada = iodur) podria causar més pedra o reducció de la precipitació.

"Our understanding of storms is not yet sufficient to allow confident prediction of the effects of seeding on hail".

El coneixement que tenim de les tempestes no és encara suficient per premetrens una predicció confiable dels efectes de la sembra de iodur contra la pedra.

"The weight of scientific evidence to date is inconclusive, neither affirming nor denying the efficacy of hail suppression activities."

"New experiments on storm organitzation and the evolution of the precipitation includins hail are needed."

l'eficacia de la tècnica usada contra la pedra no queda demostrada a nivell científic. Es necessita més experimentació.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Clar estar que si el sector públic no hi treballa en projectes com aquests, (altra feina té!) el sector privat si que hi treballa i hi treballarà segurament , millorant i experimentat la tècnica, una tèccnica experimentada potser sense consentiment de bona part de la societat, perqué aparentment queda fora de l'àmbit personal de la gent, però sols aparentment.

De fons hi ha un abús per part de certes parts que juguen amb certs impactes que ni ells mateixos oloren ( no dic que sigui així) però lo greu és el consentiment, el tenen? si no el tenen, on experimenten?, qui ho regula? ... i els impactes en salut, medi ambient no cal ni parlar-ne,... s'estudien? Lo bo del cas és que clients dels "negocis climàtics" demanden el servei, pagant, encara que l'eficacia científica no estigui demostrada.

En línia

Guissona - La Segarra
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #5 en: 19 Juliol de 2006, 09:36:37 »

altasegarra:

http://foro.meteored.com/index.php/topic,43939.0.html

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,7493.0.html

http://foro.meteored.com/index.php/topic,49851.0.html

http://foro.meteored.com/index.php/topic,50378.0.html

etc.
En línia

Guissona - La Segarra
altasegarra
Visitant

Email
« Resposta #6 en: 19 Juliol de 2006, 16:26:07 »

merci, company, ara m'ho miraré, acabo d'arribar de la cerdanya i estic una mica out encara

Wink
En línia
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió