Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 03:18:06
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Està canviant de lloc el pol càlid a Catalunya?
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Està canviant de lloc el pol càlid a Catalunya?  (Llegit 267 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 7321

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Està canviant de lloc el pol càlid a Catalunya?
« en: 28 Juliol de 2006, 21:38:14 »

No sé, mirant les màximes dels últims dies, i dels últims mesos i dels últims anys tinc la sensació que Lleida no és el que era, ni Girona tampoc. Sembla que ara la capital catalana més calenta és Girona i no Lleida. Així ahir Girona 38,5º, Lleida només 35º, avui 20,3º a Sant Daniel (24º al centre de Girona), només 16,8º a Lleida. La màxima més alta de l´estiu, 39,5º a Girona, per partida doble, el dia 2 i 25, a Lleida només 38,5º. I no només capitals. Veig l´Empordà que les marinades amb prou feines hi arriben i les calorades són temibles, ahir 37,4º a Sobrestany, però han passat de 35º una barbaritat de dies. El centre de Girona ha tingut 24 nits tropicals aquest juliol (dades d´en Moisés), gairebè semblem el lloc més calent de nit de l´interior!!! I Santa Coloma de Farners el rar és l´any que no arriba a 40º:
2000: 40º 24 de juliol
2001:40º 28 d´agost
2002:37º 22 de juny
2003:42º 13 d´agost
2004:39º 1 d´agost
2005:40º 16 de juliol

Que està passant?Huh!!!!! El clima de la resta de Catalunya no s´escalfa al ritme del clima de Girona, degut al canvi climàtic?Huh

Vull opinions que siguin objectives, i no amb mala llet. Evil Evil Evil
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7321

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Re: Està canviant de lloc el pol càlid a Catalunya?
« Resposta #1 en: 29 Juliol de 2006, 00:11:21 »

Realment potser és una interpretació meva, però és que abans (década 80 i principis 90) m´enrecordo que poques vegades la màxima de Catalunya que donava TV3 era a les comarques gironines, i ara en canvi, gairebè surt més a les comarques gironines que a la resta de Catalunya!!!
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Tuscac
Cumulus Congestus
*

Gènere: Masculí
Missatges: 1173

Capvespre ruent

« Resposta #2 en: 29 Juliol de 2006, 13:35:19 »

Jo penso que Girona té tots els numeros per ser de les capitals més càlides, i el rar era que no ho fos. M'explico:

-Girona té una altitud baixa, de uns 70-80 msnm.
-Girona esta en una mena de vall rodejada de muntanyes on no hi ha massa moviment de masses d'aire.
-Girona té les gavarres al costat que fa que no entri marinada per refrescar.
-Girona té molta humitat i això fa que la sensació de xafogor sigui de les més altes de Catalunya, sino la que més.

Què en penseu?
En línia

Des de Girona ( 90 msnm )
http://usuarios.lycos.es/tuscac/
Lucas
Cumulus Mediocris

Missatges: 662

Si no puedes con tu enemigo.... corre!!!!

« Resposta #3 en: 29 Juliol de 2006, 15:52:01 »

Jo penso que Girona té tots els numeros per ser de les capitals més càlides, i el rar era que no ho fos. M'explico:

-Girona té una altitud baixa, de uns 70-80 msnm.
-Girona esta en una mena de vall rodejada de muntanyes on no hi ha massa moviment de masses d'aire.
-Girona té les gavarres al costat que fa que no entri marinada per refrescar.
-Girona té molta humitat i això fa que la sensació de xafogor sigui de les més altes de Catalunya, sino la que més.

Què en penseu?

Jo penso que
1. Hi ha una "anomalia" tèrmica que afecta a Girona i ja ho vaig dir en el seu moment a partir de les dades d'en Gerard. No oblidem que encara que en Tuscac té raó en els canvis que ha patit l'estructura urbana, Girona segueix essent la capital més septentrional, està al costat dels pirineus i no és cert que no hi toqui la marinada. No oblidem que aquesta ve de SW.
2. La provervial humitat de Girona es a l'hivern, quan la inversió tèrmica i les boires associades fan de les seves. A l'estiu la humitat és la que és segons la massa d'aire que ens afecta.
3. Una possible explicació al què està passant pot ser deguda a un desplaçament de la diagonal que separa les masses d'aire atlàntiques (més fresques) de les africanes i que recorrre la península. Cada vegada em dona la impressió que està més a l'oest.
En línia

El Pla de l'Estany. 200 msnm

El clima es como el ajedrez. Se juega en el mismo tablero, con las mismas piezas, pero nunca hay dos partidas iguales.
Sobre
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1938

« Resposta #4 en: 29 Juliol de 2006, 18:31:20 »

A L'Estartit les temperatures han pujat 2ºC en 30 anys, i no he vist gràfiques tant disparades en d'altres observatoris
En línia

Puc semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no us deixeu enganyar: sóc realment un idiota
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió